Chapter 46 - I'm Reaching Out For You

Vi slog oss ner vid bordet och började äta. Det var riktigt gott faktiskt.



JUSTINS PERSPEKTIV

”Ska vi gå ut en stund?” frågade Miley
”Okej” svarade jag.

Jag tyckte faktiskt att det var skönt att vara i Los Angeles och bara strosa, vi hade pausat turnén i två veckor för att jag och Miley skulle kunna fokusera enbart på vårat fejk förhållande. Helt ärligt så tycker jag att det är jätte jobbigt att gå runt och hålla Miley i handen och gulla mig när jag egentligen vill vara hemma i Kanada och hålla om Katie.

Men... Åter igen... Katie pratar inte med mig längre...

Jag höll Miley i handen och kollade på henne medan hon gick och skrev nått på telefonen, jag ville veta vem hon skrev till men jag vågade inte fråga, tänk om hon blev sur?

”Vem smsar du?” frågade jag tillslut
”Katie...” svarade hon
”Va?” sa jag chockat
”Jag skrev att jag ville prata med henne ansikte mot ansikte” sa Miley och kollade på mig
”Men... va?” sa jag åter igen
”Jag kommer åka till Kanada imorgon..” sa hon och kollade på mig.

Åter igen ville jag svara 'va?' men insåg att om jag gjorde det skulle hon nog tro att jag är trög och kanske en aning störd.

”Men... men... då följer jag med dig!” sa jag tillslut
”Nej, jag måste prata med henne själv” svarade hon och la ner telefonen i fickan.

Orden som Miley hade liksom förstummat mig, jag visste inte vad jag skulle säga eller göra. Jag höll kvar hennes hand i min och gick helt tyst.

Vi vandrade hem till Miley där jag skulle äta tillsammans med hennes familj. Miley öppnade dörren och skrek att vi var här, sedan gick hon ut till köket och jag följde efter.

”JUSTIN!” Skrek hennes lillasyster Noah när hon såg mig
”Hej” svarade jag och log mot henne.

Efter att ha kramat Noah och tagit ett kort tillsammans med henne gick hon iväg och lämnade mig ensam med Miley och hennes pappa i köket.

”Ehm... Jag ska åka till Kanada imorgon” sa Miley och kollade på sin pappa
”Jaså?” svarade han ”tillsammans med Justin?” fortsatte han sedan
”Nej... Jag ska åka för att be om ursäkt till Justins flickvän” sa hon
”Har Justin en flickvän?” frågade hennes pappa och såg uppriktigt förvånad ut. 

Miley började förklara för hennes pappa vad som pågick men han verkade inte speciellt intresserad av vad hon sa.

Mileys mamma kom in i köket tillsammans med Mileys lillebror, Braison tror jag att han heter men jag har ingen aning...

”Tjena” sa han och nickade mot mig
”Tja” svarade jag och nickade jag med.




MILEYS PERSPEKTIV
(Dagen Efter)

Jag satt i bilen tillsammans med mamma på väg mot LAX. Jag hade packat för tre nätter, jag skulle troligast bara bli kvar över en natt men jag packade för säkerhetsskull. Katie visste att jag var på väg, även fast att hon inte verkade överlycklig av att jag skulle komma hade hon accepterat det.

Hon hade svarat att hon hade en kompis på besök från Los Angeles och att hon inte ville ha nått med mig att göra, men jag hade lyckats få henne att faktiskt låta mig förklara.

Mamma släppte av mig utanför flygplatsen sedan åkte hon iväg igen och jag gick in. Där inne överfölls jag av paparazzis som frågade ut mig om Justin och liknande. Jag ignorerade dem och gick in genom säkerhetskontrollen för att sedan vänta i tio minuter innan jag kunde kliva på flyget.

Dom tio minuterna gick fort och när jag väl satt på flyget vart jag så nervös över att träffa Katie eftersom att jag inte hade en aning om vad fan jag skulle säga. Jag beslöt mig för att försöka sova och inte tänka på mycket på det.

Flygresan gick ovanligt snabbt eftersom att jag i stort sett sovit hela tiden. Jag tog min väska och gick sedan ur flyget med en luva och solglasögon på mig. Katie skulle möta mig här i Toronto så jag behövde inte fundera på hur jag skulle ta mig till Stratford.

