The way you make me feel - Chapter 11

När filmen var slut gick vi upp på mitt rum och började prata lite...




Det var sent på kvällen när vi sett klart filmen, runt 01.00, Jag frågade justin min polkvän om han vilja stanna över natten. Och det vella han självklart. Vi gick upp och gjorde oss redo för att sova sen kröp vi ner i sängen, vi kysstes lite lätt sen blev det allt mer och mer. Vi somnade inte ens förens runt 02.00. Men det var ju helg så det gjorde inget.


Jag vaknade av att det var nån som knackade på min dörr och det var Kevin, han bad mig komma ut så jag lindade in mig i täcket och gick ut ur mitt rum.

"vill du och justi följa med mig och rebecca typ på middag?"
"ömm, okej?" svarade jag förvirrat
"vi drar dit sex i kväll"
"okej, men det är justin bieber du vet?"
"jo jag vet, men det är becca som tjatar. Justin bieber fan du vet.."
"HAHA, okej visst"

Justin log i sängen och kollade på mig när jag kom in, jag frågade om han vilja följa med och det vella han. vi gick ner och gjorde lite lätt frukost, då det ringer på Justins mobil.


Justin perspektiv



- Justin
- hej gubben, kan inte du komma hem om tjugo minuter skulle behöva din hjälp? sa Pattie
- visst.


LIZ PERSPEKTIV

Vi åt upp och Justin tog på sig sin skinnjack och skor. Sen for han iväg. Det plingade till i min mobil och det var Lucas.

Tjenare! undrar om du skulle kunna ses på starnden i kväll?

Jag svarade att jag skulle på middag men skulle se om jag kunna komma därifrån utan Justin, jag ringde upp Justin och sa att efter middagen måsta jag hjälpa en vän och det var lugnt han skulle ändå hem till Pattie.
Lucas bad mig vara där runt 9 på kvällen, och han sa att det skulle vara mitt "band" där. Vi skulle spela för några på stranden, han frågade om dom skulle ta med sig lite dricka till "efterfesten", jag bad han ta med några cider.


Jag gick upp på mitt rum och förberedde inför i kväll, jag tog fram kläderna jag skulle ha på mig på restaurangen och senare på kväll som jag packade ner i en väska. På restaurangen skulle jag ha en lila svart klänning som täcker precis rumpan, det var som volanger på klänningen och ett långt halsband till,  och lila kilklack skor. Till senare på kvällen då jag skulle träffa mitt band tog jag fram tunna håliga leggings och svart skinn shorts över legginsen, och ett mörkt rött linne som var mycket uringat och hängde. ag var osäker om jag skulle ha ett linne under den u-ringade linnet, men jag packade ner ett utifall. Jag gick och lockade håret i vågiga lockar, och klädde på mig sen var det dags att åka och hämta Justin. Justin hade en vit tröja under en svart kavaj och ett par gråaktiga chinos. Han såg riktigt snygg ut, nu var det bara rebecca kvar och hon var klädd som en riktig slampa... bara för att inponera på Justin..


När vi kom fram visade bultern oss till vårat reserverade bord alldeless vid dansgolvet. Vi åt en riktig god middag, lövstek och sötpotatis till det. Jag kännde att det var spännt mellan rebecca och Kevin så jag bad Kevin följa med mig en stund. Vi gick till baren och satte oss där och pratade. Han hade inte riktigt koll på läget efter att varit med en annan tjej igår, och han trodde rebecca hade varit med nån annan. Jag berättade att jag skulle till stranden efter så han skulle släppa av Justin hemma hos honom och mig på stranden men inte säga nåt till Justin.
"jasså syrran?"
"haha, aa dom bad mig komma så tänkte dra dit en sväng, men skull inte du kunna komma dit du med och ha lite koll på mig?" bad jag snällt
"jorå, men jag tar inte med mig becca kanske kommer med en annan vän"
"haha , ja gör det du"


När vi kom tillbaka från bordet var inte Justin eller rebecca kvar, dom var på dansgolvet och dansade, typiskt rebecca... Kevin blev lite sur och jag blev ännu surare och svartsjuk på rebecca. Men han var ju i alla fall min.

"kevin, jag måste vara där nu sa jag"
"okej, då säger vi åt dom att vi måste åka hem"

Rebecca blev lite fundersam, vi släppte av henne först sen Justin. Kevin körde mig till stranden, jag gav honom en kram och  tog min väska och drog mig mot stranden. Allt var fiksat utom jag, jag gick till ett ställe där det var folktomt och bytte om till mina kläder jag hade i väskan. Sen gick jag till stället där det var runt ett femtio tal människor som väntade på att vi skulle börja spela. Jag gav grabbarna en varsin kram sen satte vi igång, efter tre låtar kom Kevin med samma tjej som var hemma hos oss igår. Vi körde ungeför sju låtar sen orkade vi inte nå mer.

"Liz, ska du ha din påse?" frågade Lucas
"yep, dom skulle inte sitta så fel nu"

Jag stod och pratade med kevin och hans vän ett tag och dom berömde oss. Jag kännde att jag började bli lite små full det snutrrade lite snått i huvve och armarna och benen känndes borta.
ucas kom och frågade om vi skull dans, så vi tog en dans och skrattade och hade kul. Jag hade saknat dom jätte mycket märkte jag nu. Lucas tog med mig en bit bort från allt folk, vi satt oss på sanden och bara pratade om allt allmänt.

"jag har alltid vellat kyssa dig Liz" sa Lucas

Jag små fnittrade.

"gör det då?"

Sen gav han mig en lång och mjuk kyss, jag kom och tänka på Justin men sen tänkte jag på att han hade dansat med rebecca så då kunna jag kyssas med Lucas. Vi la oss ner i sanden och kelade, tills Kevin kom och sa att vi måsta gå hem.. Typiskt när jag hade det så bra. Jag drack upp det sista ur min blandning jag fått av en kille, Nu var jag ski full och kunna knappt gå. När vi äntligen kom hem så la jag mid i soffan och somnade där med kläder på.
På morgonen vaknade jag av ett sms från Lucas..

Kommentarer
Postat av: någon

jag fattar inte vf någon inte kommenterar er ni/du skriver jätte bra !!

2011-02-21 @ 18:53:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0