Chapter 47 - I Finally Got My Baby Back

Nu kommer alla tro att nått inte stämmer eller att jag och Miley är vänner bara för att. Eller så är det jag som kommer få skiten igen eftersom att jag kommer bli sedd som en gold-digger eller en fame whore...



”Katie?!” hörde jag Miley ropa på mig precis när jag skulle till och gå
”Ja?” svarade jag lite smått irriterad
”Har du lust att göra något nu ikväll?” frågade hon
”Vadå nu?” svarade jag
”Ja” sa hon och eftersom att jag inte kunde se henne så antog jag bara att hon log.

Jag gick ut i 'vardagsrums' delen av hotellet och som jag trott hon log och höll i sin telefon. Hennes leende var ganska hemlighetsfullt.

”Kan vi inte göra nått imorgon istället?” frågade jag och gäspade
”Jag antar det” sa hon och log
”Bra” sa jag och gick sedan vidare till mitt hotellrum.

Väl inne på mitt hotellrum smade jag till Brooke, som hade fått tagit över Chrissie eftersom att jag väldigt plötsligt fått lämna Stratford och åka till Toronto för att träffa Miley.

Två sekunder efter att jag lagt huvudet på kudden så sov jag. Jag drömde en söt dröm om Justin som jag helst inte ville vakna upp ifrån men var så illa tvungen...

Jag mötte upp Miley i lobbyn runt tio och vi gick tillsammans iväg till ett gulligt café för att äta frukost. Under frukosten pratade Miley väldigt mycket och jag nickade mest åt allt hon sa. Jag var inte direkt Mileys största fan eftersom hon i stort sett tagit min pojkvän... ja eller nått... jag vet inte riktigt vad som hände.

”Ehm.. förresten Justin är i Toronto” sa Miley apropå ingenting
”Va?” sa jag förskräckt
”Han kom igår kväll..” sa hon och kollade på mig med en medlidande blick. 

Miley måste ha sett nått bakom mig för väldigt hastigt reste hon sig upp och ursäktade sig med att hon behövde gå på toaletten och sedan sprang hon iväg. Själv vände jag på huvudet och kollade om det var någon speciell bakom mig, men det var det inte.

Jag vände tillbaka huvudet och fortsatte att fippla med min macka som jag inte orkat äta upp medan jag väntade på att Miley skulle komma tillbaka, men det var inte Miley som kom... Det var Justin som kom in genom dörrarna och överraskade mig, antagligen så visste Miley att Justin skulle dyka upp.

”Hej” sa han och kollade på mig med en skamsen blick
”Vad vill du?” frågade jag och kollade bort för att inte börja gråta
”Katie, jag måste få förklara” sa han och kollade nu allvarligt på mig
”Justin jag vill inte” sa jag och reste mig upp för att gå.

Justin tog tag i min arm och kollade mig rätt in i ögonen och frågade ifall jag inte bara kunde lyssna på honom. Jag nickade och satte mig ner. Justin satte mig ner på stolen som Miley tidigare suttit på. Sedan började han förklara exakt samma sak som Miley förklarat dagen tidigare.

”Justin...” började jag men han avbröt mig
”Jag älskar dig Katie” sa han kollade mig djupt i ögonen.

Jag brast ut i tårar, jag hoppades verkligen på att han inte skulle säga dom där tre orden för då hade jag kunna gått iväg, men eftersom att jag älskade honom med så kunde jag inte bara gå iväg när han sa det.

”Justin, jag älskar dig med.. men...” sa jag men avbröts av att Justin pressade sina läppar mot mina.



Av ren automatik så la jag försiktigt mina armar runt honom och besvarade hans kyss. Hans tunga letade sig försiktigt in i min mun och våra tungor möttes och lekte lätt med varandra.

När jag vek undan för att andas och kolla så att inte allt för många glodde på oss log Justin mot mig och hans ögon glittrade verkligen av lycka.

”Är jag förlåten?” frågade han
”Du är på god väg” svarade jag.

Hans leende svalnade lite men han var fortfarande glad, han var ju i alla fall på rätt väg.

JUSTINS PERSPEKTIV

Jag hade i alla fall blivit lite förlåten, jag förstod att jag skulle behöva jobba lite extra på hela grejen, men nu hade jag bestämt tillsammans med Miley att vårat fejk förhållande var över, det var till och med Mileys idé. Vi hade inte sagt nått åt våra team men dom skulle väl få reda på det förr eller senare.

Jag hade sett Miley lämna cafét eftersom att vi bestämt allt det här. Dessutom gick hennes flyg tillbaka till Los Angeles om bara tv timmar. Hon hade gett mig tummen upp och sedan ett gigantiskt leende.

”Ska vi gå?” frågade jag Katie
”Men Miley då?” frågade hon
”Miley har redan gått” sa jag och log lite grann
”När?” frågade hon
”Strax efter att jag kommit” svarade jag och log.

Jag såg direkt på Katie att hon fattade själv att att allt var planerat. Hon log lite smått och sedan fick hon det där bekymrade uttrycket i ansiktet igen.

”Men ert 'förhållande' då?” frågade hon
”Det finns inte längre, det var fejk och dömt från början, som du vet” sa jag och log mot henne
”Såklart” svarade hon och log.

Vi reste oss upp och lämnade caféet och började gå mot bilen, som tagit mig till caféet, som stod parkerad en bit bort.



Jag tog tag i Katies hand och gick med huvudet högt och var stolt över mig själv för att jag äntligen fått henne tillbaka igen.

