Chapter 44 - I Guess This Is It...

På något sätt gillade jag det verkligen även fast att jag vet att det är fel, och jag vet att jag inte kan fortsätta såhär, jag vill inte såra Katie mer än vad jag redan gjort.



KATIES PERSPEKTIV

”Hallå?” svarade jag i telefonen
”Hej...” sa Justin i andra änden
”Vad händer?” frågade jag
”Inte mycket alls, händer nått hos dig?”
”Nej, inte direkt...” svarade jag

Det blev tyst ett tag eftersom att ingen av oss sa något. Jag känner på mig att nått är fel...

”Ehm, jo Katie... Jag måste berätta något” hörde jag honom säga, som jag trott, nått var fel
”Vadå?” frågade jag en aning nervöst.
”Jag kysste Miley...”
”Jag vet, jag har sett bilder. Det ingår väl i jobbet antar jag?” svarade jag
”Alltså... Jag kysste henne... du vet, utan att någon såg...” sa han och jag hoppades på att mitt hjärta skulle sluta slå vilken sekund som helst, men det gjorde det inte.

Jag la på luren och kastade telefonen på sängen. Sedan kollade jag bara rätt ut genom fönstret. Jag kan inte fatta det, hur fan kunde han bara göra så? Jag skulle aldrig ha gått med på det här fejk förhållandet. Hur kunde jag vara så dum?

Jag märkte aldrig att jag började gråta, men helt plötsligt satt jag och grät som en dåre! Jag förstår inte? Jag kunde inte sluta...

Jag tog gick till sängen och tog upp telefonen, fyra missade samtal och tre olästa sms från Justin. Jag ignorerade dem totalt och skickade ett sms till Brooke och bad henne komma över. Vilket hon gjorde snabbt som blixten.

”Vad har hänt?” frågade hon
”Justin kysste Miley...”
”Men de visste du väl redan? Det ingick väl i dealen?”
”Han kysste kysste henne, alltså för nöjes skull...” svarade jag kort
”VA?!?!?!?!?!?!?!” nästan skrek Brooke
”Shhh du får inte locka hit Chaz” sa jag bestämt
”Varför gjorde han det för?” frågade hon
”Jag la på innan han hann säga...” sa jag ”han har skickat sms, du får kolla” fortsatte jag.

Hon tog upp min mobil och tryckte upp smsen, hon läste dem högt...

Sms 1;
Snälla Katie!! Låt mig få förklara!

Sms 2;
Förlåt! Jag ville inte såra dig! Snälla förlåt mig!

Sms 3;
Kom igen Katie! Snälla låt mig förklara! Jag älskar dig!!!

”Wow, pojken har gjort bort sig totalt!” sa Brooke irriterat
”Säg inget till någon, jag vill berätta själv att det är slut på riktigt...” sa jag
”Jag vill kolla om han skrivit nått på twitter” sa hon och tryckte upp internet på min dator.



Hade han skrivit. Brooke blev mer förbannad och loggade in på sin egen twitter och skrev till honom. Herregud... Brooke min älskade bästavän!



Jag log lite av att Brooke faktiskt brydde sig så mycket som hon gjorde. Jag vet verkligen inte vad jag skulle göra utan henne. Hon är den bästa vännen man kan önska sig! Chrissie hade inte ens hört av sig efter att jag och Justin fejk gjort slut...

”Brooke...” sa jag hest efter allt gråtande
”Ja?” svarade hon
”Tack” sa jag och log och hon log tillbaka.

JUSTINS PERSPEKTIV

Efter att ha pratat med Katie och skrivit på twitter kände jag inte för att göra något. Miley hade gått iväg själv eftersom att hon kände sig så hemsk hade hon sagt.

Jag kan inte fatta att jag var så dum... Usch... Hur kunde jag? Jag loggade in på twitter igen för att kolla om Katie skrivit nått. Katie hade inte skrivit nått men det hade Brooke... Brooke var nu arg på mig, och om jag inte minns fel, så vill man verkligen inte att Brooke ska vara arg på en...


Förlåt för dålig uppdatering. Ska fixa åtminstonde ett till idag! Kanske till och med tvåå!!!! :)

Kommentera? :)

Kommentarer
Postat av: Denise

Åhh jag älskar din novell , hoppas man inte behöver vänta tills i morgon för en fortsättning :P Läs gärna min novell :)

2011-08-18 @ 13:10:23
URL: http://justinsaysnever.blogg.se/
Postat av: sofia

omg, stackars katie :( tkr så synd om henne! jaaaaa snälla två idag !! :D

2011-08-18 @ 13:45:08
Postat av: Lisa'

tycker inte Katie ska förlåta justin så lätt!

grymt skrivet! :)

2011-08-18 @ 13:56:07
Postat av: Melina

Grymt bra!

2011-08-18 @ 14:50:43
Postat av: Moa

Det är jätte braaa!!! Vad är det man säger bättre sent än aldrig! =)

2011-08-18 @ 16:40:10
Postat av: ella

läst igenom varenda novell du har och blev precis klar med sista delen du skrivit av denna.



du är riktigt duktig! och jag kommer definitivt fortsätta följa den här :D

2011-08-18 @ 16:50:40
Postat av: emma

Asbra!!! Tkr inte katie ska förlåta honom så lätt heller...

2011-08-18 @ 18:35:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0