Chapter 49 - Cupcakes

Filmen tog slut och vi åkte tillbaka hem till Brooke där jag och Brooke beslöt oss för att bara ta det lugnt och inte göra något alls.



Morgonen efter beslöt jag mig för att gå till Justin eftersom att jag ändå inte hade nått bättre för mig. Jag gick in på gården och fram till dörren. Jag knackade på och väntade på att någon skulle öppna.

Efter bara någon enstaka minut öppnade Justin dörren och han fick ett leende på läpparna när han såg mig.

”Hej” sa han och drog in mig i huset
”Hej” sa jag samtidigt som jag sveptes in i huset.
”Vad gör du här?” frågade han och kysste mig
”Kände för att komma” svarade jag och kysste honom på kinden.

Justin tog min hand och tog med mig ut i köket, där hämtade han sitt glas med mjölk som stod på diskbänken innan han tog med mig in till vardagsrummet.

Han satte sig i soffan och drog med mig ner. Han la armen om mig och tog en slurk av sin mjölk.

”Vad vill du göra?” frågade han
”Inte vet jag” sa jag och lutade mitt huvud mot hans axel.

Efter att inte ha gjort något alls ett bra tag fick Justin en snilleblixt och kom på den briljanta idén att vi skulle baka cupcakes.

Vi tog fram allt som behövdes för att göra smeten. Justin började hälla i mjölk och sedan knäckte han i äggen, men ett ägg knäckte han på mitt huvud vilket gjorde att jag fick ägg i hela håret.

”Justin!” skrek jag och kastade en hand mjöl på honom
”Gahh” sa han och försökte få bort mjölet
”Rätt åt dig” sa jag och lipade åt honom.

Då tog han upp margarinet och smetade ut det i mitt ansikte plus i håret, sedan slängde han på lite mjöl så det fastnade i mitt ansikte och i mitt hår.

”JUSTIN!” skrek jag och kollade allvarligt på honom, men det var inte så lätt eftersom att han stod och skrattade.

Jag började genast skratta jag med. Vi skrattade under hela tiden som vi försökte baka. När vi ställde in smeten i ugnen och började sedan göra glasyren. När den var klar var det dags att ta ut cupcakesen ur ugnen.

Vi lät dem svalna och under tiden så försökte jag få bort det mesta av det som Justin kletat på mig. Men det gick inte så bra.

När dom svalnat började vi smeta på glasyren, jag fick göra det eftersom att Justin ansåg att jag var bäst på det. När jag kletat på på alla så fick Justin lägga på strösel. När han stod och var JÄTTE fokuserad på att strö på det perfekt så passade jag på att kleta på den sista glasyren i håret på honom.

”GAAH!!” Skrek han och tappade en hel radda strösel över samma cupcake.

Fast att vi varit väldigt barnsliga under tiden som vi bakat blev dom faktiskt riktigt fina.



”Får jag låna duschen?” frågade jag Justin som åt ifrån sitt hår
”Visst, om jag får joina” sa han med ett flin
”Visst” svarade jag och tog tag i hans hand.

Vi gick upp för trappen och in på badrummet. Vi hoppade in i duschen och duschade av oss allt klet. Justin tog schampo och tvättade mitt hår med det. Sedan tvättade han sitt eget hår.

När vi duschat drog vi på oss våra kläder igen och gick ner till vardagsrummet där vi satt och kollade på TV.

”Justin...” sa jag och kollade på honom
”Ja?” frågade han och kollade på mig
”Jag vill åka till Los Angeles” sa jag
”Varför?” frågade han och log lite lätt
”För mina föräldrars grav är där... Jag vill åka och se den” sa jag och kollade på honom
”Får jag följa med?” frågade han
”Skulle inte vilja att någon annan gjorde det” sa jag och kysste honom.


Nästa del är den sista på Love You Like A Love Song!

Kommentera?! :)

Kommentarer
Postat av: Melina

Grymt! Men jag vill inte att den ska ta slut!!! :((((

2011-08-27 @ 15:24:17
Postat av: sofia

men VA?! den kan ju inte vara slut :'(

kommer du skriva en ny då? snälla snälla snälla :D

hoppas verkligen att du skriver en till! du är väldigt duktig på att skriva!

2011-08-27 @ 17:02:05
Postat av: Elmira

naw, vilket roligt/sött kapitel:'D

men den får inte ta swlut:'O

du måste bara göra en ny!!!!!!!!!!!!:D:D:D

2011-08-28 @ 20:29:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0