Chapter 37 - New Years Eve

När kvällen närmade sig sitt slut och vi skulle åka hem, sa jag hejdå till alla och gick till bilen. Helt underbart lyckad kväll. Alla hade haft roligt. Allt hade varit bra trots att jag inte fått träffa mamma och pappa. Min första jul utan dom.



Jul helgerna hade passerat. Allt hade faktiskt gått bra även fast att mamma och pappa inte fanns längre. Allt kändes bra. Jag och Justin hade gjort väldigt mycket tillsammans med Brooke. Justin och Brooke hade faktiskt lyckats bli ganska bra kompisar, även fast att dom inte direkt stod ut med varandra innan Justin flyttade och blev en superstjärna.

”Vad ska du göra ikväll?” undrade Chaz som klampat in i mitt rum.
”Tror att jag ska hitta på nått med Brooke” svarade jag
”Inte nått med Justin då?” frågade han
”Inte vad jag vet” svarade jag drygt
”Varför? Har han gjort nått mot dig?” frågade han strängt
”Nej, kan du bara ta det lugnt?” frågade jag.

När kvällen väl kommit hade jag bestämt tillsammans med Brooke att vi skulle dra och bowla tillsammans med Ryan, Chaz och Justin. Brooke hade varit den som kommit med förslaget. Hon ville kanske gott göra Ryan och Chaz precis som hon gjort med Justin. I alla fall så brukade det inte vara så många som drog och bowlade på nyårsafton så det skulle i stort sett bara vara vi där.

Jag drog på mig ett par ljusa jeans och ett svart linne som jag hade under den vita i stort sett genomskinliga toppen. Sedan tog jag på mig mina svarta stövlar och satte upp håret i en hästsvans. Sminkningen fick bli enkel men ändå väldigt fin.

Jag ringde till Brooke och kollade ifall hon var klar. Hon sa att hon skulle vara klar när vi kom, vilket var bra det i alla fall. När jag kom ner såg jag Chaz sitta i soffan och kolla på Hannah Montana. Den pojken skulle aldrig växa upp...

”Justin och Ryan är utanför nu” sa jag och kollade på honom
”Det här är slut om fem minuter” svarade han utan att släppa TV:n med blicken.
”Chaz, seriöst. Du har nog sett det där avsnittet minst 150 gånger” sa jag och kollade allvarligt på honom.
”Jaha, och?” svarade han och då gav jag upp och satte mig ner bredvid honom.

Efter fem minuter tog det äntligen slut och vi kunde gå ut till Justin och Ryan som väntat utanför medan Chaz kollat på dom sista fem minuterna utav Hannah Montana.

”Varför tog det sån tid?” frågade Justin när vi kom ut till bilen.
”Tro mig, vi skulle varit ute för fem minuter sedan om inte Chaz insisterat om att kolla på dom sista fem minuterna av Hannah Montana avsnittet” sa jag och kollade allvarligt på Justin och började stört flina.
”Chaz, du borde komma på turné med mig efter jul” sa han och flinade mot Chaz
”Varför?” frågade Chaz dumt
”Jag är på turné med Miley” sa han och flinade
”VA? SEDAN NÄR?!” tjöt Chaz
”Sedan jag började turnén i Amerika”
”Åh”

Efter att dom snackat klart om Miley började vi äntligen åka mot Brookes hus. Brooke kom ut direkt när Justin stannade bilen. Hon nästan sprang till bilen och hoppade in.

”Fan vilken tid det tog för er” sa hon och spände fast säkerhetsbältet.
”Fråga Chaz varför” svarade jag och flinade.

Hon gjorde som jag sa och Chaz förklarade lite mesigt att han ville se slutet på ett program och att det var därför vi var sena.

”Vilket program var det nu igen Chaz?” sa jag för att reta honom
”Hannah Montana” mumlade han fram.

Alla i bilen började skratta. Chaz själv försökte göra sig själv osynlig men lyckades inte så bra med det.

Vi svängde in på bowlinghallens parkering, Justin parkerade och sedan gick vi in till bowlinghallen. Justin höll hårt i min hand som om han aldrig skulle släppa den.

När vi fått våra banor och det var dags att börja spela började Chaz. Brooke och Ryan stod och snackade om vem som kunde sträcka ut tungan längst. Justin la armarna om mig och kysste mig på pannan.

