Chapter 34 - Friends?

Justin... Vi måste prata skrev jag bara som svar...


(Hittar ingen bra bild. Men jag vill inte att det inte ska vara någon bild...)

Jag orkade inte vara vaken längre så jag somnade ganska snabbt. Morgonen efter vaknade jag och kollade på mobilen. Ett oläst sms från Justin. Såklart...

Okej, imorgon? Vi kan väl träffas på hotellet?

Stod det. Jag visste inte ifall jag ville träffa honom men jag antar att jag måste. Så jag svarade; Okej ses om en timme. Sedan klev jag upp och satt upp håret i en tofs och sedan klädde jag på mig. Jag tog på mig en vi klänning och ett par svarta tights sedan ett par boots.

Jag åt lite frukost och sedan borstade jag tänderna. Jag tog på mig min jacka och tog bilnycklarna och min mobil innan jag körde iväg mot Justins hotell. Känslan i min mage var inte helt okej, jag visste inte ens vad jag skulle säga.

Jag parkerade på gäst parkeringen där Justins hyrbil brukar stå. Men eftersom att han lämnat in den igen så stod den inte där. Jag klev ur bilen och började gå med raska steg mot hotell ingången eftersom att jag inte ville ha något på mig idag igen.

Jag smet in innan någon av hans fans såg mig. Dom stod i ett hörn vi ett fönster. När jag kom in kollar jag dit och ser Justin sitta där så jag går fram och han ställer sig upp. Man hör hur tjejerna utanför börjar skrika. Han sträckte ut armarna för att krama mig, jag kramade honom och sedan så bad jag honom att följa med så att vi kunde snacka ostört.

"Vad ville du prata om?" frågade han
"Justin, anledningen till att jag inte vill berätta är för att jag är rädd för dina fans"
"Varför?"
"För att dom kastar saker på mig och hånar mig. Jag är rädd för att gå någonstans, och då vet dom inte ens säkert ifall vi dejtar eller inte, kan du tänka dig hur hemskt det kommer bli om dom får veta att vi verkligen dejtar?"
"Vadå kastar saker på dig?"
"I förrgår någon äcklig gegga, igår glass..."
"Va?"
"Mmm..."

Han sa inget utan kollade bara på mig. Han kollade på mig som om jag just bytt språk och talade sveska eller nått... Han såg inte ut som om han fattat nått av det jag sagt.

"Men Hannah... Varför sa du inte bara det då?" frågade han sedan
"Rädd för din reaktion" sa jag och kollade ner på mina fötter.

Jag ville inte kolla upp på honom men han tog sitt finger under min haka och lyfte upp mitt huvud. Sedan kollade han mig djup in i ögonen och kysste mig. Känslan var oberskrivlig. Jag besvarade kyssen och sedan kramades vi länge.

Jag ville inte släppa honom. Men tillslut var jag tvungen. Vi kollade in i varandras ögon och han höll fortfarade sina armar runt mig.

"Ska vi åka någonstans?" frågade jag
"Visst, men jag har ingen bil här längre"
"Nej, men de har jag"
"Har du?"
"yep, jag fick sen VÄLDIGT sen födelsedags present av mamma"
"Åh, du fyller ju snart år, så de kanske bara var en tidig present?"
"Jag fyller år om typ lite mer än två månader"
"Ja, de är ju snart?"

Jag skarattde lite och sedan gick vi till bilen. Han kollade på den och tyckte att den var riktigt snygg. Sedan så gav jag honom bil nycklarna och bad honom köra. Han log och tog emot nycklarna.

Justins fans hade inte märkt att vi smygit ut bakvägen och smygit fram till bilen, dom märkte det först när Justin backade ut från parkeringen. Jag satte igång radion och började tänka.

"Justin..?"
"Ah?"
"Nästa låt som kommer upp på radion, det är våran låt okej?"
"Okej" sa han och log

Vi satt ett tag och bara väntade på att dom skulle börja spela nästa låt. Men när låten som spelades var slut började dom snacka i radion. Vi båda började skratta. Dom sa inte vilken låt som skulle komma. Dom snackade på i typ 10 minuter vilket jag störde mig riktgt mycke på. Men tillslut så började dom spela nästa låt. Vi båda brast ut i skratt när låten dom började spela var Justin Bieber - Baby... Inte direkt låten jag tänkte på direkt.

"Justin, snälla... nästa låt är våran låt?"
"Hahahahah ja, de känns lite ego annars"
"HAHAHAHA sant!"

Låten som kom efter var en låt ifrån Hannah Montana, Miley. Det var He Could Be The One. Vi båda tyckte att den fick duga. Den var ju faktiskt riktigt gullig.


(Lyssna - Om ni vill såklart)

Även fast att låten är i en tjejs perspektiv så funkar den fortfarande. Men den var ju en aning töntig också... Hahahahah. Men den var helt klart bättre än Baby.

Vi åkte till stranden där vi gick och satte oss i den varma sanden och kollade ut mot havet. Vi satt under tystnad innan Justin lite smått började sjunga på He Could Be The One. Jag kunde inte låta bli att le när han sjöng den och jag såg hur ett par på ungefär 70+ stod vid vattnet och pratade med varandra som om dom var helt nykära.

Justin måste också ha sett dom för han små skrattade lite medans han sjöng. Dom var riktigt söta. Antingen så hade dom nyligen funnit varandra eller så var som ett sånt här gammalt par som varit tillsammans sedan dom var ungdomar. Riktigt gulligt.

Jag orkade inte sitta kvar på stranden så jag bad Justin följa med till bilen så att vi kunde åka iväg och köpa glass och sedan kanske bara ta det lugnt och kolla på film? Justin var helt med på den ideen och vi gick iväg till bilen.


Försökte skriva en lång del i alla fall...

Kommentera?

Kommentarer
Postat av: elena

fortsätt nuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu

2011-04-05 @ 19:19:13
Postat av: Johanna

mer mer :D

2011-04-05 @ 19:21:02
URL: http://johannaviveca.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0