Chapter 49 - Meet the Crew

Jag la mig ner i sängen och kysste Hannah på pannan innan jag la mig till rätta och somnade.


1. Justin and Hannah   2. Justin and his crew

Jag vaknade av att jag fick en hård sprak i magen, det var Hannah som låg och sparkade medans hon sov. Jag skrattade till litegrand och kysste henne sedan på läpparna, som hon faktiskt vaknade av. Hon log emot mig, ett utav världens vackraste leenden.

"Sovit gott?" frågade jag
"Jadå, själv?" svarade hon
"Jorå" sa jag och kysste henne.

Vi kelv båda upp eftersom att jag skulle på soundsheck om två timmar. Hannah gick in i duschen medans jag gick och ringde några samtal. När Hannah kom ut så gick jag in i duschen. Jag duschade mig och sedan klev jag ut ur duschen och torkade håret sedan drog jag på mig kläder. Sedan gick vi tillsammans ner till frukosten. Där vi satt och åt hur länge som helst kändes det som. Det var fullt av fans och paparazzis över allt utanför hotellrestaurangen.

"Vill du följa med på soundsheck?" frågade jag
"Ja, vad skulle jag annars göra?" frågade hon
"Vet inte, du kanske skulle kunna få min mamma att gå och shoppa med dig?"
"Hahahah, jo kanske det, men jag vill följa med"
"Okej" log jag

När vi ätit tog jag hennes hand och vi gick med rask takt mot hissarna. Kenny var inte med men det var några hotellvakter som hjälpte oss istället. Vi gick in i hissen och åkte upp till rummet där vi fixade det sista innan vi åkte vidare till arenan där konserten skulle vara ikväll.

"Blir du någonsin nervös innan en konsert?" frågade Hannah när vi satt i bilen påväg mot arenan
"De är klart, men inte så ofta, bara ibland" svarade jag och tog tag i hennes hand.

Vi klev ut ur bilen och fick tränga oss igenom ännu än folkmassa för att ta oss in till arenan. Vi gick in och folk började dra i mig och fixa allt, makeup och hår och ännu mer. Dom drog och fixade tills jag tillslut lyckades komma loss och ta tag i en keps som jag satte på huvudet. Sedan log jag emot dom, dom alla började flina.

"Det är ju bara soundsheck" sa jag och log emot dom alla.

Hannah stod och flinade när jag vände mig om och kollade på henne. Jag gick fram till henne och kysste henne mjukt på läpparna. Innan jag tog hennes hand och ledde henne mot scenen. Jag ställde henne så att hon kunde se allt men ingen kunde se henne av dom som var på scenen eller i publiken. Jag kysste henne igen innan jag gick ut på scenen mot mitt mikrofonstativ där min mikrofon satt fast. När jag kom ut började dom 200 fansen, som var där inne, skrika. Jag började genast prata med dom och sedan började jag sjunga igenom några låtar.

HANNAHS PERSPEKTIV

Jag stod där och kollade på Justin, han var så gullig mot alla sina fans, dom älskar honom verkligen, precis som han älskar dom. Jag däremot, jag har STOR respekt för alla Belibers. Efter allt do gjort mot mig så är det helt enkelt nått jag fått för dom.

Jag hörde Justin säga något och sedan försvann han in bakom scenen igen. Han gick fram till Scooter och sa nått sedan gick han tillbaka ut på scenen igen. Fansen skrek och Justin började prata, efter det började hans fans ställa frågor. Dom ställde massa frågor om hans tune, och en massa om honom och såklart om mitt och Justins förhållande.

"Hur är det mellan dig och Hannah? Jag stöttar erat förhållande till 110%" hörde jag en tjej säga
"Det är bra mellan oss. Tack" hörde jag Justin säga.

Just det som den tjejen sa fick mig att bli alldeles varm inombords. Jag tog mig till platsen bakom scenen där Pattie stod. Hon log och kollade åt Justins håll men hennes blick riktades snabbet emot mig när jag kom emot henne.

"Hej" sa jag och ställde mig bredvid henne
"Hej Hannah" sa hon och log varmt mot mig.

Vi stod och konverserade tills Justin kom in bakom scenen igen efter att han var klar med soundsheck. Han ställde sig vid mig och Pattie, sedan började han prata om hur hungrig han var.

"Jag är så himla hungrig, är ni? Det är i alla fall jag, jag är så sjukt hungrig... Är inte ni det? Ska vi äta snart?" stod han och sa ungefär i tio minuter, och ingen annan fick en chans att säga nått, tills att Scooter kom och sa att vi kunde dra iväg och äta.

Vi åkte iväg till någon restaurang, hela Justins crew var med. Jag och Justin gick hand i hand igenom en glaskorridor som man var tvungen att gå igenom för att komma till restaurangen. Det var fullt av paparazzis överallt. Medans vi åt satt jag mest tyst och lyssnade på när alla andra pratade och skrattade.

När vi gick därifrån gick Justin med Pattie och Scooter. Så jag gick lite avsides en bit bak, eftersom att Justin inte presenterat mig för någon annan än Scooter och Kenny ifrån hans crew så visste jag inte vad någon hette eller nått. Jag gick där och sedan kom ett gäng av Justins dansare fram till mig och presenterade sig, lika så gjorde jag.

"Vi gillar dig, du får Justin att vara glad 24/7" sa en utav dom
"Ja, du är liksom helt otrlolig" sa en annan och alla andra stämde in.

Jag kunde inte hålla mig från att skratta så jag började skratta och så kollade Justin bak emot mig. Han såg att hans dansare gick och pratade med mig och det gav honom ett gigantiskt leende på hans läppar.

Vi åkte tillbaka till arenan eftersom att konserten skulle börja om två timmar. Justin syleister började fixa med honom och massa sånt. Alla andra som skulle vara på scenen blev också fixade och dom som fixade alla var väldigt upptagna och en aning stessade. Jag stod och kollade på alla och samtidigt pratade jag lite med Pattie. Pattie berättade för mig vad alla hette och vad dom gjorde.

När alla var klara med att bli faxade och fixa andra så kom Justin fram till mig och sedan presenterade han mig för alla som var med i hans crew. Det var väldigt roligt och alla var så snälla emot mig. Sedan körde dom igenom alla vanliga rutiner som dom gjorde innan varje konsert och sedan sprang Justin ut på scenen och konserten var i full gång.


Kommentera?

Kommentarer
Postat av: Stina

meeeer :)

2011-04-22 @ 18:35:08
URL: http://novelljustin.blogg.se/
Postat av: Johanna

mer mer :D

2011-04-22 @ 18:50:59
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: feffe

jättebra!! har ni påsklov nu?

2011-04-22 @ 23:50:49
URL: http://starstories.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0