Chapter 35 - Brooke & I

Vi gick in på sportaffären för att se ifall vi såg Ryan och Chaz, vilket vi gjorde. Dom cyklade runt affären på ett par cyklar. Dom stannade genast när dom såg oss. Justin stannade och 'lekte' med dom medan jag, Brooke och Sam gick till närmaste fik och fikade.



Jag och Brooke bestämde oss för att ha en Girls Night efter en hel dag på köpcentret. Justin, Chaz och Ryan skulle dra iväg och göra nått som dom brukade göra när dom var mindre. Sam skickade vi iväg eftersom att både jag och Brooke ville vara ensam.

”Du kan släppa av oss här” sa jag och pekade på vägkanten
”Okej” svarade Justin och log.

Han svängde in på vägkanten, jag kysste honom på kinden och sa hejdå till Ryan och Chaz innan jag gick ut ur bilen tillsammans med Brooke. Brooke gick och öppnade dörren och släppte sedan in mig.

”Hallå, någon hemma?” skrek hon när vi kommit in men fick inget svar.
”Ser ut som om vi är ensamma” svarade hon glatt
”Perfekt” svarade jag.

Vi gick in i köket och Brooke tog fram allt gott som hon hittade. Vi dukade fram det i vardagsrummet och slog sedan igång en film. Vi satt i soffan och kollade på filmen tills Brooke pausade och började prata.

”Katie, lova att du inte säger det här till någon” sa hon nervöst
”Jag lovar” svarade jag
”Jag är... jag tror helt ärligt att jag har fallit för Samuel” sa hon ännu mer nervöst
”Har du?” frågade jag uppriktigt förvånat
”Ja... Har du sett vad han skrev till mig på twitter?” frågade hon
”Nej?” svarade jag
”Vill du se?” frågade hon
”Ja, såklart?!” svarade jag
”Kom då” sa hon och började gå upp mot sitt rum
”svarade du något på det han skrev?” frågade jag
”ja... du får se det med” sa hon och log.

Hon tryckte upp twitter och loggade in, det tog ett tag innan hon var helt inne och kunde visa mig. Hon tryckte upp Sams tweet. Jag läste och höll på att spåra ut, han hade sagt med sina egna lama ord att hon hade fina ögon!



Får jag se vad du svarade.

”Skrev han det efter festen?” frågade jag
”Ja” svarade hon och log ett enormt leende.
”får jag se vad du svarade nu?” frågade jag
”Okej” skrattade hon och tryckte upp sitt svar. Hon hade såklart svarat så typiskt Brooke.



Jag kunde verkligen inte sluta le. Sedan första gången jag såg Brooke och Sam tillsammans har jag vetat att dom båda gillat varandra i smyg ungefär hela deras liv. Åtminstone sedan dom sågs första gången.

”Vad tror du?” frågade hon
”Om vad?” frågade jag
”Tror du att han gillar mig?” sa hon nervöst
”Helt klart” svarade jag ärligt till 100 procent.

Efter det beslöt vi oss för att ringa till Sam och Pitch för att se ifall dom ville hänga. Nåt måste hända mellan Brooke och Sam innan jullovet är slut. Sam och Pitch verkade verkligen taggade på att göra något. Jag lånade en svart klänning utav Brooke och hon tog på sig en annan svart klänning, med en rosa rosett vid midjan. Sedan drog vi på oss våra jackor och gick ut till vägkanten för att vänta tills dom kom och hämtade upp oss.

Sams bil kom förbi och vi hoppade in. Han svängde ut på vägen igen och sedan åkte vi ut på stora vägen och lät vinden föra oss dit vi kom.

”Vart är vi påväg?” frågade Brooke
”Det får du se” svarade Sam lite sådär hemlighetsfullt.

Han svängde in på en enslig landsväg och körde längs den i ungefär femton minuter innan han svängde av på en annan landsväg, som han körde på i ytterligare tio minuter. Sedan svängde han igen och efter tre minuter hamnade han på en parkeringsplats.

Det var i stort sett kolsvart och vi såg ingenting. Det var iskallt ute men vi gick alla efter Sam som verkade veta precis vart han skulle. Efter att ha plumsat i snön i säkert tio minuter var vi framme vid en sjö. Den var helt och hållet igen fryst men det var ändå vackert. Man kunde se stjärnorna som smugit sig fram i kvällen.

Sam ställde sig och kollade upp mot himlen och Brooke gick efter honom. Dom såg ut att verkligen njuta av varandras närhet, fast inte öppet för varandra, för varandra låtsades de om som om de inte gillade varandra alls.

”Är det inte lite små lustigt hur mycket dom där två gillar varandra” Sa Pitch som dykt upp bakom mig
”Så du har också märkt det” svarade jag och log.

Vi stod och diskuterade Sam och Brooke bra länge innan vi såg något som vi inte var beredda på. Sam lutade sig fram och kysste Brooke rätt på munnen. Jag och Pitch kollade på varandra och gjorde en High Five.

Timmarna gick och vi var kvar. Runt 23.00 ringde min telefon och jag gick iväg en bit och svarade. Det var Justin som ringde.

