Chapter 33 - Christmas Break

Jag passade på att ringa. Jag ringde men fick inget svar så jag väntade lite och ringde sedan igen, inget svar då heller. Jag packade ner mig till turnébussen och sa sedan hejdå till alla som åkte i de andra bussarna sedan gick jag in i min buss och kände mig otroligt ensam. En turnébuss för mig själv. Jag saknade verkligen Katie.



Veckorna hade verkligen flugit iväg. Nu var det äntligen dags för jul lov. Jag sa hejdå till Brooke och gick tillsammans med Chaz ut i snö vädret. Jag och Justin hade nu varit tillsammans i nästan tre månader, och nu skulle vi ha hela tre veckor tillsammans under jul.

Jag kan knappt vänta tills hans plan landar. Då dröjer det inte länge alls fören jag får se honom. Jag kollade på Chaz med ett leende när vi gick ut i bilen.

”Vad?” frågade han
”Justin kommer snart” sa jag glatt
”Jo jag vet” sa han och skrattade till.

Jag log emot honom och hoppades på att tiden skulle flyga iväg. Det var tre timmar kvar tills han var i Toronto. Vilket betydde att det kanske tog fem-sex timmar tills han var här i Stratford. Beroende på förseningar, bagage och så vidare.

När Justin var i Stratford skulle han ringa och sedan komma förbi och hämta mig så att vi kunde gå och äta tillsammans vilket gjorde mig så glad att jag inte visste vad jag skulle ta mig till. Eftersom jag inte sett honom på ett tag skulle jag verkligen ta vara på dom här tre veckorna som jag skulle ha tillsammans med honom nu under jul.

Chaz parkerade bilen utanför huset och vi sprang in eftersom att det var vidrigt kallt och snöstorm ute. Det första jag gjorde var att logga in på twitter och skrev ett tweet.



Sedan loggade jag ut och gick för att knacka på Chaz dörr. Han öppnade dörren ganska snabbt och bad mig skynda mig in. Vilket jag gjorde.

”Kan du snälla täcka för mig?” frågade han
”varför?” frågade jag
”Jag ska till Ellie, och jag behöver din hjälp, jag får egentligen inte gå ut för pappa idag... Eftersom att Justin kommer, men jag blir bara borta en timme eller två” sa han och kastade på valp ögonen
”Visst, men du måste vara hemma innan Justin kommer okej?” sa jag
”TACK! Jag lovar” svarade han och log

Sedan hoppade han ut igenom fönstret. Eftersom att det var så mycket snö kunde han faktiskt göra så utan att bryta något ben. Vilket var tur för annars hade Barney och Theresa märkt honom.

Jag gick in på mitt rum igen och loggade in på twitter. Brooke hade skrivit ett tweet med mig i. Jag läste det och började skratta eftersom att jag fattade att det var skrivet efter mitt senaste tweet...



Självklart beslöt jag mig för att svara. Jag kan inte fatta att jag blivit så besatt utav twitter på senaste tiden. Förut var det mest facebook men nu hade verkligen twitter fångat mig.



När jag ändå höll på att twittra passande jag på att skriva ett tweet till Chrissie också. Henne hade jag inte pratat med på så länge att det var läskigt. Jag tänkte definitivt be henne komma hit, kanske redan under påsk. Tidigare var det nog omöjligt för henne att komma.



Jag stannade online i hopp om att Chrissie skulle vara inne på twitter. Jag hoppades att hon skulle svara på mitt tweet innan hon ringde, vilket hon gjorde!



Jag vart verkligen glad över att hon skulle ringa. Jag kunde knappt vänta tills hon ringde och jag skulle få höra hennes röst. Jag hade inte träffat henne sedan jag flyttade till Barney och jag saknade henne verkligen. Jag hade nu bott hos Barney i snart åtta månader.

Medan jag väntade på att Chrissie skulle ring gick jag ner för att se till så att inte Barney och Theresa skulle gå upp till Chaz rum.

”Katie, har du sett Chaz” frågade Theresa

Självklart skulle dom direkt fråga just precis det...

”Ja, jag var nyss i hans rum” sa jag och satte mig i fåtöljen.
”Var han där då?” frågade Barney
”Ja, jag pratade i alla fall med honom” sa jag och kollade förvånat på dom båda
”Vad bra, för vi sa att han inte fick gå ut ikväll”
”Åh... men får jag gå ut?” frågade jag ängsligt
”Visst vännen, vi vet att du bestämt med Justin sedan länge att när han kom tillbaka hem skulle ni gå ut” log Theresa.

Precis när hon sagt klart meningen och jag öppnade min mun för att säga något så ringde Chrissie. Jag ursäktade mig och sprang sedan iväg och svarade i telefonen.

