Chapter 26 - Wanna Go To Prom?

Jag och Justin smsade lite och när jag skulle till att sova sa vi godnatt.


1. Hannahs balklänning 2. Bal-Biljetten 3. Justin

Veckan gick snabbt och plötsligt var det fredag. Skolbalen. Jag hade fixat mig en svart klänning som jag skulle ha på mig. Dock hade jag ingen dejt än... Men det behövde jag inte. Alla i balkomiteen hade tjatat redan från början av balplaneringen att jag skulle sjunga. Jag hade gått med på det i onsdags.

Jag hade tre klänningar som jag skulle ha på mig. En röd, en svart och en blå blommig aktigt. Svart på scen, röd på scen, blå blommig på scen. Men den svarta skulle även vara själva bal klänningen.

Anledningen till alla klänningar var för att jag gillar klänningarna och hade svårt att bestämma mig för en utav dom. Mamma hade köpt alla tre och när jag skulle uppträda tre låtar tyckte hon att jag kunde komma i den svarta, uppträda första låten i den svarta, andra låten i den blommiga och tredje låten i den röda, sedan byta om till den svarta igen.

Jag var tvungen att stanna på skolan efter skolan och fixa det sista. Sedan åkte jag hem och duschade. Jag plattade håret och sminkade mig, jag tyckte personligen att det var bra. Sedan satte jag på mig min klänning och skor. Mamma tog en massa bilder och Caleb var också där.

Jag skrattade mest. Sedan körde Caleb mig till skolan så att vi kunde mixtra med det sista och jag köra igenom låtarna. Det blev riktigt bra. Jag var nöjd med min insats. Keith var där och sprang mest omkring med Ella, dom skötte för tillfättet ljuset. Dom var ett bra team.

Själv var jag mest uppe på scenen och fixade och trixade. Jag snackade lite lätt med Johnny, Kevin och Patrick. Johnny spelar trummor, Kevin bas och Partick girtarr. Det fanns några andra som spelade på scenen också men dom repade så himla mycke på sina instrument så jag såg dom typ inte.

Jag började redan få ont i fötterna men vad gör väl det? Snart börjar ju balen, om bara två timmar måste exakt allt vara klart. Jag började faktiskt bli lite nervös.

Det pep till i min telefon, sms från Justin; Hej, hur går det? Stod det. Jag log och svarade; Har en hel dem ikvar och allt börjar om två timmar! Lite smått panikslagen bara :p Skrev jag och fortsatte sedan lite med det jag höll på att fixa med alla sladdar. Justin svarade på smset men jag orkade inte läsa det. Jag var alldeles för upptagen för att smsa för stunden.

Tur att Patrick och Kevin kunde hjälpa mig med lite viktiga saker. Johnny mest trummade på trummorna. Jag själv var mest panikslagen för att tiden flög iväg och inget blev gjort...

Precis tio minuter innan folk skulle bli insläppta blev vi helt klara. Vi klarade det! Vi alla gav ifrån oss en lättnande suck och ett jubel. Vi klarade det verkligen! Folk började komma in i salen. Alla hade jätte vackra klänningar på sig. Killarna kom i kostymer. Allt var verkligen perfekt.

Jag började bli lite små nervös inför mitt framträdande som jag senare skulle göra... Men det skulle nog fixa sig. För stunden stod jag vid ingången för att hämta mig litegrand. När jag såg Justin kliva ut ur en bil. Först vart jag som förlamad, var verkligen här? Eller drömde jag? Seriöst? HAN VAR VERKLIGEN HÄR! Jag sprang fram till honom och kastade mig i hans armar.

Han började små skratta och log som ett fån mot mig. Han kysste mig och jag tog hans hand och vi gick tillsammans in i balsalen. Där vi började dansa.

Vi dansade tätt enda fram tills jag skulle upp på scenen.



Hannahs klänningar och uppträdanden

Jag började med att köra en låt som jag personligen gillade starkt! Rock God heter den.



Det gick riktigt bra. Jag gick ner från scenen och in bakom för att byta om till den blommiga klänningen. Den som var den mest exlusiva klänningen av alla tre klänningar. Jag drog på mig den och fixade till så att allt allt skulle sitta perfekt. Innan jag han göra något kom Justin in bakom scenen.

