Chapter 42 - Part 1 - The Dinner

Jag slutade tänka på det och gick in i hissen och åkte upp mot Justins rum.


När jag klev ut ur hissen såg jag samma tjej som jag sett i lobbyn kliva in i Justins svit. Hade inte Justin sagt att jag fick komma? Hade jag missuppfattat allt? Och om jag hade det, vem fan var hon? Dags att trycka upp pojken mot väggen. För helt ärligt, jag ville inte ha nått med honom att göra ifall han skulle råka träffa någon annan.

Jag började gå emot dörren men rätt som det var öppnades den och jag gömde mig bakom en annan dörr. Tjejen kom ut och Justin tätt efter. Hon kramade honom och sa sedan något i stol med "Hon kommer bli så glad, vilken tur hon har!" Jag visste inte riktigt hur jag skulle tolka det.

Men det lät ju i alla fall inte som om dom hade nått på gång. Så jag beslöt mig för att inte fråga honom något. Jag menar hans födelsedag är ju faktiskt imorgon och jag vill inte bråka med honom. Tjejen gick förbi mig och in i hissen. Hon såg mig i alla falla inte. Jag hörde hur Justin stängde dörren och jag väntade yttligare fem minuter innan jag gick fram till dörren och knackade på.

Justin öppnade med ett leende och kysste mig på munnen. Jag besvarade hans kyss och sedan släppte han inte mig. Vi gick tillsammans mot soffan.

"Så, vill du göra något?" frågade han och log
"Ja, visst varför inte" sa jag och kollade mot påsen som jag ställt på golvet.

FAAAN! Jag har fortfarande inte köpt någon fördelsedags present till Justin... FAN! Jag gav förslaget om att vi kanske bara skulle chilla. Jag visste att jag skulle kunna kliva upp tidigt imorgon och köpa något åt Justin. Jag skulle ju fakstiskt behöva uppehålla honom hela dagen egentligen. Men hans mamma, mormor och morfar skulle väcka honom och jag skulle ta över efter lunch.

Vi låg och halv dåsade i soffan samtidigt som vi kollde på någon dålig film som gick på TVn. Undra jag ifall Justin har tråkigt. För det har jag... Men jag orkar inte göra något. Jag är så trött. Jag visste att mamma ville ha mig hemma till sju för middag. Vilket betydde att jag skulle åka hem om en timme.

Filmen på TVn tog slut och jag var tvungen att dra mig hem. Jag sa till Justin att vi skulle ses imorgon och att jag skulle hem såklart. Jag drog på mig min jacka och tog min påse och mina skor sedan gick jag ner till min bil som faktiskt stod på hotellet. Jag åkte hem och bytte om till mjukiskläder och sedan gick jag till matsalen där mamma dukat upp maten.

"Så, vad ska du göra imorgon?"
"Justin fyller år, jag ska hålla honom borta hela dagen från hans familj o så. Dom fixar en överraskningsfest" log jag emot henne
"Åh, så du kommer inte gå till skolan verken imorgon eller på fredag då?" frågade hon
"Nej troligast inte"
"Okej.. men Hannah, du får inte glömma skolan!"
"Nejdå"

Vi åt sedan vidare och pratade vidare. Vi hade mycket att prata om, jag jobbade verkligen sten hårt för att inte säga nått om pappa till mamma. Jag var nära att nämna det ungefär 20 000 gånger men jag lyckades hålla mun. Efter ett tag blev det en sådan där pinsam tystnad.

"Är nått på tok Hannah?" frågade mamma
"nejdå" sa jag och pressade fram ett leende.

Egentligen var det mycket som inte låg rätt till. Jag kunde inte få ut den dära tjejen som jag sett i Justins rum ut ur mitt huvud, samt att min pappa plötsligt kommit till LA och ber om en ny chans? Det är sånt man inte tar hur bra som helst. Det är jobbigt att vara jag för stunden.

Jag var nästan 100% säker på att tjejen som kommit ut ur Justins hotellrum hade sett mig och det var därför hon kom ut efter typ två minuter, och sa högt och tydligt "Hon kommer bli så gald, hon har sån tur!" Jag var nästan helt säker på min sak. Men jag ville inte bråka med Justin. Han skulle inte kunna hålla något sånt hemligt föör mig så länge, jag ser på honom när han ljuger. Han är ingen världsmästare i att ljuga.

