The way you make me feel - Chapter 15

Jag nickade bara och gick därifrån. Nu var jag så sjukt förrvirrad att jag inte visste vad jag skulle göra. Jag gick upp och la mig bredvid Justin.
Jag måste ha somnat för jag vaknade inte fören runt halv tre på natten. Justin var kvar vid min sida. Så jag somnade tryggt och tätt om intill honom...



Tre veckor hade gått på sommarlovet redan. Jag och Justin hade varit tillsammans i snart en månad. Men han var inte i Atlanta längre. Han hade åkt iväg för att göra en sommertour under jun, juli och början av augusti. Fast han skulle komma hem imorgon för att packa om och bara chilla i två-tre dagar. 

På morgonen klev jag upp och fixade mig. Sedan drog jag till klubben och repade med bandet. De gick awesome!
När v repat klart var klockan omkring halv två. Då åkte jag in till stan för att fixa tatueringen som jag funderat på att göra enda sedan Jenny dog. 

När jag kom tog dom vänligt emot mig och jag satte mig ner på stolen. Dom tvättade handen där jag ville ha tatueringen. Tauteringen skulle vara; "J♥" som stod för Jenny. Det tog inte mer än fem minuter att göra tatueringen. Jag blev nöjd med resultatet.

När jag kom hem kastade jag mig på sängen och bara slappade till hög musik. Pappa ringde dagligen men han har inte varit hemma på fyra veckor. Dumma pappa.

Bandet har det gått riktigt bra för. Vi ska ha en stor spelning på stranden nästa helg. Utsåld konsert! Visserligen är det bara Atlantas ungdomaar som kommer komma, coolt är de i alla fall att vi blivit lokalkändisar. 

Kevin och jag har faktiskt pratat mycke om hans och Jennys förhållande. Det var meningen att dom skulle bli ett par, men Jenny dog... Det var faktiskt riktigt gulligt.

När Kevin kom hem rusade han in i mitt rum och frågade hur tatueringen blev. Jag visade honom och han tyckte att den var snygg. Han tyckte att jag gjorde rätt som gjorde det till ett J och ett hjärta och inte bara ett hjärta som min andra tatuering.

JUSTINS PERSPEKTIV; DAGEN EFTER

Äntligen i Atlanta igen! Äntligen skulle jag få träffa Liz igen. Det hon inte visste var att hon skulle följa med mig till Italien, England och Frankrike. Jag hade snackat med Scooter och han hade snackat med mamma som snackat med Liz pappa. Dom hade alla gått med på det. YAY! Jag och Liz tillsammans!

Det första jag gjorde när vi landade var att ringa Liz och sänga att jag skulle komma förbi direkt på stuts! Scooter släppte av mig utanför Liz hus. Jag knackade, dörren öppnades och där stod hon vackrare än någonsin! Jag kysste henne och hon besvarade kyssen. 

Vi gick in och upp på hennes rum. När hon la handen på min kind märkte jag att hon hade två tatueringar på högerhanden. Den ena var bara ett vanlig hjärta och den andra var ett J och ett hjärta. Jag tog tag i hennes hand och kollade på tatueringarna. Jag log lite smått för mig själv.
"Vad står dom för" frågade jag
Liz log och pekade på tatueringen som bara var ett hjärta.
"den här gjorde jag förra året för att påminna min om min kärlek till mamma, och den här gjorde jag igår, för att påminna mig om Jenny"

Hennes mamma och hennes bästavän dog med åtta års mellanrum, stackars stackars Liz. Men hon hanterar de hela riktigt bra. då kom jag på det, jag måste ju fråga ifall Liz vill följa med till Italien, England och Frankrike. Hon måste ju packa! 
"Du Liz..." började jag för att få hennes uppmärksamhet.
Hon kollade på mig och log, hennes perfekta tandrad blänkte när hon log.
"...vill du följa med mig till Italien, England och Frankrike om två dagar?"
"VA? Driver du med mig??"
"Nej, jag har redan snackat med din pappa, han sa att du fick. Så vill du?"
"Skojar du eller? Klart jag vill!" sa hon och kysste mig.

LIZ PERSPEKTIV

Var det verkligen sant? Ville han verkligen ha med mig på resan??? Jag kunde inte sluta le. Jag var så glad.
"Men... hur länge blir vi borta?"
"Tre veckor" log han

Shit tre veckor i Europa. Jag som aldrig lämnat 'The States' någon gång alls. Det skulle bli så kul! Jag skulle packa för att vara i Europa i tre veckor under sommaren!!! YAY!

När Justin åkt hem, tog jag fram min resväska och öppnade min garderobsdörr. Vad skulle jag ta med mig? Jag bestämde mig för att lägga fram allt jag ville ha med mig och sedan välja ut eftersom.
Mitt i min packning kom Kevin in i mitt rum.
"vad gör du?"
"jag packar"
"för vad?"
"för att åka till Europa med Justin"
"jaså?"
"yep!"

Han satte sig i min soffa och kollade på gen gigantiska klädhögen som låg på min säng, sedan drogs hans blick mot skohögen som låg nedanför sängen på golvet.
"Liz, hur länge tänkte du vara borta egentligen?"
"tre veckor, vadårå?"
"Ska du ha ombyte med dig för att kunna byta om fem gånger per dag?"
"Nej, men jag har svårt att bestämma vilka kläder och skor jag vill ha med mig" log jag och fortsatte kasta kläder på sängen.

Kevin himlade med ögonen men satt kvar och kollade på alla kläder. När jag kastat ut allt jag ville ha med mig började jag sortera måsten och packade ner det.

Efter tre timmar var allt klart. Okej... de var kanske fem timmar, men då räknar jag med att lägga in de jag inte ville ha med mig i garderoben igen. Jag log för mig själv och kollade upp mot Kevin som somnat i min soffa.

Jag satte mig vid datorn och kollade runt lite på hur det såg ut dit vi skulle. Det var så vackert. Sedan råkade jag komma in på en skvaller sida där det stod massa om Justins tatuering. Det var en liten fågelformad en på vänstra höften. Den var fin. Varför berättade han inte om den?

Jag kröp ner i min säng och somnade ganska snabbt. Jag hade helt glömt bort att Kevin sov i min soffa.



Vad tycks? Ledsen för dålig uppdatering.

Kommentera??!

Kommentarer
Postat av: Gissa xD

2011-02-23 @ 21:10:39
Postat av: Gissa xD

Opps!

Blev något konstigt med min dator...

Men iaf,tycker inte uppdateringen vart såå dålig. Helt okej,älskar novellen!

2011-02-23 @ 21:11:37
URL: http://sweetannies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0