Chapter 34 - At The Mall

Det här skulle verkligen bli det bästa lovet någonsin. Det kunde vara lite bättre om mamma och pappa hade varit vid liv och fått träffa Justin, världens underbaraste kille, och världens bästa pojkvän.




Morgonen efter vaknade jag och klev upp för att duscha. Idag skulle jag, Chaz, Ryan, Justin och Brooke åka in till köpcentret för att shoppa.

Efter en varm och skön dusch gick jag in i min garderob och drog fram ett par jeans och ett vitt linne som jag drog på mig. Jag torkade håret och plattade det, sedan sminkade jag mig.

Nere i köket satt Chaz och åt. Jag satte mig mittemot och tog för mig av frukosten.

”Måste Brooke följa med, du vet vad jag tycker om henne” klagade Chaz
”Jo, jag vet, men hon är min bästavän och hon ska med” svarade jag
”Men... Innan Justin blev upptäckt gick ju han på vår skola också tillsammans med Brooke och då gillade inte han och Brooke varandra heller” försökte han
”Men det är ju typ 5-6 år sedan, du tror inte att dom båda kommit över det?” sa jag och log mot honom.
”Jag hoppas inte det” sa han och flinade
”Det är nått vi får vänta och se helt enkelt” sa jag och drack utav juicen.

Sedan gick jag och borstade tänderna och ringde till Brooke.

”Hallå” svarade hon
”Hej, är du klar om 20 minuter?” frågade jag glatt
”Ehm, ja... Men Katie tror du verkligen att det är en bra idé? Jag och Justin var inte på de bästa termerna när han stack, och ja du vet ju hur det ligger till mellan mig, Chaz och Ryan..” försökte hon.
”Försök inte ens, du ska med oavsett” sa jag ”dessutom har det gått typ 6 år sedan Justin lämnade Stratford för att åka till Atlanta, du ska med” fortsatte jag sedan
”Okej, visst, jag är klar om 20 minuter” sa hon och sedan la hon på.

Jag fixade mig det sista som behövdes och gick sedan ut till Chaz som satt i vardagsrummet och kollade på Smallville.

”Jag snackade med Justin, han är här om fem minuter” sa han när jag satte mig
”Åh, okej. Har han Ryan med sig då?” frågade jag
”Ja, jag skulle tro det” svarade han och bytte kanal.

Vi gick ut till bilen och Ryan hoppade ut ifrån passagerarsätet och satte sig bak tillsammans med Chaz. Jag hoppade in där Ryan hoppat ut och möttes utav Justins läppar. Vi kysstes.

”Kom igen ni två, coola ner va?!” hörde jag Chaz klaga.

Vi slutade kyssas och Justin började svänga ut på vägen. Vi åkte en liten bit.

”Vart bor Brooke?” frågade Justin när han svängde ut till de stora rödlysena.
”Sväng höger här och åk rakt fram” sa jag och log.

Han gjorde som jag sa och jag hänvisade honom hela vägen fram till hennes hus uppfart. Jag sa att jag skulle gå in och se ifall hon var klar. Jag gick upp och knackade, det var hennes mamma som öppnade dörren och log när hon såg mig.

”Katie, vad roligt att se dig, Brooke är på sitt rum” sa hon och släppte in mig.

Jag sprang upp för trappen och knackade på Brookes dörr. När hon ropat 'kom in' öppnade jag dörren och klev in i hennes stökiga rum. Hon kollade på mig och sa att hon bara skulle dra på sig sina skor och sedan kunde vi dra.

Hon hade på sig ett par strupbyxor med ett snirkligt mönster på, sedan hade hon en svart klänning som slutade ungefär en och en halv decimeter innan knäna. Sedan hade hon en brun aktig kavaj. Hon hade håret uppsatt i en hästsvans, till de valde hon att bära ett par klack-boots. Hon var riktigt fin. Hon ryckte åt sig en väska och sedan gick vi ner och ut igenom dörren.

”Katie.. Jag vet inte ifall jag vill längre” sa hon när vi kommit ut igenom ytterdörren
”Nu är det försent att ångra sig” sa jag och log hennes hand.

Hon hoppade in i baksätet där Chaz och Ryan satt. Själv hoppade jag in på passagerarsätet igen. Justin startade bilen och körde iväg mot köpcentret.

”Det var ett tag sedan man såg dig sist Brooke” sa Justin och fortsatte kolla på vägen.
”Önskar jag kunde säga detsamma” svarade Brooke och Justin började skratta.

