Chapter 38 - Back On The Road

Vi reste oss försiktigt upp och tog med oss täcket och kuddarna och smög försiktigt in på mitt rum. Vi bäddade ner oss i min säng. Jag kröp närmare Justin. Han la sin arm runt mig och jag la mitt huvud på hans bröst. Sedan somnade jag.



Dagen var kommen då Justin skulle iväg på hans turné med Miley igen. Jag kan inte påstå att jag inte är lite smått svartsjuk. Tänk om Justin skulle börja gilla Miley, jag menar det skulle ju inte vara en omöjlighet. Hon är ju inte direkt ful..

JUSTINS PERSPEKTIV

Jag kramade Katie hejdå och sedan vandrade jag in i bussen. Jag satte mig vid bordet och tog upp datorn ur min ryggsäck.

Bussen åkte iväg och jag kunde känna tårarna bränna. Men jag tvingade mig själv att inte släppa ut dem. I Atlanta skulle vi möta upp Miley och ha en show.

Det fanns aldrig speciellt mycket att göra i turnébussen. Jag hade i alla fall tur att åka med mamma till Atlanta där alla skulle bli placerade på annat vis. Troligast skulle jag få åka själv och bara ha mig själv att göra något med.

Det skulle verkligen kännas konstigt att sova helt ensam nu efter att ha haft Katie bredvid mig varje gång jag vaknat i stort sett nu sedan i julas. Jag skulle verkligen sakna henne.

Jag beslöt mig för att uppdatera på twitter. Jag hade inte gjort det på säkert fem dagar. Sedan nyår alltså.




Sedan gick jag och la mig. Jag skulle vara framme i Atlanta imorgon. Så gick jag och la mig nu skulle jag snart få träffa alla. Jag gjorde mig i ordning och kröp sedan ner i sängen som jag praktiskt taget bodde i.

Jag vaknade när mamma väckte mig och sa att vi var framme. Jag klev långsamt upp ur sängen och drog på mig första bästa kläder som jag hittade. Sedan borstade jag tänderna och sedan gick jag ut ur bussen och möttes av mitt crews glada ansikten. Till och med Miley såg ut som om hon var glad att se mig.

”Hej” sa jag och log

Alla hejdade på mig i kör vilket fick hela grejen att se oerhört töntig ut... Jag gick fram till Kenny och hoppade upp på hans rygg. Kenny bara skrattade och bar mig in till hotellets lobby där han släppte ner mig.

”Miley!” sa jag och log samtidigt som jag sträckte ut armarna mot henne.
”Justin!” svarade hon och kramade mig.

När vi fått våra rums nycklar gick alla till sina rum och lämnade sina saker. Jag la min väska på sängen och sedan satte jag mig i soffan, jag hann egentligen inte sitta mer än typ 10 sekunder innan någon knackade på dörren. Jag gick och öppnade, där stod Miley och log.

”Lust att göra nått?” frågade hon
”Visst” svarade jag och tog tag i jackan.

Vi åkte ner till lobbyn där Scooter, mamma och Kenny satt. Vi förklarade för dem att vi tänkte dra ut ett tag och kolla runt lite inne i stan. Dom sa att vi kunde gå på ett villkor, det var såklart att Kenny skulle följa med oss. Vilket ingen utav oss hade nått emot.

”Jag tycker vi tar bilen till bion” sa Kenny
”Okej?” svarade jag och kollade frågande på honom
”Jag har velat sett den nya filmen bridesmaids jätte länge nu” sa han och kollade allvarligt på mig
”Okej, det blir alltså en bio” svarade jag och kollade på Miley som log.

Vi gick till bilen och sedan åkte vi iväg mot centrum för att komma till bion. Det tog ungefär 10 minuter från hotellet till bion med bil. När vi svängde in på parkeringen var det jätte mycket paparazzis där. Hur tusan kunde dom veta att vi skulle komma hit?