”Hej” sa jag glatt
”Hej” svarade han mindre glatt
”Vad har hänt?” frågade jag
”Skulle du kunna komma till mig?” frågade han
”Visst, men det kommer ta minst 40 minuter” sa jag
”Ses då” sa han och lade på luren.

Vad fan hade hänt nu då? Jag skulle inte klara något som inte var positivt. Jag gick tillbaka till Pitch och ställde mig och kollade på Sam och Brooke.

”Vem var det?” frågade Pitch
”Justin” svarade jag
”Åh..” sa han stelt.

Jag kollade på honom och sedan tillbaka Sam och Brooke igen. Jag ville verkligen inte förstöra Brookes chanser med Sam, men jag var tvungen att göra det, och förhoppnings vis skulle allt sluta bra ändå.

”SAM?!” skrek jag

Han vände sig om och kollade på mig. Brooke gjorde detsamma, jag gav henne en ursäktande blick i den kalla vinter natten innan jag vände mig mot Sams håll igen.

”Du måste skjutsa in mig till stan” sa jag stelt
”Varför?” frågad han
”Nått kom upp” svarade jag och gav honom en blick så att han skulle förstå att det var viktigt.

Han började gå upp mot stigen vi klampat till påvägen hit, med Brooke efter sig. Pitch brjade gå efter mig. Jag tog tag i Brookes hand.

”Förlåt” svarade jag och suckade
”Det är okej” sa hon och log

När Sam svängde upp på Justins uppfart tackade jag honom innerligt och klev sedan ur bilen. Jag gick med snabba steg upp till Justins dörr och knackade på. Efter bara några sekunder öppnade Justin dörren och drog in mig i huset. Han mormor och mamma kom förbi ut i hallen och kollade. Jag hälsade på dem och sedan släpades jag med Justin upp för trappen och in på ett rum som jag tror var hans eget.

”Vad har hänt?” frågade jag
”Inget, jag ville bara att du skulle komma” svarade han och flinade
”Såklart...” svarade jag och himlade med ögonen.

Han närmade sig och nu stod han så nära att jag kände hans varma andedräkt mot min näsa. Sedan närmade han sig dom sista ynka millimetrarna som var kvar för att han skulle nudda mina läppar. Han kysste mig mjukt på läpparna innan han förde mig mot sängen.

Jag la mig ner i sängen och han la sig sedan över mig. Han drog försiktigt av mig Brookes klänning som jag lånat. Jag drog av honom hans T-shirt och sedan hjälptes vi åt med hans byxor. När han fått av sig byxorna kysste han mig längs med halsen och ner möt brösten. Han kysste mig fram till BH:n då han tvärt stannade och knäppte upp den och kastade iväg den så att den hängde på handtaget, ganska lustigt, sedan fortsatte han kyssa mig vid brösten. Han hade ena handen på mitt bröst och sedan kysste han mina läppar igen. Hans tunga letade reda på min och sedan lekte våra tungor lekande lätt med varandra.

Jag drog min hand ner över hans mage och sedan smög jag in handen innanför hans kalsonger. Jag började lite lätt runka av honom. Alla hans muskler spändes och han kunde inte koncentrera sig länge. Jag höll på ett tag tills jag slutade för att inte bara han skulle få ha roligt.

Jag hjälpte honom av med kalsongerna och han hjälpte mig med trosorna. Sedan letade han reda på en kondom i sängbordslådan. När han fått på den förde han försiktigt in den i mig. Han började röra sig i rytmisk takt samtidigt som han kysste mig.

Efter ett antal minuter hade vi båda kommit och nu låg vi bara bredvid varandra och andades häftigt. Jag hade just gjort något som förändrat mitt liv föralltid. Det kändes skumt att det var över nu. Efter allt hysteri om att man ska vänta, till vilken nytta? Varför blir det sånt hysteri för? Okej, jo jag vet att man bara kan bli av med oskulden en gång i livet men om det är med någon man älskar så spelar det väl ingen roll eller?

Jag lutade mig över Justin och kysste honom försiktigt på läpparna. Sedan la jag mig ner på hans arm. Klockan hade nu slagit halv tre. Barney och Theresa trodde att jag var med Brooke. Pattie och Justins morföräldrar måste ha gått till sängs strax efter att jag kommit, vilket betydde att dom inte visste ifall jag var kvar eller inte.

Justin drog mig närmare honom och sedan tog han armen som jag inte låg på och sökte rätt på min hand. Sedan höll han min hand i sin och så somnade vi.


Vad tycker ni?

Ganska långt och händelserikt i alla fall :p

Kommentera?! :)


Kommentarer
Postat av: Johanna

mer :D

2011-08-09 @ 23:42:50
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: Mathilda

Omfg I love it, mer tack!? :D

2011-08-10 @ 01:54:24
URL: http://mathildasliv.blogg.se/
Postat av: Nina

Läste alla dom andra novellerna igår, och nu måste du skriva mer på den här!!! =P

2011-08-10 @ 13:31:37
Postat av: Melina

Asbra :D

2011-08-10 @ 16:42:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0