Chapter 37 - Do I Really Want This?

Under vägen hem var det mörkt och lite små kyrligt. Jag frös lite men var hemma riktigt snabbt. Ungefär två på natten låg jag i sängen och en minut efter två sov jag.



Hannah - x3

När jag vaknade morgonen efter så visste jag att jag skulle kunna offra allt för Justin. Jag beslöt mig för att gå på Vanity Fair Oscar Party så att han blev glad och så att vi ska slippa smyga omkring. Visst mitt liv kommer förändras otrloligt mycket men det är en smäll man får ta för att vara med den man älskar.

Jag skrev i ett sms att jag gärna gick med honom och han blev glad. Skolveckan rusade förbi och det var redan söndag morgon. Dagen som Vanity Fair Oscar Party skulle vara. Imorgon var det måndag och jag skulle inte gå till skolan då. Nej, för jag skulle först gå och göra mitt och Justins förhållande officiellt bland folk och efter det följa med Justin till hans hotell.

Jag hade varit och fixat den röda klänningen som jag sett på affären jag och Justin var inne på förra söndagen. Jag hade bett mamma hjälpa mig + att mammas bästa väninna var en make-up artist. Hon skulle komma och hjälpa mig fixa sminket och sedan fixa så att klänningen skulle sitta perfekt. Jag var väldigt nervös.

Jag kunde faktiskt inte fatta att jag verkligen tänkte göra det. Den senaste veckan har misstankarna om att jag och Justin dejtar avtagit litegrand eftersom att Justin umgåts mycket med någon tjej han ska göra en duett med och jag har varit mycket med Keith. Eftersom att paparazzis verklar gilla att förfölja människor som är ointressanta för omvärlden har folk kommit fram till att vi kanske inte dejtar. Men ikväll ska vi göra det officiellt för omvärlden, att vi dejtar alltså.

Jag stod och kollade på klänningen bra länge innan jag gick ut till mamma och Eve som satt och drack kaffe medans de pratade om jordnötter. Vilket intressant samtalsämne. Vilket liv de måste ha. Själv höll jag på att dö av nervousitet. Jag visste inte om jag skulle klara av att stå på benen längre.

Eve kom fram till mig och kollade noga i mitt ansikte sedan bad hon om att få se klänningen. Jag visade henne den gladerligen. Hon kollade på den och sedan bad hon mig gå till köket där hon hade allt smink och så. Klockan var fyra. Jag hade precis duschat och nu skulle sminket på.

Eve kletade på sminket och sedan tog hon sig an mitt hår. När hon var klar med allt smink och hår bad hon mig dra på mig klänningen. Klockan hade hunnit bli sex. Justin skulle vara här om en halv timme för att hämta upp mig.

När jag fått på mig klänningen fixade och trixade mamma och Eve litegrand. Sedan tog jag på mig skorna. Jag var helt klar.

"Wow, vad vacker du är gumman" sa mamma och kollade på mig
"Tack" log jag
"Ja, hon du är verkligen vacker" log Eve emot mig.

Jag gick in till mitt rum och kollade mig i spegeln. Jag måste faktiskt medge att jag såg helt okej ut. Nu var det bara en kvart kvar tills Justin skulle komma.

"är du nervös?" frågade  mamma när jag kom tillbaka in i köket
"En anaing" svarade jag
"såja gumman, det behöver du inte vara. Allt kommer ordna sig, jag lovar"

Hennes lugnande ord fick mig faktiskt att bli lugnare. När det plingade på dörren gick mamma och öppnade medan jag tog på mig de sista accessoarerna. När jag kom ut såg jag Justin stå där i en svart 'kostym'-aktiga kläder. Han var riktigt vacker.

Jag log emot honom och vi gick tillsammans ut till limosinen som stod utanför. När vi satt oss i bilen log Justin emot mig och kysste mig lätt på kinden. Jag kunde verkligen inte låta bli att le.

"Vad vacker du är" sa han sedan.


Kort jag vet...

Kommentera?


Kommentarer
Postat av: Johanna

mer mer :D

2011-04-07 @ 06:58:08
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: elena

bra fortsätt

2011-04-07 @ 07:46:42
Postat av: Anonym

jättebra , det är inte kort men inte långt det är lagom :)

2011-04-07 @ 18:50:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0