”Jag ska följa med till Stratford” sa jag glatt och kollade på henne
”Ska du?” frågade hon och hela hennes ansikte blev ett leende
”Ja, turnén har paus” sa jag och log.

Vi kom till bilen och den förde oss till Katies hotell där hon hämtade sina saker och sedan började bilen åka mot Stratford.

I bilen satt vi mest och pratade om en hel massa saker, Katie uppdaterade mig om allt som hänt under tiden jag varit borta, hon berättade om Brooke och Samuels förhållande som än så länge inte var officiellt för någon annan än Katie och Pitch.

Hon babblade även på om Chrissie som tydligen var på besök. Efter allt Katies babblande var vi äntligen framme i Stratford. Bilen parkerade utanför Katies (Chaz) hus. Vi klev ur bilen och gick sedan in.

”Hur var det att träffa Miley” kom Chaz in springandes och frågade men stannade tvärt när han såg mig och sa ”Åh, du är här” och kramade om mig.

Jag började skratta och svarade på hans konstaterande, tydligen så var Ryan där också eftersom att han kom ingående från vardagsrummet efter någon minut.

”JUSTIN!” nästan skrek han och hans ansikte sprack upp i ett leende
”RYAN!” svarade jag lika entusiastiskt
”Vill du vara med och spela?” frågade Chaz
”Inte nu, jag tänkte spendera lite tid tillsammans med Katie, om det är okej?” sa jag och log lite
”Okej” log Ryan och gick tillbaka till vardagsrummet medan Chaz stod och kollade lite små surt på mig.
”Lova att du inte gör nått som Katie inte vill” sa han och kollade allvarligt på mig
”Jag lovar” sa jag och Katie drog med mig upp för trappen så att Chaz inte hann svara.

Vi gick in på Katies rum och det första jag gjorde var att kasta mig på hennes säng, den var så mjuk och gosig. Katie log och la sig sedan bredvid mig. Jag lutade mig över henne och kysste henne ömt på läpparna. Hon besvarade min kyss och lusten efter henne var så outhärdlig att jag inte kunde låta bli.

RYANS PERSPEKTIV

Efter bara några minuter hörde jag nått från Katies rum, jag antog att det var Justin och Katie som gjorde nått, men när ljudet blev starkare och starkare började jag flina, jag fattade precis vad dom höll på med där uppe.

Tur för dom att Chaz var så inne i spelet att han inte hörde nått för då hade han väl spårat ur totalt. Jag satt och log för mig själv när Chaz plötsligt pausade spelet.

”Vad flinar du åt?” frågade han
”Inget” svarade jag och mitt flin blev värre ”varför pausade du?” frågade jag snabbt för att inte få Chaz att misstänka nått
”Jag tyckte att jag hörde nått” sa han och kollade mot trappen
”Du hör i syne, kör igång spelet igen” sa jag och Chaz verkade tro på min förklaring, tur det.

JUSTINS PERSPEKTIV

Efter ungefär en halvtimme låg vi och andades andfått bredvid varandra. Jag kysste henne på pannan innan vi båda började dra på oss våra kläder igen eftersom att det kändes som om Chaz eller Ryan skulle kunna rusa in.

När vi fått på oss våra kläder igen gick vi ner till Chaz och Ryan som fortfarande satt och spelade TV-spel. Vi satte oss med dem tillsammans i soffan och kollade på dem när dom spelade. Ryan hade gett mig en underlig blick när vi kom ner och nu satt han och flinade som en tok. 

”Justin vi går och fixar nått att dricka” sa han sedan, jag nickade och hängde på.

”Tur för dig att jag lyckades få Chaz att tro att han inbillade sig när han sa att han hörde ljud från övervåningen” sa han och flinade vilket fick mig att flina.

När vi äntligen kom tillbaka till vardagsrummet igen satt Chaz och kollade skumt på Katie som om han försökte genomskåda henne men han verkade inte lyckas så bra.

KATIES PERSPEKTIV

Senare på kvällen när Chrissie kommit tillbaka och killarna dragit ut för att göra något var jag tvungen att berätta hela storyn om vad som hänt för henne och hon verkade tycka att jag gjort helt rätt.

Sedan hade hon tagit upp sin telefon och bara någon minut efter hade hon AW:at och sedan vänt sin telefon till mig, jag AW:at också åt Justins tweet.



Så, vad tycktes om detta kapitel då? :)

Kommentera?! :)

Kommentarer
Postat av: Johanna

grymt!

2011-08-23 @ 06:31:40
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: cecilia

sjuuukt bra! :D

2011-08-23 @ 12:39:23
Postat av: Fanny

Super bra! :D

2011-08-23 @ 14:39:59
URL: http://fannysnoveller.blogg.se/
Postat av: Melina

Gryyymt bra :)

2011-08-23 @ 15:59:25
Postat av: sofia

awww ÄNTLIGEN! :D sjukt bra! mer mer mer mer :D

2011-08-23 @ 16:58:23
Postat av: rt

Hahhh omfb va jag garavade åt den biebergasm"delen Hahah ;) ASGRYMT :D

2011-08-23 @ 19:21:08
Postat av: amanda

GRYYYM!!!! Skriv meeeeeeeeeeeeeer! :D :D

2011-08-24 @ 13:20:14
Postat av: Amandaa(L)

Jätte bra!

Men jag har en fråga hur gör du dom tweetsen som är ''Fake'' eller vad man nu kan kalla det som en av bilderna i kap?;)

2011-08-24 @ 19:18:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0