The way you make me feel - Chapter 10

När jag låg i sängen tänkte jag på Justin. Min pojkvän Justin.
Jag somnade med ett leende på läpparna.



Jag vaknade av att telefonen ringde. Vad fan var klockan? Jag svarade trött
"Hallå?"
"Hej, Liz..?"
"Ja"
"Jo alltså... Jag behöver din hjälp"
"Men... med vadå?" frågade jag fortfarande ovetande om vem det var jag pratade med och vad klockan var.
"En sak bara"
"vem är du?"
"Lucas"
"Aha... okej. När?"
"Nu"
"vart?"
"stranden"

Jag suckade lite lätt och lade på luren. Jag kollade på klockan 03.17... Tidigt. Det var bara onsdag. Jag drog på mig ett par tights som jag kunde ha under min stora Rolling Stones tröja som jag bruka sova i. Sedan tog jag mina vita converse, bilnyckeln och en jacka.

Det drog kallt ute även fast att de var sommar månad. Jag satte mig i bilen och körde iväg. På stranden blåste det och var riktigt kallt. Jag letade reda på Lucas som satt alldeles ensam vi en död lägereld. Nått var inte som de skulle.
"Hey" sa jag när jag var alldeles bakom honom
"Hey" sa han och vände sig emot mig

Jag frågade vad som hänt och han berättade att hans flickvän dumpat honom och stuckit med ett gäng killar. Jag visste inte riktigt vad jag skulle göra, så jag satte mig bredvid honom och höll om honom. Vi små pratade ett tag och sedan gick vi mot min bil.

I bilen var vi tysta. Lucas verkade verkligen nere. Stackarn. När jag skaffar pojkvän dumpar hans flickvän honom. Stackas Lucas. När jag släppt av honom hemma hos honom och sett till att han kommit in i huset åkte jag hem igen. När jag låste upp ytterdörren kände jag att jag behövde ett glas vatten.

Köket kallade på mig. Jag stängde ytterdörren efter mig, tog mina skor i handen och gick in mot köket. Jag öppnade kylen och tog en vattenflaska. När jag stängde kylen och vände mig om stod pappa där.
"Shit, du skrämde mig"
"Jaså?"
"Ja"
"Vad fan gjorde du ute nu?" frågade han
"Hjälpte en kompis"
"Jaha. Och vad heter denna kompis då?"
"Lucas O'Dell"
"Jag vill ALDRIG mer vakna av att du sticker ut igen på natten, fattar du?"
"Ja..." svarade jag och gick upp för trappen och in på mitt rum.

Jag kollade på klockan 04.48. Jag somnade såfort jag la huvudet på kudden.

Alarmet slog igång, klockan var då alltså sju på en onsdags morgon, vilket betydde skola. Jag klev sömnigt upp ur sängen och letade mig in på badrummmet. Jag tog en snabb dusch och torkade sedan håret. När håret var torrt satte jag upp det i en tofs. Sedan letade jag mig in i garderoben, där jag letade rätt på kläder. Det fick bli ett par svarta jeans och en vit helt vanlig långärmad tröja. Sedan sminkade jag mig med mascara. Jag orkade verkligen inte fixa mig mer. Jag gick ner och åt frukost. Pappa hade troligast stuckit till typ New York eller nått för en timme sedan. Han skulle troligast missa Kevins student. Kevin skulle gå ut high school, och pappa skulle troligast missa det. Jag åt bara en  macka och drack ett glas juice.

När jag var helt klar väntade jag bara på att Kevin skulle bli klar. När han var klar satte vi oss i bilen och började åka mot skolan.
"Vad gjorde du inatt?" frågade Kevin med ett leende
"Hjälpte en kompis som blivit dumpad av sin tjej på stranden... mitt i natten..."
"Hahahhahahahahahahahahahaha" skrattade Kevin.
"Kul att du ser de så underhållande" sa jag lite små surt och höjde radion.

