Chapter 46 - Come Visit Me

Justin har försökt att ringa mig en miljon gånger men jag vill att hans ka veta att jag fortafarnade är sur på honom även om jag inte är det egentligen.


1 - Hannah & Patrick 2 - Hannah 3 - Hannah & Patrick

Det har gått en vecka sedan Justin åkte och jag har svarat på två utav hans samtal. Hans sms svarar jag ganska ofta på när jag orkar. Söndag idag, nice. Veckan i skolan funkade. Jag hängde med Patrick och hans vänner. Men helt ärligt kan jag fortfarande inte fatta att DD är i North Carolina... Jag saknar honom men Patrick får mig på bra humör.

Patrick ringde och fråga om vi skulle hitta på något vilket lät roligt. Vi skulle ses om en timme, tur att jag redan duschat. Jag drog på mig en vit tröjsak. Osäker på vad det var egentligen. Sedan ett par midje shorts. Sedan gick jag till min bil och åkte iväg mot Patricks hus. Hans hus låg inte speciellt långt ifrån mig. Tio minuter. Jag knackade på och han öppnade glatt dörren.

"Hej" log han
"Hej" svarade jag och log tillbaka

Vi gick in och satte oss i köket och fikade. Patrick gillar verkligen att fika. Så vi satt länge i köket och snackade, han förstod precis hur jag kände när det gällde Justin och han var så snäll emot mig. Great. Patricks mamma kom in i köket lite då och då. Hon är verkligen söt.

Efter att vi fikat i typ tre timmar beslöt vi oss för att dra ut. Så vi gick till min bil och åkte emot centrum. I centrum mötte vi upp Kellan och Theo. Sedan drog jag med dom in och ut igenom affärer. Jag tvingade dom till och med att köpa lite nytt. Efter ett tag märkte vi hur ett gäng tjejer förföljde oss, Belibers? Jag kollade bak och såg att tre utav tjejerna hade Justin Bieber tröjor på sig, helt klart Belibers, jag vände mig emot Patrick, Kellan och Theo och sa att jag snart skulle komma tillbaka.

Jag vände på klacken och gick emot tjejerna som nu började stampa på stället och se allmänt nervösa ut. Jag ville nästan börja skratta men det skulle bara vara oprofissionellt.

"Var det nått ni ville eller?" frågade jag när jag stannat framför dom
"Eh.. Alltså.. Ehm, nej" svarade en utav dom
"Varför går ni efter mig och mina kompisar då?"
"Vet inte" sa en annan
"Kan ni sluta med de då?"
"Helt ärligt, den där killen där borta har armen om dig hela tiden, och dessutom är du tillsammans med Justin och du umgås aldrig med tjejer, vad är det för fel på dig?" utbrast en tredje
"ursäkta?"
"du hörde vad hon sa" sa en fjärde
"Patrick är min kompis, so what om han har armen om mig? Han har flickvän. Dessutom har jag bara killkompisar, var det nått mer som störde er eller?"
"nej" utbrast en annan och sedan började dom backa undan.

Jag suckade och gick tillbaka till grabbarna. Dom stod och små flinade emot mig.

"HAHAHAHAHAH Biebers Girl gör det igen" började Theo
"WIHO" fortsatte Kellan
"High Five Hannah" sa sedan Patrick

Jag High Fiveade med alla tre innan vi fortsatte gå. Jag gillade verkligen inte att Theo kallade mig 'Biebers Girl' det lät så fel, jag är liksom fortfarande Hannah.

Vi fortsatte att roa oss och ha kul hela dagen. Efter en lång och slitsam dag åkte jag hem. Precis när jag kom hem ringde Justin.

"Hallå?" svarade jag
"Hej Bebe, vad gör du?"
"Kom nyss hem, själv då?"
"Ska till och krypa ner i sängen snart
"okej"
"men du... Hoppas du inte gör nått på tisdag och resten av veckan"
"nej, vadårå?"
"Jag har bokat biljetter för dig att komma till England"
"va?"
"Ja, jag har redan snackat med din mamma, hon sa att det var okej"
"va?"
"ja du lämnar LAX på tisdag klockan 10"
"va?"
"vad är det du inte förstår?" frågade han och skrattade lite lätt
"på tisadag?"
"japp"
"Aha, ja okej. Ses på tisdag då" sa jag och la på.

Herregud... England. Jag har aldrig lämnat landet förut... Herregud.. HJÄLP! Jag gick in till mamma som satt i köket och löste ett korsord i en tidning.

"Hej gumman" log hon
"Hej" svarade jag med ett leende.

Vi satt och snackade lite om vad jag skulle packa och så. Mamma sa att jag var tvungen att ta med mig skolarbeten eftersom att jag låg ganska mycket efter. Blir lätt så när man inte riktigt är i skolan så ofta... Jag har blivit väldigt annorlunda. Jag har slutat gå till skolan till mesta del och skiter i det mesta..

Jag gick till mitt rum och kröp ner i sängen, imorgon är det måndag och sedan tisdag. Spännande.


Chapter 46

Kommentera?!

Kommentarer
Postat av: Johanna

mer mer D:

2011-04-17 @ 23:49:12
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: elena

jätte bra fortsätt

2011-04-18 @ 00:31:21
Postat av: Stina

meeeeeeeeeeeer meeeeeeeeeeeeeer

2011-04-18 @ 01:59:35
URL: http://novelljustin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0