Efter middagen gick jag ut i vardagsrummet och kollade på TV. Men det var inget speciellt som visades så jag beslöt mig för att helt enkelt gå till sängs och sova. Jag skulle ju upp ganska tidigt för att hinna fixa en födelsedagspresent åt Justin. Såfort jag la ner huvudet på kudden somnade jag.

När jag vaknade klockan nio nästa morgon klev jag upp och duschade. Sedan fixade jag mig ganska lätt. Sedan åkte jag iväg mot köpcentret. Där jag hittade den perfekta födelsedags presenten åt Justin. Jag köpte den och sedan kollade jag runt tille till fram till strax efter tolv då jag åkte hem för att Justin inte skulle misstänka att jag var någonstans när han ringde, vilket han skulle kunna göra vilken sekund som helst.

När jag kom hem la jag presenten i garderoben och sedan drog jag på mig ett par andra kläder. När jag var helt klar med att fixa mig så var klockan tio över ett. Justin ringde ungefär kvart över. Jag sa att jag skulle komma till hanns hotell inom en timme. Jag hade lite att göra.

Jag gick direkt till bilen med födelsedagspresenten och lite sånt. Jag åkte iväg till hotellet där Justins fest skulle vara där jag lämnade allt. Eller alltså det är ett hotell med en inbyggt jäkligt populär klubb. Jag hejade på Pattie och Justins mormor och morfar. Trevliga typer.

Sedan bar det av till hotellet där Justin bodde. Jag gick upp och knackade på. Han öppnade dörren och jag kastade mig i hans famn. Jag sa grattis ett antal gånger mellan våra kyssar. Sedan tog vi varandras händer och gick ut till bilen.

"Justin, kan du köra?" frågade jag och gav honom bilnycklarna
"Visst" log han och tog bilnycklarna samtidigt som han kysste mig på pannan.

Det var jätte många fans utanför hotellet som skrek grattis åt honom när vi kom ut. Han log och tackade och sedan satte vi oss i bilen. Justin frågade om vi kunde åka till köpcentret. Vilket jag inte kunde säga nej till även om jag ville.


Hannah och Justin i gallerian

Vi började gå runt lite och allt eftersom vi gick runt märkte vi hur det kom mer och mer paparazzis. Dom var jätte många, + att ett 20 tal vakter kom och försökte säga åt dom att kameror var strikt förbjudna i gallerian. Dom brydde sig inte speciellt mycke. Jag och Justin gick mest in och ut från olika affärer för att kunna gömma oss mellan hyllorna.

Efter någon timme sådär hade jag vant mig vid att det var 50 personer som omringade oss när vi gick. Jag grep tag i Justins hand för när hon kom nära blev jag lite rädd. Dom skrämde mig regält.

"Jag vill ha glass" utbrast Justin efter ett tag.
"HAHA jaså?" sa jag och log emot honom
"Ja, glass skulle verkligen sitta fint just nu"
"Säkert?" frågade jag eftersom att jag egentligen inte ville vända och gå och köpa glass...
"Ja, jag är helt säker" sa han och vi vände på klacken.

Vi började gå emot glasskiosken. Såklart...

"JUSTIN!!! KOLLA" Skrek en paparazzi
"ÄR NI KÄRA?" frågade en annan

Jag kände hur jag ville börja as garva. Herregud... Nej vi är tillsammans bara för att? Vad förväntar dom sig?


Hannah och Justin i glass kön

När vi ställt oss i kön tog Justin ett tag om min midja. Sedan förde han mig närmare honom. Jag la armarna om hans hals och sedan stod vi bara tätt intill varandra tills det var våran tur att köpa glass. Vilket vi gjorde.

Efter att ha köpt glassen så gick vi runt ett tag till innan alla paparazzis kom allt för nära och vi gick gick ut till bilen igen. Det skrämde mig att dom var så många efter oss. Det var verkligen inte lätt att ta sig ut ifrån gallerian. Det var fans, paparazzis och vakter överallt.


Del ett på Chapter 42.

Håll ut skriver del två imorgon :)

Kommentera?

Kommentarer
Postat av: elena

bra fortsättt nuuuuuuuuuuuuuuuuuu

2011-04-12 @ 00:39:58
Postat av: Ida

Vilken fin header :)

2011-04-12 @ 01:00:39
URL: http://ipeterson.blogg.se/
Postat av: Johanna

mer mer :D

2011-04-12 @ 07:15:30
URL: http://johannaviveca.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0