Chapter 36 - What Should I Do?

Efter en och en halv timmes sittande på bänken gick vi vidare till Justins hotell.


Vi kom fram till Justins hotell där vi båda flög direkt till soffan. Ingen av oss orkade säga eller göra nått. Mina fötter värkte och mit huvud dunkade. Justin såg halv död ut där han låg och andades tugnt på soffan. Antingen så har pojken dålig kondition eller så är han bara väldigt trött efter värmen ute? Han log emot mig och kollade på mig innan han började skratta.

"Vad skrattar du åt?" frågade jag förvånat
"Dig"
"Mig?"
"Ja"
"varför?"
"för att du har tre löv i håret" log han och kom närmare mig och plockade bort löven.

När han höll löven i handen började jag också skratta. Anledningen till att jag skrattade var för att jag inte gått vid något lövträd? Hur hade jag lyckats fått löv i håret?

"Blåste det mycke när vi var ute?" frågade jag
"Nej, helt vindstilla, vadårå?"
"Nej jag bara undra"

Han skrattade till litegrand. Vi satte oss närmare varandra i soffan och han höll om mig. Sedan kysste han mig på pannan. Jag kollade upp på honom och då kysste han mig på munnen. Jag besvarade hans kyss. Tillslut orkade jag inte hålla mina ögon öppna längre så jag somnade i hans famn. Jag tror att Justin gjorde det samma för han låg alldeles stilla och andades väldigt gämnt.

När jag somnat drömde jag en underlig dröm; Allt började med att jag satt i en husvagn med en kanin som hette Stampe, eller det stod i alla fall STAMPE med stora bokstäver över pälsen på kaninen. Efter ett tag började kaninen prata och då hade jag helt plötsligt på mig den röda klänningen jag sett i affären tidigare samma dag. Kaninen berättade för mig att han var världens största Beliber. Jag tyckte att det var en aning skumt när kaninen sedan drog på sig en Justin Bieber tröja och en matchande keps. Sedan började han dansa till låten Baby. Självklart sjöng han också. När kaninen bjöd upp mig så började jag dansa tango med en kanin. Plötsligt så puttar kaninen mig ner för ett tak, och då, ja då vaknade jag.

Jag gnuggade mig i ögonen och kollade mig förvirrat omkring. Jag insåg att allt var en dröm och att Justin fortfarande låg bredvid mig och sov. Jag vände huvudet så att jag såg honom. Han är verkligen vacker när han sover. Jag beslöt mig för att gå och tvätta ansiktet eftersom att jag gnuggat mig i ögonen och hade troligast kletat ut mascaran.

När jag kom in i badrummet kollade jag mig i spegeln, mycket riktigt jag var svart under ögonen och såg ut som ett monster i håret. Jag började blöta ansiktet och sedan tvättade jag det. När jag tvättat bort allt smink så torkade jag anisktet och tog hårsnodden som jag haft på handleden och satte upp håret i en högtofs. Sedan gick jag ut till rummet där soffan stod och Justin inte längre låg. Jag kollade runt i rummet men han var inte kvar i rummet så jag gick till sovrummet, där var han inte heller? Vart var han?

Jag gick ut till rummet som hade soffan, dörren ut och även ett litet kök. Han var inte där...

"Justin?" frågade jag ut i luften, men jag fick inget svar. Vart kunde han ha tagit vägen? Jag visste inte vad jag skulle göra heller. Jag menar skulle jag gå eller stanna? Gick han bara ner till lobbyn för att fixa nått? Jag menar vart var han?

Jag satte mig i soffan och slog på TVn så att jag kunde ha nått att roa mig med tills han kom tillbaka. Jag kollade på mobilen, inget sms eller missat samtal. Så Jag beslöt mig för att ringa en gång till honom. Jag tryckte på ring och sedan hörde jag hur hans telefon började ringa inifrån sovrummet. Jag gick in och telefonen låg på sängen. Jag suckade och gick tillbaka till soffan. Jag satte mig ner och fortsatte att kolla på TVn.

Efter fyra timmar hade klockan hunnit bli halv nio och Justin var inte tillbaka än? Vart var han egentligen. Jag skulle precis till att kolla på klockan då mamma ringer.

