The way you make me feel - Chapter 1

Novellen handlar om 16 åriga Liz, hon lyssnar mest på punk rock och rock.
Hon bor med hennes pappa och storebror i ett ganska stort hus i Atlanta




Stämningen vr obehaglig och alla grät. Hur kunde det bli såhär?

Jag, Eric, Josh och Jenny hade varit ute och helt plötsligt blir Jenny överkörd av en bil. Dom hade fått fast bliföraren, kvinnan hade varit full som ett svin. Hon var nu i fängelse för fortkörning, mord och rattfyllefi.

I kyrkan grät alla. Sist jag var på begravning var när jag var 8 då min mamma dog... och nu åtta år senare blev min bästa tjejkompis överkörd och dog. Vem dör m åtta år från och med nu då?

Efter cermonin i kyrkan var de fika, jag ville bara bort ifrån alla Jennys gråtande släktingar och alla skolkompisarna som fråga om jag mådde bra.

Jag gick till Eric och Josh som stod i ett hörn, deras ögon var tår fyllda och när dom såg mig pressade dom fram ett leende. Jag kramde om dom båda och sa att jag skulle dra mig hemåt, jag orkade inte mer.

Jag gick fram till Mr och Mrs Jones och kramade om dom, dom grät jätte mycke, fast de skulle jag också göra om de var mitt enda barn som dött. Jenny var tjejen jag känt sedan jag var liten, när vi började på high school för snart två år sedan hade vi blivit ganska populära och blivit kompis med Josh och Eric, dom två snyggaste och populäraste killarna på skolan, dom var Juniors och nästa år skulle dom bli seniors. Självklart hängde jag mcket med seniors och så. Ja dom populära var i min umgängeskrets heltenkelt. Men Josh och Eric och Jenny var mina allra bästa vänner. Och nu är Jenny borta.

Jag gick till pappa och Kevin som stod och vänta på mig.
"Jag är redo att åka nu" sa jag och öppnade dörren och gick ut i det varma härliga maj vädret.
Pappa och Kevin gick bakom mig till bilden, jag satte mig i baksätet och Kevin körde och pappa satt sig på passagerar sidan fram i bilen. Kevin, min storebror, är snart 19 och börjar på College efter sommaren. Han är en utav de populära seniors på min skola, han är football capten har en flickvän som är head cheerleader och heter Rebecca.

Jag och Kevin är jätte bra vänner och gör jätte mycke tillsammans, det var därför som jag och Jenny blev så populära när vi började high school eftersom min brorsa Kevin är  sjukt populär. Josh och Eric var också  populära och vi började umgås med dom.

När vi kom hem gick jag upp på mitt rum och drog på mog ett par jeans shorts och en t-shirt. Sedan gick jag oh knackade på Kvins rum.
"kom in" hörde jag honom ropa
"Hej, vill du dra till stranden kära bror?" sa jag och försökte pressa fram ett leende
"Visst" svarade han och reste sig från sängen och la undan sin playboy tiding... typiskt Kevin.

Jag körde till standen och vi satte oss ner och bara kollade på vattnet, de var ganska folktomt på stranden.
"Liz, vill du prata?" frågade Kevin efter en stund
"Ja.." Sa jag och tårarna började rinna ner för mina kinder.
Jag skulle prcis till att börja prata när jag hör ett gäng tjejer skrika och springa efter en tre killar som snabbt smalade ihop sina saker och började springa...


 DEL ETT!

VAD TYCKS??? KOMMENTERA!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0