”Hur är det? Tänker du mycket på dom nu kring jul?” frågade han
”Mer än vanligt” svarade jag och kramade honom.

”Justin! Din tur!” skrek Chaz

Justin gick iväg och gjorde sin grej. Strike såklart. Sedan var det min tur. Strike jag med. Justin la armarna om mig bakifrån och kysste mig på kinden. Sedan mumlade han något ohörbart i mitt öra. Jag vände mig om och kysste honom passionerat på munnen. Han besvarade min kyss och höll om mig. Jag älskar verkligen att vara i hans famn.

Vi bowlade fram till tio i tolv då vi gick ut för att kolla på fyrverkerierna. Det var verkligen oerhört vackert. Klockan tolv vart det ännu mer fyrverkerier och mycket finare.

”Gott nytt år bebe” sa Justin och kysste mig på kinden
”Gott nytt år” sa jag och då kysste han mig på läpparna.

Jag vände mig om mot Brooke som stod bakom mig och Justin tillsammans med Ryan och Chaz.

”Gott nytt år” sa jag och log mot dem.

Jag kollade upp mot himlen igen och granskade de vackra fyrverkerierna ännu en gång innan vi hoppade in i bilen och åkte hem. Vi släppte av Brooke hemma hos henne eftersom att hennes mamma ringt och sagt att hon ville ha henne hemma, nått om någon ny pojkvän, sedan åkte vi andra hem till mig och Chaz.

Där inne satt Barney och Theresa och kollade på TV:n. Konstigt att dom inte umgicks med Justin och Ryans familj på nyår.

”Hej” sa jag när vi gick förbi vardagsrummet på vägen till trappen.
”Hej” svarade Theresa och log emot oss.

Vi gick alla in på Chaz rum och satte oss där och bara tog det lugnt. Vi spelade TV-spel och massa annat skit. Vi hade faktiskt roligt. Runt halv tre drog Chaz fram luft madrasser åt Ryan och Justin.

”Sweet” sa Ryan och la sig på ena.
”Katie du sover i ditt rum va?” frågade Chaz
”Bara om Justin också gör det” svarade jag
”Okej, ni sover båda här inne” sa han stelt.

Både jag och Justin började skratta. Chaz betedde sig verkligen som en överbeskyddande storebror. Han verkade faktiskt ha problem med att Justin och jag var tillsammans men jag orkade inte bry mig.

Justin och jag la oss ner på den andra luftmadrassen. Eftersom att den var så liten låg jag på Justin. Allt var ett skämt eftersom att den inte ens var bäddad. Chaz såg irriterat på oss och snäste åt oss att flytta på oss.

Enligt Chaz skulle vi inte få sova på samma luftmadrass. Vilket jag inte riktigt förstod med tanke på att vi knappast skulle göra något, jag menar Ryan och Chaz är i samma rum. Jag gick och hämtade mitt täcke och mina kuddar som jag la på luftmadrassen. Chaz kollade på mig som om jag var dum i huvudet och sedan skakade han på huvudet.

”Kom igen Chaz, vi kommer ju inte direkt göra nått. Vi ska bara sova ju” försökte jag
”Okej, visst som du vill” svarade han.

Jag gick in på mitt rum och drog på mig den stora T-shirten som jag brukar sova i. Sedan gick jag tillbaka och kröp ner bredvid Justin på luftmadrassen som var VÄLDIGT liten.

Efter ungefär en timme sov alla, eller inte jag och Justin. Det var omöjligt att sova två på den här lilla luftmadrassen.

”Ska vi gå till mitt rum?” frågade jag
”Ja tack” svarade Justin.

Vi reste oss försiktigt upp och tog med oss täcket och kuddarna och smög försiktigt in på mitt rum. Vi bäddade ner oss i min säng. Jag kröp närmare Justin. Han la sin arm runt mig och jag la mitt huvud på hans bröst. Sedan somnade jag.



Två Kapitel som lovat!

Hoppas ni gillar dem!

Kommentera?! :)

Kommentarer
Postat av: Mathilda

I LOVE IT SOM VANLIGT! =D

2011-08-10 @ 23:56:19
URL: http://mathildasliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0