Chapter 27 - What Am I Gonna Do Without You?

När allt var slut så stängde vi bara ner allt och åkte därifrån. Justin följde med mig hem och vi satte oss och kollade på en film inne i mitt rum på min säng. Vi måste båda ha somnat...


1. Hannah Crying 2. Moving Van 3. Hannah Says Goodbye To DD

För jag vaknade inte fören morgonen efter med Justin sovande tätt intill mig. Jag log för mig själv och sedan tog jag mig upp ur sängen. Jag hade fortfarande den röda balklänningen på mig. Jag gick in i garderoben och drog på mig ett par jeans och ett gråaktigt tråkigt linne. Sedan smyckade jag mig lite och satte upp håret i en hästsvans. Sedan så gick jag in på mitt badrum och sminkade mig och borstade tänderna.

Efter det gick jag ut till mitt sovrum där Justin nu satt på sängen och pratade i telefon. Han verkade lite små irriterad, så jag vågade inte riktigt säga något...

När han lagt på så vände han sig om mot mig. Han log ett vackert leende och sa att han var tvungen att sticka. Han skulle träffa Kenny, Scooter och Ryan. Hans mamma skulle nog också komma. Jag log emot honom och nickade. Sedan följde jag honom till dörren där vi kysstes hejdå och han gick.

Bara några minuter efter att Justin stuckit ringde min mobil. Det var DD.

"Hallå?" svarade jag
"Hej Hannah, de är DD"
"Hej DD"
"Lust att träffas..?" frågad han
"Visst" svarade jag förstod att nått var fel.

Jag drog på mig ett par skor och tog på mig en tjock kofta över linnet och gick sedan mot DDs hus. När jag kom fram ser jag massa flytt bilar och massa stora män som bär ut DDs möbler. Jag kände hur en klump i min mage växte... Vad händer?

Jag började små springa in i huset och märkte att det var nästan tomt... Vad tusan. Jag sprang upp till DDs rum och där satt han på golvet och lekte med sin iPhone.

"DD... Vad fan är det som händer??" frågade jag och klumpen i magen växte ännu mer.
"Jag ska flytta"
"Jag ser väl det, men vart?"
"North Carolina..."
"NORTH CAROLINA????"
"Ja..."
"Vadå nu?"
"ja..."
"DD... HUR LÄNGE HAR DU VETAT???"
"Två månader..."
"Va?" sa jag ooch nu började tårarna rinna.

Skulle jag verkligen klara av att en till utav mina bästa vänner flyttade? Först Emily och nu DD... Emily när jag var typ sju och DD nu... Redan idag... Vad fan! Tårarna bara sprutade ut. Jag kunde inte få stopp på dom. Dom bara rann ner okontrollerat.

"Hannah..."
"Nej, DD!" Sa jag och gick sedan gråtandes ut ur rummet.

DD kom efter mig men jag ignorerade det helt och hållet. Men han lät mig inte gå så lätt. Han tog tag i min arm så att jag snurrade runt och grät nu vänd mot honom. Tårarna sprutade ut ur ögonen på mig och DD kramade om mig.

Efter att vi suttit och pratat i ett tag kom hans mamma ner och sa att det var dags att åka. Jag kramade om honom igen och sedan så släppte jag honom och kollade när flytt bilarna och DDs mammas bil körde iväg. Jag stod kvar länge tills jag kände att det började små regna. Jag började långsamt gå hemåt.

Dugg regn vart till ös regn och mina snyftningar blev till stor gråt. Min bästavän hade åkt... Flyttat... Skulle jag någonsin få se honom igen? Jag satte mig på en park bänk. Det gjorde inget att den var blöt eftersom att hela jag ändå var genom blöt. Jag stannade på bänken länge...

Efter kanske två timmar började jag dra mig hemåt och när jag kom hem tog jag en varm dusch. Efter duschen drog jag på mig ett par mjukis kläder och kröp ner under mitt täcke. Klockan var bara fyra på eftermiddagen men jag hade ingen ork till nått för stunden....


Del 27

Kommentera?

Kommentarer
Postat av: någon

jättebra,wow du är jättebra på att uppdatera!!

2011-04-02 @ 22:06:49
Postat av: Johanna

mer mer :d

2011-04-02 @ 22:27:18
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: elena

mer du skriver bra fortsätt

2011-04-02 @ 23:24:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0