The way you make me feel - Chapter 3

Christian däremot var ganska populär, även fast att han fortfarande gick i junior high. Näst år skulle han börja i high school, var han ändå populär bland att som gick i high school. Troligast var de för hans töntiga youtube videos som han hade blivit populär av.
Då slog det mig, Justin Bieber... Justin Bieber är ju kompis med Christian...




Jag kollade ut i rummet för att se ifall Christian var någonstans i närheten. Jag såg inte honom någonstans... Josh kanske hade sett honom? Jag drog mig bort mot hörnet där Josh stod och snackade med en tjej från skolan som heter Emily.
"Josh!"
"Ja? Vad är det Liz?"
"Har du sett Christian?"
"Han gick nyss upp med någon tjej"
"Okej, tack!"

Jag gick mot trappan och trängde mig mellan alla människor. När jag väl kommit upp var jag bara tvungen att hitta den minsta killen på hela festen, han är kortast och yngst.. kan bli svårt...

Jag öppnade dörren till ett rum och där var han. Han var helt ensam i rummet.
"Ey Christian"
"Tja Liz, vad händer?"
"Ehm, jo du vet din polare Justin Bieber?"
"HAHA ja Liz? Säg inte att du gått och blivit ett fan?"
"Åh nej, men är han här?"
"yep, han har en paus från hans tune för stunden så han tog sina kompisar från Kanada och kom till Atlanta för att vila upp sig"
"Okej, hans två kompisar?"
"Ja, Ryan och Chaz"
"Åh, okej. Men har du sett honom?"
"Han är nere med Caitlin"

Jag vände på klacken och gick. Juste Caitlin... Hon och Justin var ju tillsammans, herregud så många gånger jag hört det namnet... Varför kunde jag inte sätta fingret på det när jag hörde det idag på stranden?
Jag gick ner för trappen och kände hur någon drog tag i min arm, det var Henry... Såklart...
"Hey Liz, varför så brottom?"
"Henry jag har inte tid!"
"Men vi har ju båda förlorat någon, du din bästa vän och jag min flickvän..."
"Henry... jag tror inte att Jenny hde gillat ifall du flirta med hennes bästa vän. Håll dig borta!" sa jag och ryckte åt mig min arm och gick.

Okej... nu ska vi bara se vart Caitlin är. Där är i alla fall dom där två killarna ifrån stranden, vad var det nu dom hette...? Ryan och Chaz! Jag kollade om Caitlin kunde vara där, men de var hon såklart inte. Jag gick fram till killarna som jag sett på stranden idag.

"Hej, hur kände ni Jenny?" frågade jag för att verka ovetande
"öm.. Jenny?" frågade killen med rakad skalle
"Ja, festen är till minne av Jenny"
"Aha, nej men vi hängde bara med en kompis kmpis hit" sa den andra
"Vem?"
"våran kompis kompis heter Christian"

YES! Jag hade hittat honom, han stod en bit bakom dom två killarna, med ett gäng tjejer med kameror och papper och pennor. Jag gick fråm till klungan av tjejer som omringade pojken.
"Hörni tjejer, festen är för Jenny inte någon superstjärna som dök upp oinbjuden" sa jag och hånlog mot tjejerna.
Dom backade undan och sedan drog dom, vilket inflytande jag hade på folk! Killen, Justin Bieber, kollade förvånat på mig och sedan log han. Hans tänder var perfekt vita och i en perfekt jämn och fin rad.
"Justin" sa han och strackte fram handen
"Liz" sa jag och tog den.
"Du verkar inte vilja ha mig här?"
"Nej, för du tar uppmärksamheten från Jenny!"
"Varför kommer hon inte och säger till mig själv då? Är du hennes slav på något sett eller?"
"Nej, hennes bästavän"
"Åh, så lilla Jenny behandlar sina vänner som skit"
"Nej verkligen inte"
"Kan hon inte be mig dra själv eller" sa han och hånflinade mot mig
"Hate to brake it for ya, men hon är död"
"Åh... jag menade inte..."
"Såklart du inte gjorde. Men säg aldrig nått om någon du inte känner" sa jag och gick därifrån.

Jag letade reda på nått att dricka. Jag tog en cider och slog mig ner i soffan mellan Amy och Pete. Jag drack min cider och sedan reste jag mig upp och gick ut på dansgolvet. Jag började dansa, sedan helt plötsligt står han där framför mig. Justin Bieber. Han tog mig runt min midja och hoppade in i dans rörelserna.
"Förlåt" viskade han medans vi dansade, jag log till svar.

Vi gick ut på verandan och satte oss. Det var svalt ute om man jämnförde med inne, där var det kokande hett. Justin satt nära mig, jag kunde höra hans andetag med jämna mellan rum.
"Förlåt igen..." sa han tillslut
"det är lugnt"

Vi satt länge tysta tills Kevin och Rebecca kom ut och frågade ifalljag skulle med hem. Jag nickade och sa hejdå till Justin. När jag kommit ner mot trottoaren hörde jag någon ropa mitt namn, det var Justin.
"Liz! Skulle inte jag kunna få ditt nummer?"
"Jo" svarade jag och gav honom mitt nummer sedan gick jag hem


Del tre!

Kommentera!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0