Vi klev ur bilen och blev smått attackerade av dem. Paparazzi efter paparazzi ställde fråga efter fråga. Frågorna lydde ungefär såhär; ”Justin vad hände med Katie? Är det du och Miley nu?” eller ”Miley dejtar du och Justin?” vi båda tyckte att det var ganska roligt att dom trodde att vi dejtade.

Okej, jag förstår dem, eftersom att jag och Katie började dejta under min turné men jag är ju fortfarande tillsammans med Katie, varför skulle jag då vara med Miley?

Kenny försökte så gott han kunde att skyffla undan alla paparazzis, vi skyndade oss in till bion och kollade ifall Kannys film gick, vilket den gjorde, reklamen hade börjat för fem minuter sedan. Så vi köpte biljetterna och tänkte att det var perfekt för oss att komma nu så att inte så många skulle känna igen oss och, ja allt som nu händer när ett fan ser mig eller Miley.

I biomörkret var det ingen som lade märke till oss.

”Gillar du filmen?” viskade Miley i mitt öra
”Inte riktigt min film smak, men den är faktiskt ganska roligt” viskade jag tillbaka.

Miley log och sedan vände hon tillbaka huvudet mot skärmen igen. Jag kollade på henne. Hon var faktiskt väldigt fin. Dumt Justin... Dumt! Du har Katie hemma i Kanada.

När filmen var slut var det ungefär precis middagstid. Så vi åkte tillbaka till hotellet för att möta upp de andra. Men när vi kom till hotellet var det enda vi fann ett meddelande från gänget som sa att dom dragit ut på middag utan oss. Vilket betydde att vi fick hitta på något själva att äta.

”Jag röstar McDonalds” sa Miley och log
”Två röster” svarade jag och Kenny nickade.

Utanför hotellet var det jätte mycket paparazzis åter igen som ställde en massa frågor. Verken jag eller Miley svarade på dem. Vi hoppade istället in i bilen och Kenny körde iväg mot McDonalds. Vi kollade bakåt och paparazzi bilarna följde efter oss. Såhär galet hade jag inte haft det med paparazzis på länge.

Alla paparazzis parkerade sina bilar och sprang till våra. Vi åkte vid Drive-In luckan så att vi skulle slippa svara på frågor. Kenny beställde vår mat och alla paparazzi blixtar gjorde honom och kvinnan i luckan irriterade. Jag och Miley satt mest och skrattade. Deras tur att känna som vi gjorde ungefär varje dag.

Vi fick maten och då skyndade vi oss att åka tillbaka till hotellet innan alla paparazzis skulle komma ikapp oss. Vi sprang in på hotellet och in i hissarna.

”Vi käkar på mitt rum” sa jag
”Ni får göra det, jag ska se på TV:n i mitt rum” svarade Kenny
”Okej” svarade jag och klev ut ur hissen och gick tillsammans med Miley in på mitt rum.

Miley slängde sig i soffan och började sedan äta av hennes mat. Jag gjorde detsamma eftersom att jag var så sjukt hungrig.

”Så, imorgon kommer jag troligast vara otrogen mot Katie enligt pressen” sa jag och flinade
”Ja, och jag kommer vara den du är otrogen med...” svarade hon och skrattade.
”Ganska roligt egentligen vilken tid folk lägger ner på att hitta på massa rykten” sa jag och log
”Ja, man ska inte tro på allt man hör” sa hon och åt ett pommes frites.

Vi satt och kollade på TV och spelade kort hela kvällen fram tills att det var dags att sova. Miley lämnade mitt rum och jag gick iväg till hotellsängen som lockade på mig.

Det kan inte ha tagit mer än fem minuter för mig innan jag somnade.


Kommentera?! :)

Kommentarer
Postat av: Mathilda

I FREAKING LOVE IT AND YOU KNOW IT! :DDDDDDDDDD

2011-08-11 @ 02:03:23
URL: http://mathildasliv.blogg.se/
Postat av: Melina

Grymt! :)

2011-08-11 @ 11:10:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0