Jag gick till hotellet som jag skulle stanna på och checkade in. När jag fått nyckeln gick jag upp med min väska och sedan ringde jag till Katie och frågade ifall hon var i Toronto och ifall vi kunde träffas.

”Tio minuter” svarade hon
”Okej, vart?” frågade jag
”Starbucks?” sa hon och lade på.

KATIES PERSPEKTIV

Egentligen så ville jag allt annat än att träffa Miley just nu... Hon är också en del utav vad Justin gjorde mot mig. Men jag bet ihop och gjorde det ändå eftersom att hon i stort sett tjatat sig blå.

Jag klev av tåget med en suck och började gå mot bussarna för att ta mig till det starbucks som låg närmast Mileys hotell.

Jag klev av bussen och började gå mot starbucks, det tog cirka fem minuter från busshållplatsen. När jag såg en tjej sitta med luva och solglasögon förstod jag att det var Miley.. Jag tog ett djupt andetag och gick mot henne, när hon fick syn på mig vinkade hon lite diskret och jag satte mig vid henne.

”Jag tog mig friheten att beställa åt dig också” sa hon och tog av sig både luvan och solglasögonen.
”Tack” svarade jag stelt och satte mig ner mittemot henne.

Jag lyfte upp mitt glas med chai-latte i och tog en slurk av det innan jag ställde ner glaset igen och suckade lite lätt för att sedan orka lyssna på vad Miley hade att säga.

”Katie...” började hon men stannade och kollade på mig innan hon fortsatte ”...det är absolut ingenting som pågår mellan mig och Justin, allt var ett misstag... Ett dumt och respektlöst misstag...” sa hon och kollade på mig med sorgsna ögon.
”Det förändrar ändå inget” svarade jag och kollade på henne med en allvarlig blick
”Jag vet... Men... Snälla Katie, snälla förlåt honom åtminstonde. Det tar kol på honom när du inte svarar och han gråter så fort han är inomhus och han tror att ingen ser. Han saknar dig Katie” sa hon kollade ännu allvarligare på mig.
”Glöm det...” svarade jag och reste mig upp för att börja gå.

Miley reste sig upp hon också och stoppade mig från att gå. Därefter bad hon mig att följa med henne till hennes hotell och att hon skulle få fortsätta förklara där. Allt slutade med att jag såklart gav upp och följde med henne.

Miley förklarade hela vägen till hotellet och enda fram tills att vi skulle gå iväg för att äta middag, vi skulle i och för sig bara äta på hotell restaurangen så...

”Förstår du nu?” frågade hon
”Ja...” sa jag och kände hur jag ville strypa henne.

Jag vill verkligen inte prata mer om Justin, jag har helt enkelt redan bestämt mig. Jag borde egentligen ha dumpat honom så fort han frågade om vi kunde göra slut på låtsas... Okej... Egentligen så ville jag inget annat än att han skulle vara min och kunna få krama om honom och säga att han är min, men han hade förstört allt...

”Jag vill ha en bild på oss” sa Miley när vi kommit upp till hennes hotellrum igen.

Hon drog med mig ut på balkongen och drog i gång självutlösaren på hennes mobil och sedan ställde hon sig vid mig.

Efter att hon tagit bilden gick hon iväg in igen och tydligen laddade upp den på twitter eftersom att den låg där jag jag tog upp min telefon och loggade in på twitter.




Jag stängde ner twitter och gick in till Miley som nu satt och gjorde något annat med sin telefon.

Egentligen så måste jag säga att det var ganska dumt av henne att lägga ut en bild på oss tillsammans på internet, med tanke på att jag är Justins ex och hon är hans 'nuvarande flickvän' och att dom blev tillsammans bara typ en vecka efter att jag och Justin 'gjort slut'...

Nu kommer alla tro att nått inte stämmer eller att jag och Miley är vänner bara för att. Eller så är det jag som kommer få skiten igen eftersom att jag kommer bli sedd som en gold-digger eller en fame whore...


Lämna gärna en kommentar :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

katie måste bara förlåt justin!!!

2011-08-20 @ 10:48:48
Postat av: Denise

Åååhhh jättebra , just nu är det här min favorit nopvell :) Lite tråkigt bara att hon inte förlåter Justin :/

2011-08-20 @ 12:46:36
URL: http://adaydreamawayfromyou.blogg.se/
Postat av: Emilia

Heej kan du länka mig?

Skulle vara jätte snällt jag kan länka dig om du vill? :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0