Chapter 43 - A Kiss

Jag nickade och sedan kom vår mat in och vi började äta.



Efter middagen gick vi ut till bilen och sedan åkte vi direkt till hotellet. En dag avklarad. Så fort vi kom in på hotellrummet gick jag till badrummet för att ringa Katie.

”Hallå?” hörde jag henne säga
”Hej, vad gör du?” frågade jag
”Inte mycket, kollar på TV med Chaz, gissa vad vi kollar på?” sa hon och jag kunde se hur hon flinade
”Hannah Monatna?” frågade jag
”Ja, dom har Hannah Montana maraton på Disney Channel och vi har kollat hela dagen” sa hon och skrattade till
”HAHA, själv lever jag i ett Hannah Montana avsnitt” sa jag och suckade
”Kom igen, du måste väl ändå ha lite roligt?” frågade hon
”Ja.. de har jag väl. Men jag saknar dig!” sa jag
”Jag saknar dig med...” svarade hon.

KATIES PERSPEKTIV

Efter att ha snackat med Justin vart jag bara mer upprörd mot för vad jag redan var. Jag gillade inte att han gullade sig offentligt med Miley, kysste henne framför kameror när det egentligen var mig han var tillsammans med.

Jag är nästan 100 procent säker på att han kommer falla för henne, men det är något jag absolut inte kan snacka med Chaz om, så jag lämnade Chaz och Hannah Montana ifred och gick upp till mitt rum för att ringa till Brooke.

”Hallå?” hörde jag hennes klingande röst pipa fram
”Okej, varför piper du?” frågade jag förvånat
”Jag vill inte väcka Sam” sa hon
”Sam eller Sam?” frågade jag
”Sam” svarade hon
”Okej, har ni en sleepover eller?” frågade jag
”Nej, hon somnade i soffan för typ en halv timme sedan”
”Hahaha okej, antar att hon stannar över natten då?” sa jag och flinade
”Antagligen” svarade hon nu med normal röst.

Efter att ha konverserat med henne ett tag om ungefär ingenting kände jag att det var dags att dra upp Justin och hans fejk förhållande tillsammans med Miley.

”Brooke...” började jag
”Nått är på gång, har det hänt nått mellan Justin och Miley?” frågade hon, att hon alltid kunde höra när nått var fel...
”Jag vet inte, men jag får känslan av att han kommer falla för henne...” sa jag och suckade
”Det tror jag inte, jag lovar dig att han bara spelar sin roll, men du kan ju alltid testa honom?” sa hon
”Hur då?” frågade jag
”När han ringer, ignorera. När han smsar, svara inte, du kollar alltså helt enkelt hur många gånger han kommer ringa och se ifall han inte ger upp” sa hon
”Jag ska tänka på det” svarade jag.

Efter ytterligare lite nonsens prat la vi på luren och jag gick tillbaka till Chaz som fortfarande satt och kollade på Hannah Montana.

”Chaz...”
”Mhm?” svarade han
”Måste vi kolla på det här? Vi har kollat hela dagen...” frågade jag
”Ja, jag måste” sa han och log.

Efter att jag insett att jag förlorat argumentet gick jag tillbaka upp på mitt rum och startade datorn. Det första jag såg när jag tryckte upp internet var massa bilder på Miley och Justin. Bilderna fick mig inte att le direkt, dom höll handen och kollade på varandra som om dom var helt sålda på varandra. Som om dom verkligen verkligen gillar varandra och att det inte bara är skådespel...

MILEYS PERSPEKTIV

Jag satt i soffan och bläddrade igenom kanalerna, det fanns absolut ingenting alls att kolla på. Jag stängde av TV:n och gick bort mot sovrummet för att kolla om Justin var där, eftersom att vi inte bestämt vem som skulle sova på soffan och vem som skulle sova på sängen första natten.

När jag kom in i sovrummet såg jag Justin med bara en handduk lindad kring midjan.

”Oj, förlåt” sa jag och kollade bort
”Det är lugnt” svarade han
”Vem ska sova på soffan inatt?” frågade jag utan att kolla upp
”Kan vi inte båda sova i sängen? Jag menar den är stor nog åt oss båda, och då slipper någon få ont i ryggen” sa han och jag kunde känna hur han flinade, så jag kollade på honom, ja, han flinade.
”Okej...” svarade jag tveksamt men nickade sedan och gick iväg mot min väska för att ta på mig min pyjamas.

När jag fått på mig den drog jag bort överkastet och alla prydnadskuddar sedan kröp jag ner i sängen. Justin höll fortfarande på att fixa nått, så jag släkte min sängbordslampa och slöt ögonen.

Herregud vad Justin har börjat krypa in under skinnet på mig... Jag vet att jag inte får falla för honom, men det är nått som håller på att hända...

JUSTINS PERSPEKTIV

När jag gjort mig i ordning klart för att krypa ner i sängen skickade jag iväg ett godnatt sms till Katie och sedan kröp jag ner i sängen.

Morgonen efter vaknade jag av ett hårt slag i ansiktet. Jag kollade genast upp och det första jag såg var Mileys hand. Jag flyttade handen och kollade på henne, hon sov. Hon var verkligen fin när hon sov... Jag kan knappt fatta att jag kanske bara kanske faktiskt börjar gilla Miley lite mer än som vän... Det får inte hända, jag vet inte vad jag ska ta mig till.

”Miley?” sa jag
”Mhm...” svarade hon halvt sovande
”Dags att vakna” sa jag
”Mhm” svarade hon.

Jag klev upp och drog på mig mina badkläder och fixade mig sedan de lilla som behövdes, sedan väckte jag Miley igen och såg till att hon klev upp. Vi gick båda ner till frukosten och sedan ner till stranden.



Jag höll i Mileys hand hela tiden som vi var i närheten av varandra att hon såg verkligen ut att gilla det, på riktigt, inte bara på låtsas... Vad höll på att hända?

Vi höll till på stranden hela dagen och sedan gick vi upp till hotellet och gjorde oss i ordning för att gå och äta, vi valde att gå till en sushi bar och käka. Bara för att vi båda gillar sushi och för att det inte känns så extremt överdrivet lyxigt.

Vi åt och sedan så åkte vi tillbaka till hotellet och kollade på TV, och då hände det. Vi kysstes... På riktigt den här gången, inte på låtsas för att folk skulle se det, nej inte den här gången. Den här gången kysstes vi för att vi båda ville.



Efter kyssen kollade vi båda djupt in i varandras ögon och sedan började vi båda ursäkta oss och säga förlåt till varandra. Vi vart båda väldigt skuldmedvetna.

På något sätt gillade jag det verkligen även fast att jag vet att det är fel, och jag vet att jag inte kan fortsätta såhär, jag vill inte såra Katie mer än vad jag redan gjort.


Ett kapitel!!

Förlåt för min otroligt dåliga uppdatering! Jag ska bättra mig! Jag lovar!!!!

Lämna gärna en kommentar? :) Det skulle göra mig väldigt glad :)

Kommentarer
Postat av: emma

Asbra kapitel!!

2011-08-17 @ 07:37:46
Postat av: Johanna

grymt :D

2011-08-17 @ 09:27:00
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: sofia

omg! så sjukt bra! men nu är jag arg på justin! och tycker jätte synd om kaite.. mer mer mer :D

2011-08-17 @ 10:10:47
Postat av: Melina

Sjukt bra! <3

2011-08-17 @ 12:12:44
Postat av: Mathilda

Grymt bra meeeer idag snälla??

2011-08-17 @ 12:34:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0