Chapter 40 - Fake Date Miley

Jag gick in i lougen och la mig ner på soffan som nästan var obehagligt skön just vid detta tillfälle.



”Justin!” Hörde jag Miley ropa. Jag suckade innan jag reste mig från den sköna soffan som jag nästan somnat i.

När jag kom ut till resten av gänget så bad dom mig att sätta mig. Jag satte mig ner och kollade först på Scooter och sedan på mamma. Scooter kollade på mig och sedan öppnade han munnen för att säga något.

”Justin,” började han ”vi har funderat lite... Din publicitet har minskat rejält på sista tiden vilket betyder att vi måste försöka få upp den igen, och när du och Miley var ute här om dagen så fick ni båda så mycket publicitet att det nästan är skrämmande” fortsatte han sedan. Jag kollade oförstående på honom. Då öppnade han munnen igen, ”Alltså vi tänker köra ett PR-trick, för att få upp publiciteten igen.”

Jag kollade på honom och sedan kollade jag på mamma som satt och nickade samtidigt som hon log.

”Med Miley?” frågade jag
”Ja precis. För Mileys publicitet har också minskat en hel del, vi tänkte att ni kanske skulle kunna dejta i det allmänna ögat? Alltså bara nu under turnén” Sa Scooter
”Men Katie då?” frågade jag
”Du får prata med henne, säga att allt är fejk och att allt har med ditt jobb att göra” förklarade Scooter.

Jag nickade och sedan så hoppade Miley in i konversationen.

”Justin, jag vill verkligen inte komma emellan dig och Katie, men det här är nått som kommer unna oss båda” sa hon och log lite snett.
”Jo, jag förstår, men alla vet ju om att jag och Katie är ett par, då betyder det att vi måste fejka att vi gör slut öppet?” sa jag
”Troligast, fast allt är ju fejk då” sa Miley och log
”Okej, jag är på” svarade jag och gick iväg för att ringa Katie.



”Hallå?” hörde jag Katies röst på andra sidan luren
”Hej babe” svarade jag
”Justin, hej” jag kunde höra på hennes röst att hon blev glad när hon hörde min röst.
”Så...” började jag, ”alltså vill du komma till LA under en helg och göra slut offentligt?” sa jag lite skämtsamt
”Va?! Vill du göra slut?” hon lät hemskt orolig nu.
”Nej, nej det vill jag verkligen inte, men jag måste ingå i ett PR-trick tillsammans med Miley, och då kan inte vi vara tillsammans offentligt...”
”Åh, jaha... Okej, visst... När?” frågade hon besviket
”Nu i helgen... Det är en gala och det är det perfekta stället” sa jag
”Okej” sa hon
”Jag älskar dig” sa jag sedan
”Jag älskar dig med” sa hon och lade på luren.

Jag gick ut till resten av gänget igen och sa att allt var fixat, att vi skulle ha en offentlig breakup. Alla log och sa sedan att det bara var tillfälligt. Jag nickade mest och sedan gick jag iväg tillsammans med Miley för att bestämma lite saker som hade med allt det här PR grejset att göra.

”Så... Hur ska vi offentlig göra detta?” frågade jag
”Inte en aning...” sa hon fundersamt.
”Vi kan ju fortsätta med våra twitter konversationer?” frågade jag
”Ja, folk tror ju redan att du är otrogen mot Katie med mig pågrund av dem” sa hon och log lite
”Jag vet” sa jag och besvarade hennes leende.

Vi gick ut till bussarna och kollade upp mot stjärnhimlen.

”Perfekt” sa jag och tog en bild på oss med min iPhone. Miley kollade på mig och log.
”Hahaha, vad gör du?” frågade hon
”Skriver på twitter” sa jag och log




Det tog inte lång tid alls innan jag fick en massa RT och sånt. Det var roligt. Folk verkade tycka att vi var söta tillsammans vilket faktiskt är perfekt nu med tanke på att vi skulle köra ett PR-trick om just precis det.

Dagarna gick och det blev helg. Dags att åka till LAX och hämta upp Katie. Själv hade jag och crewet tillsammans med Miley kommit tillbaka till Los Angeles igår. Jag och mamma åkte iväg för att hämta henne.

När jag såg henne komma gående kramade jag om henne och kysste henne mjuk på munnen. Hon besvarade min kyss och sedan gick vi till bilen och åkte hem till mig.

