Chapter 52 - Threats on Mail

"Du luktar gott" sa hon "Åh, juste, jag heter Hayliee" förtsatte hon sedan
"Åh, ehm, tack... Jag heter Hannah" svarade jag och pressade verkligen fram ett leende emot henne.


Att träffa mina syskon var en aning läskigt. Men nu vet jag en hel del om dom och jag är stolt över mig själv för att jag åkte iväg och träffade dom. Det var riktigt roligt. Kan knappt fatta hur lika dom var mig. Eller jag dom eller nått. Det visade sig att David fyllde 16 förra veckan, bra precis ett år yngre än mig, Jake är 14, och Hayliee är åtta. Jag undrar egentilgen hur dom tog nyheterna om att dom hade syskon i LA? Fast jag antar att dom vetat ganska länge eftersom att pappa och deras mamma hade en 'affär' med varandra.

Mamma däremot hade inte så jätte roligt. Men det funkade för henne och hon såg glad ut. Pappa var väldigt trevlig och charmig emot henne. Caleb och Hayliee hade roligt medans jag och Jake kom bra överens. Däremot har både jag och Caleb svårt att ta kontakt med David, 1 - Han är vår pappas kärleksbarn, 2 - Han verkar inte gilla oss, 3 - Han verkar likte osocial, och tillsist, 4 - Han är han, vilket betyder otrevlig. Han var otrevlig hela tiden som vi träffade dom. Antar att han kanske har det lite svårt, och att han kanske tror att vi ska skylla på honom över att våran pappa stack. Men så är det inte...

När jag kom hem startade jag datorn, kände att jag verkligen behövde kolla mailen och lite sånt. Jag kanske fått nå skol uppgifter på mailen eftersom att jag inte varit i skolan på länge.



Var det första mailet jag såg. Jag visste helt ärligt inte vad jag skulle göra. Dock så hade människan som skickat det inte varit så smart... Hon hade uppenbarligen glömt att hennes namn stod inskrivet via hennes mailadress som gjorde att hon inte var så anonym längre. Flickan hette Everlyn. Jag var nu tvungen att kolla upp detta.

Det fanns en hel del stavfel i brevet, eller några i alla fall. Så hon var nog yngre än mig i alla fall. Everlyn Kassidy. Jag sökte efter henne på internet, av mailen och ip-adressen lyckades jag få fram hennes stad och stat. Och efter det kunde jag ju bara söka på henne och hitta henne.

Everyln Kassidy
New York, NY

Flickan bodde på andra sidan landet. Det visade sig tillslut när jag hittade henne att hon var 13 år och bor i New york. Varför skulle hon få för sig att hota mig från andra sidan landet? Det finns mycket jag inte vet.

Jag beslöt mig i alla fall för att smsa Justin och berätta, för även fast att jag inte var orligt för att hon skulle göra något låg det faktiskt något i det hon sa....

"Jag är en aning uppskrämt, fick ett sjukt långt hot mail..." skrev jag

"Va?" fick jag till svar

"Jag vidarbefodrar det till dig" skickade jag sedan till honom.

Jag vidarbefodrade mailet till honom och efter tio minuter fick jag åter igen ett sms av honom.

"Oj... Kan jag ringa?" stod det

"Visst" svarade jag

Efter bara ett tag så ringde han.

*Hej*
*Hej*
*Hur är det?*
*Jorå, själv?*
*Bra... Men du Hannah, du måste anmäla henne*
*Nejdå, det är lugnt... Hon bor i New York och heter Everlyn Kassidy...*
*Hur vet du det?*
*kollade upp ip-adressen*

Vårat samtal fortsatte i timmar, han försökte få mig att gå med det till polisen men jag ville inte. Tillslut sa vi godnatt och sedan la vi på.

Imorgon skulle jag till skolan förförsta gången på LÄNGE!

Kommentarer
Postat av: Johanna

mer mer :D

2011-04-27 @ 07:07:34
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: feffe

jättebra!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

2011-04-27 @ 20:41:00
URL: http://starstories.blogg.se/
Postat av: elena

super bra snäll mer

2011-04-28 @ 14:53:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0