Chapter 36 - Christmas Eve

Justin drog mig närmare honom och sedan tog han armen som jag inte låg på och sökte rätt på min hand. Sedan höll han min hand i sin och så somnade vi.



När jag vaknade morgonen efter insåg jag att det var den 24 december. Julafton. Jag satte mig upp i sängen och höll täcket över mina bröst. Jag skakade lite lätt på Justin så att han skulle vakna.

”God morgon” sa han nyvaket och log
”God morgon” svarade jag och la mig ner i sängen igen.

Justin lutade sig över mig och kysste mig. Sedan letade sig hans hand mot mina bröst. Jag kysste tillbaka men flyttade hans hans ifrån mina bröst. Jag log emot honom och sa sedan att jag måste hem eftersom att det är julafton idag.

Efter en pinsam entré i köket för frukost var det dags för mig att åka hem. Dags att möta Chaz, Barney och Theresa. Justin sa att han kunde skjutsa hem mig. Jag nickade och drog på mig min jacka. Sedan gick vi ut till Justins bil och han åkte iväg mot Chaz hus.

När han parkerade framför huset kysstes vi hejdå och Justin log emot mig.

”Ses ikväll” sa han och kysste mig på pannan
”Ikväll?” frågade jag
”Ja, Ryans familj, min familj och Chaz familj umgås alltid på julafton” svarade han och log.
”Åh, men i såna fall så ses vi ikväll” svarade jag och kysste honom en sista gång innan jag klev ut ur bilen.

Jag öppnade ytterdörren och klev in. I hallen möttes jag utav en ilsken Chaz. Jag suckade och började hänga av mig mina ytterkläder.

”Var det Justins bil?” frågade han stelt
”Ja” svarade jag så kort och snabbt som möjlig, jag ville inte att han skulle förhöra mig.
”Jag trodde du var med Brooke” sa han
”Jag var med henne också, men runt elva så träffade jag Justin och jag sov där” svarade jag
”Vet mamma och pappa om det?” frågade han
”Inte vad jag vet, men jag antar att du kommer skvallra?”
”Det kan du räkna med” svarade han
”Ja, annars lär dom väl höra det från Pattie eller Justins mormor eller morfar ikväll” sa jag och gick upp för trappen men Chaz tätt efter mig.

Jag öppnade dörren till mitt rum och klev in. Chaz gjorde detsamma, alltså han klev in i mitt rum. Jag satte mig vid skrivbordet och startade datorn.

”Katie...” sa Chaz nervöst efter ett tag
”Vad?” svarade jag
”Jo... Alltså... Hände nått igår natt, alltså... gjorde ni nått?” stammade han nervöst fram
”Det har du absolut INGET med att göra” svarade jag med efter tryck på inget.
”Förlåt” svarade han och reste sig upp och lämnade mitt rum.

Själv loggade jag in på twitter och kollade om nått nytt hänt. Brooke hade skrivit nått till Samantha, och Samantha hade svarat med en bild.





Jag kollade ett tag på bilden. Sam och Brooke hade varit bästavänner och gjort allt som jag och Brooke gjorde nu, och sen så komma jag. Jag måste ha förstört för Sam så otroligt mycket alltså...

Jag suckade och stängde sedan ner datorn. Efter det drog jag mig mot mitt badrum och in i duschen. Jag duschade i varmt vatten länge, jag tänkte igenom allt som hänt sedan jag kommit hit till Stratford. Faktiskt bara positiva och bra saker. Vad skulle gå fel här näst?

Efter att jag duschat hade klockan hunnit bil halv fem. Jag gick in till garderoben och letade reda på en fin klänning som jag kunde ha på mig ikväll. Sedan torkade jag håret och sminkade mig. Efter det drog jag på mig den röd/svarta klänningen.

Jag granskade mig själv i spegeln och då märkte jag det, det feta sugmärket på min hals. Jag försökte dölja det så gott jag kunde. Hur kunde jag ha missat det? Vad i helvete...

