Chapter 42 - Part 2 - The Party

Efter att ha köpt glassen så gick vi runt ett tag till innan alla paparazzis kom allt för nära och vi gick gick ut till bilen igen. Det skrämde mig att dom var så många efter oss. Det var verkligen inte lätt att ta sig ut ifrån gallerian. Det var fans, paparazzis och vakter överallt.



Det slutade med att vi fick gå igenom en 7eleven för att inte lika många paparazzis skulle komma ivägen. Tillslut stod vi faktiskt vid bilen och ungefär 20 paparazzis skrek Justins namn. Vi båda vände oss om för att kolla, det var säkert 30 stycken.

Vi satte oss i bilen och Justin åkte hem till mig. Vi gick in och la oss på soffan, vi skulle inte till restaurangen fören halv sju. Klockan var bara halv sex. Jag var i stort sett klar. Jag hade bara lite att fixa, som att byta kläder och fixa sminkningen.

Vi satt och glodde lite på TV innan jag gick in i mitt rum och drog på mig klänningen och fixade sminket. Sedan drog jag på mig ett par svarta pumps. Tog min kappa och la ner det jag skulle behöva i jackfickorna. Sedan gick jag ut till Justin som var kvar i vardagsrummet. När han såg mig kollade han på mig från topp till tå och sedan bet han sig i läppen.

Jag log emot honom och han reste sig upp och vi gick till dörren. Och sedan till bilen. Vi åkte till retaurangen och blev visade vårat bord. Vi satte oss ner och började kolla på menyerna. När vi båda bestämt vad vi ville äta så tog dom våran beställning och lämnade våra drickor.

Vi satt och mest kollade på maten när vi fick maten, jag kände hur tystnade gick från helt vanlig till en pinsam tystnad. Jag ville så gärna fråga honom om den där tjejen men jag ville framför allt inte förstöra hans födelsedag. Det kunde jag ju göra imorgon.

"Har nått hänt?" frågade Justin när vi precis börjat äta
"nejdå..." sa jag och log emot honom
"Okej? Du ser så bekymmarad ut?"
"Jaha, oj. Antar att mina tankar slukade mig"

Efter det åt vi faktiskt med en lätt stämning under prat och skratt. Det var jätte gott. Till efterrätt åt vi varsinn chokladtårta bit. När vi skulle ut från restaurangen märkte vi att den var omringad av paparazzis och skrikande fans. Herregud...

Kenny, som dykte upp bara fem minuter efter att vi ringt, frågade personalen om vi fick gå ut köksvägen. Dom var väldigt trevliga och vi kom ut genom köksdörren och började gå mot bilen som var ganska omringad. Rätt som det var känner jag hur jag får en smäll på ena kinden. Jag vågade inte kolla bak.

Efter att ha kämpat i säkert 10 minuter med att försöka komma fram till bilen kom vi äntligen fram och Justin satte sig. Sedan gick Kenny runt med mig. Alla paparazzis skrek och min kind dunkade. Det gjorde fruktansvärt ont. Det gjorde ont i läppen också. Herregud. Jag visste inte ens vad det var som slagit till mig.


(Bilderna är en liten 'bildserie' på hur allt såg ut och gick till)

När vi kommit ut på vägen släppte jag mitt ansikte och kollade på min mobil. Klockan var redan åtta. Jag skickade iväg ett sms en aning dolt så att inte Justin skulle se. Jag frågade henne om vi kunde dyka upp. Jag fick snabbt svar att vi kunde det om ungefär 20 minuter. Jag såg hur Kenny svängde av vägen eftersom att han åkte bakom oss. Han var påväg till partyt. Great... Jag var tvungen att uppehålla Justin i tjugo minter till.

"Så, vad vill du göra nu?" frågade han
"Åka runt lite kanske?" sa jag och la handen på min kind igen.
"Varför håller du om ditt aniskte?"
"Nått smällde till mig. Jag vet inte riktigt vem eller vad det var för något" svarade jag

Justin svarade inte men jag såg att han blev lite förbannad. Jag la min hand på hans hand som vilade på armstödet. Jag log emot honom och han log tillbaka.

Efter tjugo minuter bad jag honom åka till hotellet/klubben där festen skulle vara. Jag sa att jag skulle hämta nått. Han är så sjukt lättlurad... Han åkte och jag bad honom följa med in eftersom att jag inte ville gå själv efter slaget jag fått. Vi gick hand i hand in på hotellet. Vi började gå emot den stora salongen. När jag öppnade dörrarna var det kolsvart och sedan tändes några strålkastare och alla som var där skrek 'suprise!' Jag log emot Justin och kysste honom.

Han log emot mig och kysste mig tillbaka. Hans mamma och pappa kom fram till oss och började babbla. Efter det började vi mingla omkring. Jag stötte på många människor som jag kände igen, Rihanna, Beyonce, Katy Perry, Jay-z, Kanye west, Usher och så mång fler. Jag stötte på Miley som var väldigt glad och hon hade en jätte fin klänning på sig.

Jag pratade ett tag med Miley och frågade henne lite om personer jag inte visste vilka dom var som var vid Justin.

"Hon där då?" frågade jag och pekade på en väldigt söt tjej som hade helsvart på sig och var en aning mörkhyad.
"Det är Jessica Jarrell" sa Miley
"Hur känner hon Justin?"
"Dom sjunger overborad tillsammans i studioversionen och hon var med i hans 'Never Let You Go' musik video"
"Aha, men hon då?" sa jag och pekade på en annan mörkhårig tjej
"Det är Jasmine Villegas, AKA Jasmine V"
"Och hur känner Justin henne?"
"Hon är ibland med på Justins tune och sjunger overboard och hon är med i 'Baby' videon, tjejen som han jagar där, det är hon"
"Aha" sa jag.

Jag pekade på några och fick svar på vilka dom var. Sedan rätt som det var såg jag henne. Den blonda tjejen som kom ut ut Justins hotellrum. Vem tusan var hon?

"Vem är hon?" frågade jag Miley och pekade på tjejen
"Det där tror jag att de är Anastasia Kassar, hon är med i 'U Smile' musik videon. Tror jag i alla fall" sa Miley.

Okej, en tjej ifrån en utav hans musikvideor. Men vad gjorde dom med varandra nu? Jag hände inte riktigt med på termerna har nu... Vad ville hon? Vad gjorde dom?

Runt tre på natten började började lokalen bli folktom. Justin hade hållt i min hand största delen av festen, han hade presenterat mig för en massa människor. Som till exempel Jasmine och Jessica. Dock inte Anastasia Kassar. Jag visste inte riktigt vad som stod på. Vi hade gått förbi henne ett antal gånger och Justin hade hejat på henne alla gånger..?

När alla utom Pattie, Jeremy och Justins mormor och morfar var kvar så gick jag och Justin upp till hotellrummet vi hade över en natt.

Där uppe hade Pattie lämnat några av Justins saker och jag lämnat mina. Därbland Justins födelsedags present. Jag gav den till honom och han blev väldigt glad för den. Han tackade i flera gånger. Vi satte oss i soffan för att kolla på TV lite. Men rätt som det var så sov vi båda...


Del två på chapter 42.

Jag kom inte på nått bra hon kunde ge honom, det är därför de inte står vad han fick...

Kommentera?

Kommentarer
Postat av: Stina

meeer

2011-04-12 @ 19:10:12
URL: http://novelljustin.blogg.se/
Postat av: Johanna

mer :D

2011-04-12 @ 19:37:12
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: elena

fortsätt nuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu

2011-04-12 @ 20:25:14
Postat av: f

jättebra!

2011-04-13 @ 20:29:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0