”HEEEEJ!” svarade jag i telefonen
”HEEEEJ!” hörde jag Chrissie säga lika entusiastiskt som jag på andra sidan luren
”Hur är det med dig?” frågade jag glatt
”Bra bra, själv så?” frågade hon
”Toppen, Justin kommer hem idag så jag ska vara med honom ikväll” sa jag glatt
”Åh, du måste berätta om dig och Justin, glöm inga detaljer!”

Jag drog samma historia för henne som jag dragit för Brooke, Sam, Sam och Pitch första dagen tillbaka i skolan efter avstängningen och lovet. Chrissie aw-ade och naw-ade hela tiden. Hon lät verkligen glad för min skull.

”förresten, innan jag glömmer” sa jah
”vadå?” frågade hon
”Vill du kanske komma hit till påsk?” frågade jag
”JAAAAAAAAAAAA!” tjöt hon i luren.

Efter att ha babblat på om allt och inget så lade vi på och då hörde jag hur någon skramlade inne i Chaz rum. Jag gick dit och knackade.

”Kom in” ropade Chaz.

Jag öppnade dörren och gick in. Han kollade på mig och sedan kollade han tillbaka mot väggen igen.

”Du var snabb” sa jag och log lite snett
”yep, jag ville inte att du skulle hamna i trubbel” sa han och log

Chaz och jag satt och snackade länge om vad vi skulle göra under jullovet och massa sånt fram tills att Justin ringde mig och sa att han skulle vara utanför huset om ungefär tio minuter. Då gick jag till mitt rum för att byta om. Jag fixade mig väldigt enkelt. Drog på mig en vit tröja och ett par svarta jeans. Jag tog på mig mina converse men ingen jacka. Jag vet, jag vet, det är snöstorm ute, men eftersom att jag skulle in i en bil och sedan in på en restaurang och sedan in i en bil igen och sedan in i huset, tänkte jag.

Justin tutade utanför och jag sprang ut. Jag snabbade mig in i bilen och stängde dörren. Jag kysste Justin och han besvarade kyssen, sedan viskade han i mitt öra; ”Som jag saknat dina kyssar” Jag kunde inte låta bli att le. Jag kysste honom på kinden och sedan så bad jag honom åka.

Vi åkte iväg till restaurangen som vi skulle äta på. Vi vart placerade vid ett perfekt bord, vi fick våra menyer och vi kollade igenom dem.

”Jag vill ha pasta” sa Justin och log
”Jag med” sa jag och log

Vi beställde in vår mat och började prata medan vi väntade på att maten skulle komma in.

”Hur har alla konserter gått?” frågade jag och log
”Jätte bra, Miley är en stor succé måste jag säga” sa han och log
”Vad bra” sa jag och log
”Hur har skolan och allt gått sedan du kom hem?” frågade han
”Bra, mina betyg är i stort sett endast MVG och jag går på alla lektioner och hänger med” sa jag glatt
”Brooke då?” frågade han och log nervöst
”Samma gäller för Brooke, vi har bättrat oss väldigt mycket.
”Vad bra” var det sista han sa innan maten kom in och vi började äta.

När vi ätit upp vår mat och betalat gick vi ut till bilen igen. Vi satte oss och Justin slog igång värmen. Sedan sa han att han ville ta en bild på oss. Han la armen om mig och sedan kysste han mig på kinden samtidigt som han tog bilden. Han kollade på den och log

”Twitter nästa” sa han och log. 




Han la upp bilden och sedan visade han mig bilden, han hade tagit den i svart vitt och jag gillade faktiskt bilden. Äntligen tillsammans med Justin igen efter två och en halv månad ifrån varandra.

Det här skulle verkligen bli det bästa lovet någonsin. Det kunde vara lite bättre om mamma och pappa hade varit vid liv och fått träffa Justin, världens underbaraste kille, och världens bästa pojkvän.



Kapitel 33

Vad tycker ni?

Kommentera? Snälla?! :)

Kommentarer
Postat av: Johanna

mer :D

2011-08-07 @ 16:01:55
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: elena

bra mer

2011-08-07 @ 20:32:39
URL: http://myjustinstorys.blogg.se/
Postat av: Mathilda

JAG ÄLSKAR DET! Jag har suttit hela dagen och läst igenom hela novellen, OH MY GOOOOD! Så sjukt jävla bra! Mer taaaaaaack!?!? :D

2011-08-07 @ 20:59:08
URL: http://mathildasliv.blogg.se/
Postat av: RT

Helt underbart. Vart får du din inspration (stav) ifrån? Skitbra och mer :D

2011-08-08 @ 18:10:21
Postat av: Vanessa

Skit bra! Mer?!

2011-08-08 @ 23:27:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0