”Katie, är du redo att åka?” hörde jag Barney skrika från nedervåningen.
”En sekund” skrek jag tillbaka och letade reda på ett par passande skor.

När jag kom ner kollade Chaz snabbt mot min hals. Han hade troligast märkt det när jag kommit hem tidigare idag. Han vände snabbt bort blicken när han såg att jag kollade på honom. Jag ryckte åt mig min jacka och sedan så gick vi ut till bilen.

Vi stannade utanför Ryans hus och klev ur bilen. Där inne väntade Ryan, hans föräldrar och Justins pappa, Jeremy, med Jazmyn och Jaxon. Jag hälsade på alla och sedan gick jag med Ryan och Chaz upp på Ryans rum.

Vi satte oss i soffan som Ryan hade på sitt rum. Killarna drog igång nått TV-spel och jag själv satt och kollade på medan dom spelade. Efter ungefär 10 minuter kom Justin in igenom dörren.

”Ey, Justin” sa Ryan glatt och sträckte ut handen, Justin tog den och sedan gjorde han detsamma med Chaz som satt med en sammanbiten min.

Han vände sig till mig och tog tag i båda mina händer och drog upp mig så att jag stod framför honom. Sedan vände han så att han stod mot soffan och så satte han sig och drog med mig så att jag satt i hans knä. Jag vred på huvudet så att mina läppar kunde möta hans. Vi kysstes och jag kunde höra hur någon, troligast Chaz, höjde volymen på TV:n. Efter att ha kysst Justin så satt jag bara tillbaka lutad i hans knä och njöt av hans närhet.

”Mat!” skrek dom från nedervåningen.

Vi reste oss alla ifrån soffan och började gå ner. Justin höll hårt i min hand hela vägen fram till matbordet. Där han slog sig ner bredvid mig.

”Tack förresten” viskade jag i hans öra så att ingen annan skulle höra.
”För vadå?” frågade han och flinade.
”Det gigantiska sugmärket på min hals” svarade jag och kollade på honom.
”Jaså det” skrattade han hysteriskt fram och alla vände sig åt vårat håll och kollade frågande på oss.

Vi ursäktade och sedan började vi plocka utav maten som stod på bordet. Vi åt allihopa under en obehagligt trevlig stämning. Allt var så himla fantastiskt.

Chaz, Ryan, Justin och jag babblade på om allt vi kunde komma på. Efter maten gick vi upp till Ryans rum igen. Vi satte oss alla i soffan. Ryan startade TV-spelet igen och började spela tillsammans med Justin. Jag och Chaz satt mest och kollade på. Sedan la Justin armarna runt mig och skickade spelkonsolen vidare till Chaz.

Chaz började spela och Ryan fortsatte spela. Dom verkade ha himla kul inne i spelet. Justin höll om mig och drog mig så tätt inpå honom det gick. Jag kände värmen från honom genom hela min kropp. Han kysste mig lite försiktigt och diskret på halsen. Sedan vände jag på mig så att vi satt ansikte mot ansikte.

Hans läppar var varma och mjuka emot mina. Mitt hår åkte för som en gardin, vilket verkade få Chaz att misstänka att vi gjorde nått annat än att bara kyssas. Snacka om att han är lite väl överbeskyddande. Nästan så att man vill slå till honom. Men tillslut, när vi ignorerat honom tillräckligt länge gav han äntligen upp och lämnade oss ifred.

När kvällen närmade sig sitt slut och vi skulle åka hem, sa jag hejdå till alla och gick till bilen. Helt underbart lyckad kväll. Alla hade haft roligt. Allt hade varit bra trots att jag inte fått träffa mamma och pappa. Min första jul utan dom.



Första kapitlet för ikväll!


Kommentarer
Postat av: Mathilda

JAG ÄLSKAR DEEEEEEEET! Adda min msn om du vill så kan jag hålla dig sällskap medan du skriver! ;D

2011-08-10 @ 23:12:22
URL: http://mathildasliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0