”Jag går med på det här på ett enda villkor” sa hon
”Vadå?” frågade jag
”Att det är jag som får göra slut med dig” sa hon och log
”Okej, visst” svarade jag och kysste henne på pannan.

Vi åkte hem till mig, Katie fick en klänning som hon skulle ha på sig och sedan så gjorde vi oss i ordning för att sedan åka iväg till galan.

Inne på galan mötte vi Miley.



Efter att ha snackat med Miley ett tag och tagit några bilder allihopa tillsammans så var det dags att ta plats. Vi satte oss ner på våra platser och jag tog tag i Katies hand och viskade ”Jag älskar dig” i hennes öra hon log emot mig och svarade att hon älskade mig också innan hon kysste mig försiktigt på kinden.

Efter showen var det dags för vår stora breakup scen. Vi gick ut och argumenterade högt och tydligt på mattan. Alla fotografer och kameramän samt intervjuare kom springandes och ville ha en bild på oss och film på oss när vi bråkade.

”Du fattar ju aldrig någonting alls!” skrek Katie
”Ska du säga” svarade jag högt och nonchalant
”Och vad ska det betyda?” frågade hon
”Att du gör det samma”
”Okej, är de du vill så..”
”Vadå?”
”Justin, det är slut” sa hon och gick iväg.

Alla fotografer och liknande kom upp till mig och frågade ut en massa själv gick jag fort som fan bort ifrån dem och sprang in i min bil. Som körde mig hem. Där mötte jag upp Katie. Hon log och kramade sedan om mig.

”Wow, du borde bli skådespelerska” sa jag och kysste henne
”Tack, du var inte så dålig du heller” sa hon och kysste mig på kinden.

Sedan kom Kenny och hämtade upp henne så att hon kunde åka tillbaka till Stratford. Snacka om snabb besök.

Jag loggade in på twitter för att se allt som hänt. Jag kollade omkring. Det var inte bara några som skickat tweets till mig... 1000 tals fans plus en hel massa från kändis världen, men dom flesta visste sanningen, alltså mina närmsta vänner, kanske inte Britney och Rihanna direkt








Plus ungefär 10 000 fler som jag inte orkade läsa igenom. Ungefär alla från galan hade skrivit nått plus alla fans som fått reda på nyheten. Så efter att ha läst igenom dom tweets jag orkade läsa, så skrev jag ett som svar till alla. Jag funderade länge på vad jag skulle skriva som gjorde att det inte skulle se alldeles för mesigt ut och för att det inte skulle se alldeles för fejk ut. Det slutade som det töntigaste tweeten någonsin...



Sedan loggade jag snabbt ut. Jag orkade inte få massa ”sorry”-tweets när det inte ens var en riktig breakup.. Men det var ändå ganska roligt. Jag gick in på Katies twitter och såg snabbt att hon fått väldigt många ”sorry”-tweets också. Jag log lite för mig själv och sedan kröp jag ner i sängen. Imorgon skulle jag, Miley och resten av gänget till New Mexico, vilket skulle bli riktigt kul, äntligen skulle jag få stå på scenen igen efter fyra dagars paus.

Jag skickade ett sms till Miley där det stod att jag och Katie var nu officiellt över för alla som inte visste bättre, Miley svarade med både en glad och en ledsen gubbe. Antar att hon kanske känner sig lite skuldmedveten...



Vad kommer hända nu?! :o

BTW; förlåt för mitt missbruk av förfalskade tweets. Men det är faktiskt roligt att göra dom :p

Lämna gärna en kommentar?! Snälla?!

Kommentarer
Postat av: Vanessa

Stackars Katie...

As bra! Meeer!! :)<3

2011-08-12 @ 04:42:52
Postat av: Moa

Skulle ha kännt mig lite besviken på Justin om jag var katie...

Du skriver verkligen as bra =)

2011-08-12 @ 10:28:29
Postat av: Johanna

älskart :D

2011-08-12 @ 10:30:55
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: Melina

Sjuktbra! <3

2011-08-12 @ 11:57:01
Postat av: Lisa'

längtar tills nästa del kommer!:)

2011-08-12 @ 12:01:51
Postat av: cecilia!

Hahah! Asså gryymt! :D missbruk av förfalskade twitts! Haha dom är gryma!

2011-08-12 @ 13:51:08
Postat av: sofia

grym novell! men om jag var katie skulle jag vara besviken på justin..

jag började läsa din novell idag och läste precis alla kapitel, du är riktigt duktig på att skriva!

tänker absolut att följa bloggen :D

2011-08-12 @ 16:15:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0