"Hallå?" svarade jag
"Hej gumman, vart är du?"
"I Justins hotellrum"
"Jaha, okej. När kommer du hem?"
"Sent"
"Okej... men inte allt för sent, okej?"
"nejdå"

När vi lagt på kände jag hur en klump i magen kom. Jag visste inte var Justin var och jag ville inte lämna hotellrummet fören jag visste var han var. Men jag tror inte direkt att det hänt nått. Jag är bara nyfiken på vart fan han är, och varför han inte sagt nått?

Medans jag satt alldeles ensam i ett hotellrum beslöt jag mig på att fundera lite på ifall jag ville gå på Vanity Fair Oscar Partyt eller om jag ville stanna hemma. Jag vet inte ifall jag vill att alla ska få reda på att vi dejtar, eller ja är tillsammans? För helt ärligt är jag rädd för alla Belibers som jag träffat på.

Jag funderade ett tag på ifall jag faktiskt skulle gå, men sen så ångrade jag mig. Jag visste verkligen inte hur jag ville göra. Det är inte det att jag inte älskar Justin för det gör jag verkligen, men, det känns som om nått kommer gå fel och att allt kommer sluta illa... Det vill jag verkligen inte. Men vi har ju varit tillsammans ett tag nu. Alla vet nog redan inerst inne?

Hur ska jag göra?? Jag vet verkligen inte hur jag vill göra... Herregud... Vad ska jag ta mig till? Jag var så upptagen i mitt tänkande att jag inte hörde hur någon öppnade dörren till hotellrummet. När jag hastigt kollade upp lite så vart jag jätte rädd av att någon stod där. Men när jag kollade lite mer noga såg jag att det var Kenny, Justins livvakt.

"Vad gör du här?" frågade jag
"Letar efter Justin" svarade han
"då är vi två..."
"va? Är han inte här?"
"Nej, jag gick in på badrummet för typ fem timmar sedan och när jag kom ut var han borta. Hans mobil var kvar så jag tänkte att han kanske bara gått ner i lobbyn eller nått men det har gått ungefär fem timmar nu..."
"Varför har du inte sagt nått till mig?"
"Jag... Jag visste väl inte vart du höll hus heller?"
"Nej... kanske inte..."

Han kollade på mig och sedan så satte han sig i soffan bredvid mig. Jag antar att han tänkte som jag, alltså att Justin snart skulle vara tillbaka. Efter en timmes väntande med Kenny så öppades dörren igen till hotellrummet och in kom Justin. Jaag kollade frågande på honom, likaså gjorde Kenny.

"Vad?" frågade Justin med ett leende
"Vad? Jag har suttit här i sex timmar och väntat på dig. Du var bara borta när jag kom utifrån badrummet"
"Åh, ja ehm... Förlåt... Men jag har bara varit och fixat en sak"
"Vad har du fixat i sex timmar?" frågade Kenny
"En grej bara" svarade han och sedan gick han och hämtade sin mobil.

Jag kollade på honom och sedan på klockan och insåg att den var halv ett på natten. Jag reste mig snabbt upp ur soffan och började gå mot dörren för att dra på mig mina skor.

"Jag måste gå nu" sa jag och kollade på Justin
"Okej" sa han och kom fram och kysste mig innan jag gick ut genom dörren.

Under vägen hem var det mörkt och lite små kyrligt. Jag frös lite men var hemma riktigt snabbt. Ungefär två på natten låg jag i sängen och en minut efter två sov jag.


Ledsen för att det inte finns med någon bild...

Kommentera?

Kommentarer
Postat av: Johanna

mer mer :D

2011-04-06 @ 17:45:10
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: sofie schilcher ♥

åååh kommer man få reda på vad han gjorde :o ?! kommer det bli drama.

träffade han någonannan

åh spännande :D i love it

2011-04-06 @ 17:58:02
URL: http://sofieschilcher.blogg.se/
Postat av: någon

jättebra:P

2011-04-06 @ 19:59:36
Postat av: elena

jag älskar denna novell fortsätt nuuuuuuuuuuuuuuuuuu

2011-04-06 @ 21:29:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0