Chapter 41 - Things Change

Jag skickade ett sms till Miley där det stod att jag och Katie var nu officiellt över för alla som inte visste bättre, Miley svarade med både en glad och en ledsen gubbe. Antar att hon kanske känner sig lite skuldmedveten...



KATIES PERSPEKTIV

Efter hela grejen med min och Justins fejkade breakup, som bara våra nära visste var fejk, hade allt förändrats. Jag måste ha fått en miljon dödshot. Plus att Chaz såklart var hundra procent säker på att jag var helt hjärterkrossad. Jag är inte det, jag är bara lite besviken på att Justin valde publicitet före vårat förhållande...

Antar att Justin bara gjorde rätt steg för hans karriär. Men jag vet att han fortfarande är min. Dessutom gäller bara han och Mileys fejkade förhållande fram tills att hans turné är slut.

Skola idag igen. Där fick jag också hot... Plus att det bara var Ryan, Chaz, Brooke, Sam, Sam och Pitch som visste att det var fejk. Chaz flickvän Ellie ville döda mig varje gång hon såg mig... Vilket hade fått Chaz att bli väldigt anti Ellie. Chaz behandlade mig verkligen som hans fyra åriga lillasyster...

Chaz och jag klev ur bilen och gick in på skolan. Där inne möttes jag av Brooke som gjorde att ingen vågade säga nått till mig.

”Herregud... Hur länge ska du behöva lida?” frågade hon
”Föralltid...” svarade jag deppigt
”Hur länge ska han och Miley gulla dig?” frågade hon
”Tills turnén är slut” svarade jag nu tjurigt
”Egentligen borde ju faktiskt det vara han som ses som okänslig, redan två veckor efter att ni 'gjort slut' började han och Miley gulla sig bland folk” sa hon ilsket
”Det är en del av planen ju” sa jag och tog mina böcker ur skåpet.

JUSTINS PERSPEKTIV

Idag skulle jag och Miley 'go public' med vårat förhållande. Visserligen fejkade förhållande men det visste ju ingen om, förutom dom som var involverade i våra liv. Vi skulle på en intervju om turnén och eftersom att jag och Miley har varit väldigt nära varandra ute bland folk så kommer frågan om vi är i ett förhållande helt klart att komma upp.

”Är du redo?” frågade Scooter
”Ja” svarade jag och åkte ner med honom till lobbyn.

”Så... Hur går det här till?” frågade Miley Scooter när vi kom ner
”Improvisera” svarade Scooter.

Vi åkte iväg och när vi anlände så möttes vi av massa paparazzis. Både Miley och jag kollade på varandra och jag antar att vi båda såg lika nervösa ut... Alla paparazzis skrek och Scooter skrek tillbaka.

När vi kom in satte dom på oss mikrofonerna på våra tröjor och sedan skickade de ut oss. Publiken skrek och intervjuaren välkomnade och kramade oss.



”Miley, hur är det att vara på turné tillsammans med Justin?” frågade intervjuaren
”Det är hemskt roligt, man behöver aldrig vara rädd för att få tråkigt” sa hon och log mot mig
”Justin, tycker du det samma om Miley?” frågade hon mig nu
”Miley är verkligen en underbar människa, det är alltid roligt att vara med henne” svarade jag och kollade först på Miley och sedan på intervjuaren.
”Så, jag måste bara få fråga, alla har vi väl sett bilder på er två väldigt tighta och det verkar som om ni är mer än vänner, är ni det?” frågade hon.

Det var just precis det här vi hade väntat på. Jag vände mig mot Miley och hon vände sig mot mig. Hon log och skrattade lite nervöst, sedan tog jag tag i Mileys hand och vände mig mot intervjuaren och kollade ett tag på henne med ett leende innan jag svarade på frågan.

”Faktiskt så.. Ja det är vi” svarade jag.

Allt hade gått bra, fansen i publiken på intervjun hade blivit lite smått besvikna när det fick reda på att jag gått från ett förhållande till ett annat förhållande, men dom förstod och dom verkade faktiskt gilla det, det var många som sagt att vi var söta tillsammans och så vidare.

När vi kom tillbaka till hotellet gick jag in på twitter och kollade på vad som hänt. En massa tweet om mig och Miley, men det fanns ännu mer elaka tweet som var riktade mot Katie. Stackars Katie. Jag känner mig faktiskt elak mot henne, jag valde min publicitet för henne, men jag tror inte att jag fått göra på nått annat sätt för Scooter och resten av crewet.

Jag funderade ett tag på vad jag skulle skriva på twitter så att folk skulle sluta skicka hot mot Katie. Jag förstår verkligen inte varför dom måste hålla på såhär. Jag älskar mina fans men jag vill inte att dom ska vara elaka mot mina vänner och folk som jag älskar.



När jag skrivit klart loggade jag ut och gick sedan och la mig. Äntligen kväll. Imorgon skulle vi vidare till Texas.



Detta kapitel skrev jag igår. Nu ska jag börja skriva ett nytt med hjälp av era kommentarer!

Kommentera? :)

Kommentarer
Postat av: sofia

jättebra! :D men jag måste erkänna att jag är sur på justin och miley! stackars katie :(

2011-08-13 @ 18:47:02
Postat av: Melina

Skitbra (:

2011-08-13 @ 21:31:43
Postat av: Nina

2011-08-13 @ 23:55:09
Postat av: jennifer

jättebra!! du förkännar tusen gånger mer kommentarer än vad du får!!blir lite ledsen för att justin valde så men ibland måste man.... älskar dina noveller så keep it up girl! haha

2011-08-14 @ 19:48:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0