Chapter 41 - Do I Know You?

Under tiden som vi kysstes så la vi oss ner i soffan. Jag satt på Justins mage lutad över honom samtigit som jag kysste honom på munnen ömt.



Jag ville verkligen inte gå till skolan när väckarklockan ringde. Jag orkade inte. Jag ville ligga kvar i sängen bredvid Justin. Jag hade stannat och sovit över igår. Jag visste att jag aldrig skulle kunna hålla det hemligt att jag träffat pappa ifall jag åkte hem och spenderade kvällen med henne. Det ända jag gjorde var att åka hem och hämta kläder och sedan säga att jag sov hos Justin.

Strax efter nio klev jag upp och fixade mig. När jag var helt klar så satte jag mig i soffan och kollade på TV. Efter ett tag höde jag att Justin var vaken och uppe. Han kom ut i ruffsigt hår och mjukisbyxor. Han log emot mig

"Godmorgon sötnos" sa han
"Godmorgon" log jag
"Varför är du inte i skolan?"
"Orka inte gå... ska dra in till stan istället"
"Aha okej"

Justin gick in i duschen och jag fortsatte kolla på TV. Justin kom ut och jag sa att jag skulle gå. Han log emot mig och kysste mig på pannan sedan gick jag. Justin skulle på en intevju och jag skulle kolla om jag kunde hitta något att ha på Justins födelsedag.

Pattie hade nämligen frågat mig ifall jag kunde uppehålla honom medans hon fixade med hans överraskinings fest. Jag hade sån tur att Justin frågat mig ifall han fick bjuda mig på middag på hans födelsedag. Det var väldigt bra för då skulle jag kunna uppehålla honom och samtidigt ha sms kontakt med Pattie om hur allt gick och när vi skulle komma.

Jag var nere i stan och gick omkring och kollade i olika affärer. När jag kom ut ifrån Forever21 såg jag Caleb stå och kolla på något. Jag visste att han inte skulle gilla att jagg var på stan istället för i skolan. Men jag kunde inte låta bli att gå fram till honom.

"Hej" sa jag
"Hej" sa han och kollade på mig misstänksamt

Han frågade ut mig vad jag gjode på stan och inte i skolan + att han frågade om jag berättat för mamma att pappa var i stan. Jag svarade att jag inte ville vara i skolan och att jag inte sagt nått till mamma. Caleb log emot mig och sedan mot något annat. Jag vände på huvudet och såg pappa stå och kolla på något. Jag skakade på huvudet men de var lite sent. Caleb hade redan tagit tag i min arm och drog mig åt pappas håll. FAN!

"Kolla vem som tittade förbi" sa han emot pappa
"Hannah" sa pappa

Jag svarade inte utan log bara. Jag ville verkligen inte vara inärheten av honom han gjorde mig illamående. Han har förstört mitt liv. Jag vill inte ens kalla honom pappa men Harry låter så töntigt. Jag kan inte säga Harry.

"Vill du förja med oss på lunch Hannah?" frågade pappa
"mm, visst" svarade jag

Vi gick att tillsammans till en gulligt liten restaurang där vi blev palcerade vid ett bord. Jag satt mest tyst medans pappa och Caleb pratade på och skrattade. Antar att dom hade bättre kontakt än vad jag kunnat ana. Hur kunde Caleb gilla mannen efter att han stuckigt och lämnat oss och mamma för att skaffa ny familj? Jag har liksom tre syskon som jag inte visste om. Dom vet knappast om att jag finns också så...

JUSTINS PERSPEKTIV (INTERVJUN)

Programledaren för talkshowen skrek mitt namn och jag gick ut till 'scenen' och alla skrek mitt namn och vinkade åt mig. Jag viknade tillbaka till dom. När jag kom fram till fotöljerna log jag och kramde om hon som skulle intevjua mig.

"Hej Justin" sa hon
"Hej" sa jag
"Kul att ha dig här"
"Kul att få vara här"

Publiken skrek fortfarande och det var en aning galet men jag gillade det. Jag har verkligen världens bästa fans.

"Så Justin, jag tror inte att det bara är jag som vill veta allt om ditt och Hannahs förhållnde" sa hon och log
"Jaså?" svade jag
"Nej verkligen inte. Så hur träffades ni?" frågade hon
"Rolig historia. Vi gick in i varandra utanför en mataffär och jag räkade fälla henne..."
"HAHAHA, vad hände sedan?"

"Jag bad om ursäkt. Sedan dagen efter när jag och Ryan gick ut för att köpa frozen yogurt gick jag in i henne i dörröppingen och fällde henne så hon fick all sin glass över sig. Jag fick dåligt samvete och bjöd henne till min konsert där hon fick bli min one less lonely girl, och efter det blev vi kompisar och sedan ledde det ena till det andra"

"vad romantiskt"

Vi fortsatte prata lite om  min tune som snart skulle dra igång igen och om min födelsedag som snart var. Vi babblade på lite om det ena och det andra.

"Så Justin, en sista fråga bara"
"Vadå?"
"Vad var det som fick dig att falla för Hannah?"
"Oj, ehm. I stort sätt allt. Hon är helt fantaktisk"

HANNAHS PERSPEKTIV

Efter lunchen gick jag vidare på stan och pappa och Caleb åkte vidare. Jag gillar verkligen inte honom. Varför skulle han dyka upp igen?

Jag gick runt lite. Jag hittade en gullig klänning på Zara som jag köpte. Sedan gick jag vidare och köpte en smoothie, och då ringde Justin.

"Hallå?" svarade jag
"Hej babe"
"Vad händer?"
"Inte mycket. Sitter i bilen påväg hem ifrån intevjun"
"Åh, gick det bra?"
"Jadå, jag fick snacka om dig"
"HAHAHA vad roligt"
"Ja"
"Kan jag komma till hotellet?"
"Ja det är klart, ses där!"

Vi lade på. Jag började gå mot hotellet glad över att de flesta fortfarande var i skolan. När jag kom till hotell entren och gick in i lobbyn såg jag en väldigt välbekant tjej men jag hade ingen aning om ifrån vart.

Jag slutade tänka på det och gick in i hissen och åkte upp mot Justins rum.


Så.

Segt, och inte lika bra som det jag skrev först...

Kommentera?

Kommentarer
Postat av: elena

fortsätt nuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu måste veta hur det går

2011-04-11 @ 00:41:14
Postat av: Johanna

mer :D

2011-04-11 @ 07:05:03
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: feffe

det var inte alls dåligt:.....)

2011-04-11 @ 16:10:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0