"Det där var sjukt bra" Sa han och tog min hand
"Tack" sa jag "Men vart stod du? Jag såg dig inte?" fortsatte jag
"Långt bak. Vill inte att alla ska komma när du står i centrum och gör ett underbart framträdande!"
"Tack"
"Vilken fin klänning föresten"
"tack"

När han gått igen fixade jag till sminket och kollade så att jag såg bra ut. Och då kom Patrick till mig.

"Ehm... Hannah...?"
"Ja?"
"Alltså... vilken låt ska vi köra nu?"
"Who Says"
"Åh..." sa han och försvann.

Jag kunde inte hålla mig från skratt. Innan någon annan skulle komma så gick jag upp på scenen och låten körde igång.



Efter den låten började DJen spela lite musik. Jag skulle inte framföra sista låten fören lite senare. Jag hade fortfarande på mig den blommiga klänningen när jag klev av scenen och gick fram till Justin. Han kramade om mig och sa att han tyckte att jag var jätte duktig.

Vi gick fram till bålen för att ta lite att dricka när Christy kom fram till oss.

"Hej Hannah" sa hon falskt
"Hej?" svarade jag och kollade frågande på henne
"Hur är det med dig? Älskar hur du utformat balen!"
"Bra och tack" sa jag och kollade ännu mer frågande på henne.

Hon vände sig mot Justin och presenterade sig. Då först förstod jag vad allt handlade om. Justin försökte slingra sig ifrån henne men hon höll bokstavligen fast honom! Jag log emot honom och viskade i hans öra att jag skulle gå och kolla till DD.

DD stod i ett hörn och kollade på Ella som stod och skämtade med Keith.

"DD...?" Sa jag när jag kom fram till honom, men han svarade inte. "DD?" frågade jag igen men fortfarande inget svar. "DD?!" sa jag lite högre. Men fortfarande inget svar... "DD?!!" sa jag ännu högre och han reagerade först då. Han kollade bara på mig men sa inget.

"Kom igen DD"
"Vad?"
"Gå dit och bjud upp henne!"
"Hon vill nog inte dansa med mig"
"Klart hon vill!"

Efter att ha stått i några minuter och försökt övertala honom att gå och bjuda upp Ella gjorde han det tillslut. Själv vände jag om och gick tillbaka till Justin och Christy. Justin försökte fortfarande slingra sig ur hennes grepp och jag blev irriterad som bara den nu.

"Justin jag behöver snacka med dig" sa jag och tog tag i honom så snabbt att Christy inte han reagera och tappade sitt grepp om honom. "Ska vi dansa?" frågade jag sedan och han nickade. Vi dansade i ungefär en timme innan jag skulle gå upp och sjunga igen. Jag fattar inte varför dom ville att jag skulle uppträda?

Jag gick in bakom scenen och bytte om till den röda klänningen. Jag fixade till mitt hår, smink och lite så. Sedan gick jag ut på scenen för att denna gång sjunga en låt som heter As A Blonde.



När vi kört den klart så var jag helt slut i huvudet och orkade inte tänka något mer. Jag gick ner från scenen i den röda klänningen och orkade inte byta om till den svarta igen. Det var sisat dansen nu och DJen spelade någon låt som jag aldrig hört förut.

Justin tog min hand och ledde mig ut på dansgolvet. Det var nog först då alla insåg att det var Justin Bieber som hade stått i ett hörn med mig under kvällen, och även dansat lite med mig under kvällen. Folk slutade dansa och det var bara jag och Justin på dansgolvet.

Alla andra stod bara och kollade på oss. Jag hörde Christy säga nått men jag kunde inte tyda det. Hon sa något ganska taskigt dock, det hörde jag på tonen på hennes röst.

Jag orkade inte riktigt bry mig om henne nu heller. Jag hade Justin tätt intill mig och vi dansade.

När allt var slut så stängde vi bara ner allt och åkte därifrån. Justin följde med mig hem och vi satte oss och kollade på en film inne i mitt rum på min säng. Vi måste båda ha somnat...


Vad tycktes?

Kommentera?!

Kommentarer
Postat av: Johanna

mer mer :D

2011-04-02 @ 07:50:05
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: elena

mer mer fortsätt jättebra skrivet

2011-04-02 @ 12:08:46
Postat av: någon

jättebra skrivet!!

2011-04-02 @ 21:09:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0