Han hade faktiskt fattat hennes skämt, han hade inte tagit det på fel sett. Vilken tur. Det här kunde sluta bra, tror jag. Jag kunde känna Chaz blickar i nacken på mig. Ungefär som om han ville strypa mig för att jag bjudit med Brooke. Men jag var glad att jag gjort det.

Jag satt och höll i telefonen när den ringde. Jag kollade på skärmen, Sam – Samantha – var det som ringde. Jag kollade lite extra länge på skärmen, hon brukade aldrig ringa, hon skickade alltid sms.

”Hallå?” svarade jag
”Hej, det är Sam” sa hon
”Hej Sam” sa jag glatt
”Hörde från Brooke att ni skulle hänga på köpcentret idag, lugnt om jag kommer förbi?” frågade hon
”Viss, varför inte” svarade jag

När vi lagt på kollade jag förvånat på telefonen, ville hon verkligen hänga eller var det för att Justin skulle vara där? Eller var det kanske pågrund av att Ryan skulle vara där? Som jag faktiskt råkar veta att Sam har en STOR crush på.

”Var det Sam eller Sam?” frågade Brooke
”Sam” svarade jag
”Åh, vad ville hon?” frågade hon
”Hon undra ifall hon kunde komma och hänga med oss p köpcentret och jag sa att hon kunde det”

Jag hörde hur Ryan och Chaz stönade. Vilket fick Brooke att skratta med tanke på att hon också visste om Sams crush på Ryan. Jag började också skratta med den bisarra tanken i mitt huvud. Justin, Ryan och Chaz såg alla tre ut som frågetäcken när jag och Brooke skrattade.

”Vad?” viskade Justin väldigt lågt till mig.
”Berättar sen” svarade jag och log.

Justin parkerade bilen och vi gick in i byggnaden. Där inne fanns en massa människor. Det var flera stycken som höll på att svimma när de såg oss komma in. Det började droppa in en massa paparazzis.

Brooke drog iväg för att möta upp Sam. Ryan och Chaz gick in på någon sport affär medan jag och Justin gick in på en affär för tjejer. Han höll mig handen och följde med mig vart jag än ville gå.

”Berätta nu” sa han och log snett
”Okej. Jag vet inte ifall du vet vem hon är, men hon heter Samantha Lehman, hon har en brorsa som heter Samuel Lehman, vet du vem jag snackar om?” frågade jag
”Ja, jag tror det” sa han och log
”Det är henne som Brooke gick för att möta, och hon har en crush på Ryan, och Ryan verkar äcklad så fort hon nämns, vilket är ganska roligt, för både jag och Brooke tror att det är for att han gillar henne också. Det var det som var kul. Och jag menar det är ju inte en omöjlighet med tanke på att han aldrig reagerar så överdrivet när det gäller Brooke, Samuel eller Pitch” sa jag och log
”Aha” sa Justin ”då fattar jag” la han sedan till.

Jag köpte en tröja innan vi lämnade affären och mötte upp Brooke och Sam. Jag kramade om Sam och sedan hälsade Justin på henne genom att skaka hand.

”Trevligt att se dig i egen hög person igen” sa hon och log
”Tack... antar jag?” svarade Justin och log.

Vi gick in på sportaffären för att se ifall vi såg Ryan och Chaz, vilket vi gjorde. Dom cyklade runt affären på ett par cyklar. Dom stannade genast när dom såg oss. Justin stannade och 'lekte' med dom medan jag, Brooke och Sam gick till närmaste fik och fikade.


Kommentera?!

BTW;

Många har nyligt kommenterat att de vill att vi ska göra en fortsättning på You and I, men det tänker jag tyvärr inte göra. Det jag tänker göra är att jag tänker skriva ett kapitel om fortsättningen, alltså vad som hände sen på You and I.

Men jag tänkte också skriva ett kapitel till The Way You Make Me Feel som kommer handla om innan Jenny (Liz bästavän) dog och även efter när Liz fått reda på alla Jennys hemligheter!

Kan knappt vänta!

Kommentarer
Postat av: Melina

Jätte bra :)

2011-08-09 @ 10:20:39
Postat av: Johanna

mer :;D

2011-08-09 @ 10:30:27
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: Mathilda

JAG FREAKING ÄLSKAR DET! Du är så hiiimla duktig, mer tack!?

2011-08-09 @ 13:28:01
URL: http://mathildasliv.blogg.se/
Postat av: Nina

Jättebra!! och skynda att skriva mer snälla!! ;)

2011-08-09 @ 15:22:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0