Chapter 30 - Mother Pattie

"Han verkar vara en härlig pojk" sa hon sedan och log emot mig.


Justin och Pattie

Dagen efter gick jag till skolan för att se om jag orkade stanna en hel dag. Vilket jag faktiskt gjorde. Under dagen så skickade Justin ett sms till mig och fråga om jag ville äta middag med han och hans mamma eftersom att han fått träffat min mamma. Jag tackade såklart ja till det. Jag ville gärna träffa Pattie. Efter allt som Justin sagt om henne så kunde hon inte vara annat en än underbar människa.

Men eftersom att Justin inte bor här i LA skulle vi äta på hans hotell, i hotell restaurangen. Pattie hade kommit till LA i lördags. Idag skulle jag få träffa henne. Jag var en aning nervös. Men det gjorde inget för det skulle nog gå bra.

Efter skolan gick jag direkt hem för att fixa mig. Justin sa att han skulle komma och hämta mig runt sju, och nu var klockan halv fyra. Jag klev in i duschen och gjorde de vanliga rutinerna vid duschning. Jag stod i duschen länge innan jag tillslut orkade kliva ur duschen. Men det tog tid för mig att kunna kliva ur duschen för min ben värkte efter idrottslektionen.¨

När jag tillslut lyckats ta mig ur duschen torkade jag håret med handduken och sedan torkade jag det. Det blev alldeles lockigt och så kunde jag ju inte ha det. Så jag satte igång min plattång så att den fick bli varm medans jag själv gick till min garderob för att hitta de perfekta kläderna.

Det var svårt att hitta något men tillslut hittade jag en vit klänning som jag kunde ha på mig. Jag drog på mig den och sedan gick jag tillbaka till min plattång som låg så sött och väntade på mig.

Jag la till en snebena och började sedan platta mitt hår. Jag plattade det tills allt såg bra ut. Sedan började jg sminka mig. Det fick bli riktigt neutralt. Jag orkade inte fixa mig nå mer.


Hannahs outfit

Jag smyckade mig sedan med lite smycken och sedan drog jag på mig skorna. Jag var klar lagom till att Justin kom. Precis när jag var klar fick jag ett sms ifrån honom som sa att han var utanför så jag gick gick ner till honom och där satt han i bilen. Han var riktigt fin klädd. Riktigt söt.

Vi åkte till hotellet som Justin bor på och gick tillsammans in i byggnade, fast en bit på avstånd, liksom inte fast klistrade i varandra. Eftersom att det fanns Justin fans och paparazzi utanför som började få nys om att vi dejtade. Vilket jag faktiskt inte var riktigt redo för att dom skulle få redan på ännu.

Men dom såg oss och vi fick gå snabbare in. Folk visste vad jag hette och kände igen mig på gatan. Det var lite små läskigt. Men jag fick väl till och vänja mig.

När vi lykats tagit oss in i hotellet efter en del springande och och sånt. Vi blev stannad av folk för att ta bilder också. Men tillslut så lyckades v ta oss in och i Lobbyn mötte vi upp Pattie. Hon hade en jätte fin svart klänning och ett par riktigt söta skor till.

"Hej" sa jag och sträckte fram min hand
"Hej Hannah" log hon

Jag log tillbaka och vi gick tillsammans allt tre in i hotell restaurangen. Vi satte oss vid bordet som vi tilldelades. Vi satt och sedan beställde vi våran mat.

När vi fått in maten så började vi också prata som om vi alla var gamlavänner. Pattie fick mig att känna mig som hemma. Jag gillar henne verkligen. Hon betyder väldigt mycke för Justin och det är gulligt hur bra relation dom har till varandra.

När vi hade ätit klart beklagade jag att jag tyvärr inte kunde stanna längre eftersom att jag hade skola dagen efter. Pattie kramade om mig och jag besvarade hennes kram. Sedan gick jag och Justin till bilen. Han skjutsade mig hem. Utanför min dörr så stannade han bilen och vi kysstes och sedan gick jag in.

När jag kom in hörde jag mamma i köket så jag gick dit och satte mig mittemot henne.

"Hur gick det?" frågade hon nyfiket
"Riktigt bra, Pattie var jätte snäll" sa jag och log.

Efter det satt vi tysta ett tag. Men inte så länge till.

"Hannah... Du fyllde sexton förra året, och du tog körkort eller hur?" frågade mamma plötsligt
"Ja"
"Men då är det väl dags att du får dig en bil då" sa hon och log

Jag visste inte vd jag skulle säga. Mamma vet exakt vilken bil jag vill ha. Det var det enda jag pratade om förra året. Jag förstod inte riktigt nu..?

"Jag har köpt bilen som du pratade om hela tiden förra året. Som ett förlåt för att jag varit så hemsk emot dig"
"Va?" fick jag fram
"Gumman det är mitt sätt att säga förlåt påriktigt"
"TACK!!!" nästan skrek jag och kastade mig i hennes famn.

Den kvällen somnade jag lycklig värre. Bilen skulle komma redan på fredag. Imorgon var det torsdag... WOW!


Kommentera?

Kommentarer
Postat av: Johanna

mer mer :D

2011-04-04 @ 17:18:57
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: någon

jätte bra!!!

2011-04-04 @ 17:31:53
Postat av: elena

super bra fortsätt nuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu

2011-04-04 @ 17:34:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0