På skolan snackade jag och Kevin inte så mycke. Jag, Josh och Eric hängde med dom 'populära' ute på innegården där bara de 'populära' får hålla till. Där inne brukade Kara och Fallon hänga efter mig och Jenny, jag fattar inte hur Kara och Fallon blev populära? Dom båda är som svansar som bara följer efter folk 24/7... Irriterande.

Eric och Josh satt och snacka med Calvin och Matthew medas jag mest satt i skuggan under ett träd i lugnet tills Georgia kom och störde.
"Hej, Liz?"
"Mhm...?"
"Skulle du vilja stå modell?"
"Till vad?"
"Min mammas modell argentur gillar ditt utseende och stil, min mamma undrar ifall du vill stå modell till en ny kollekton?"
"Mhm... Visst." svarade jag och återvände in till mina egna tankar utan att bry mig om att Georgia fortfrande stod kvar.

I mina tankar var jag upptagen med att tänka på Justin. Hans varma kramar och underbara kyssar. Hans perfekta leende och så vidare. Underbarare pojkvän måste man verkligen leta efter. Okej, visst vi bleev tillsammns igår men jag gillar honom verkligen.

Efter skolan åkte jag och Kevin hem. Vi beställde pizza som vi åt till middag. När vi ätit ringde min telefon, Georgia.
"Hey?" svarade jag
"Hej, de är Georgia"
"Hej"
"Du kan komma till Dellson Models om en timme"
"Okej" sa jag och lade på.

Jag gick upp och drog på mig ett vitt linne och ett par svarta byxor, mina älsklings kängor och tog en handväska som jag fyllde med nödvändiga saker.

Väl framme på Dellson Models klev jag ur bilden och gick in. Dom sminkade mig och visade vilka kläder jag skulle ta på mig, ett par svarta byxor med rosa text på, ett par käng/stövel aktiga skor och ett vitt/grått slappt linne. Sedan gick vi ut på en 'baksida' av något slag. Jag kollade mig omkring. Dom fotade mig på lite olika ställen. När dom var klara sa hon att jag fick behålla kläderna så jag tog mina egna kläder i min väska och åkte hem.

När jag kom hem hörde jag tjej skratt upp ifrån Kevins rum, men de lät inte som Rebecca? Jag brydde mig inte så mycke mer om det utan gick istället in på mitt rum och drog på mig mjukiskläder gick ner och satte mig i soffan. Jag måste ha slumratt till för när jag vaknade hörde jag hur nån gick i trappan, när jag såg en tjej gå mot ytterdörren såg jag direkt att det inte var Rebecca, det var Hannah. Kevins nya ragg? Men han och Rebacca var ju tillsammans igår kväll ju?

Jag orkade inte bry mig så mycker mer om det, istället ringde jag Justin som verkade ganska glad över att jag ringde.
Jag fråg om han ville komma över ett tag och de tackade han inte nej till. Jag kollade ner på mina kläder och insåg att jag inte ville att Justin skulle se mig i mjukiskläder...

Jag drog på mig ett par helt vanliga jens och sedan en t-shirt med u-ringning. Lagomt till att jag fått på mig kläderna ringde det på dörren.
Jag gick ner för att öppna. Där stod han så perfekt i en vit svart t-shirt, vit jacka och jens. Wow. Han log när han såg mig och kysste mig på munnen. Jag släppte in honom. Vi satte oss framför TVn och kollade på en film, Son of Rambow, riktigt rolig faktiskt.

När filmen var slut gick vi upp på mitt rum och började prata lite...


LÅNG DEL!

2 Kommentarer och nästa del kanske kommer upp. Mitt internet kommer troligast dö någon gång i morgon och då kommer jag inte kunna uppdatera förens på typ onsdag eller torsdag. Men vi är ju trotsallt två som skriver på bloggen så de kanske kommer inlägg innan.

TVÅ KOMMENTARER MINST INNAN NÄSTA DEL!

Tack älskade läsare för att ni finns och ger snälla och söta kommentarer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0