You and I - Chapter 7

Nere i hallen stod tre killar och en tjej. Killarna presenterade sig som Chaz, Ryan och Christofer. Tjejen därimot såg en ning blyg ut men hon log mot oss. Justin sa att hon hette Catlin och att hon var en av hans bästavänner, men även hans EX flickvän. Hon såg väldigt snäll ut.

SARAHS PERSPEKTIV

CATLIN?????? Vem fan tror hon att hon är??? hon har fan ingen rätt att komma hit och krama Justin...





SARAHS PERSPEKTIV

Catlin Beadles... Vem tror hon att hon är? Alltså Justin är min nu! Okej kanske inte min... Han verkar mer intressead av Mary än mig. CRAP. Men Mary har ju Jesse... Jag kan inte förstå varför Justin inte kollar på mig på sättet som han kollar på Mary. Jag önskar att jag var i Marys skor. Hon skulle kunna få Justin på fall om hon bara ville. Mary är snygg och snyggt smal, jag är liten och alldeles för smal... Mary har tur hon. Hon kan spela piano och gitarr, hon sjunger underbart medans, ja, vad kan jag? Jag kan inte spela nått instrument jag kan inte sjunga, jag är bara Sarah som inte kan nått alls...
"Sarah?"
Jag röck till och kollade upp. Det var Mary som kollade oroligt på mig. Jag hade tydligen blivit ill röd i ansiktet, yay, inte igen... Jag var så förbannad att jag inte visste vad jag skulle ta mig till. Jag log mot Mary och sa att allt var bra, men hon släppte mig inte med blicken. Min älskade syster är alltid så snäll mot mig, det skiljer ett år mellan oss. Hon förstår mig, vi kan snacka om allt om de skulle behövas. Men på senaste tiden har jag nog blivit lite för barnslig för henne när jag inte kan hantera mitt humör och beter mig som en unge... Jag ska bättra mig.


MARYS PERSPEKTIV

Sarah såg verkligen förbannad ut, det var säkert Catlin som hade retat upp henne. Men Catlin hade ju inte gjort nått mot henne. Hon försökte le i alla fall. Hon kanske inte skulle följa med till stranden ändå...
"Sarah?" frågade jag
"Mhm?"
"Jag tror de är bäst ifall du ringer Johanna eller någon annan du kan vara med" suckade jag "Sarah jag vill inte att du börjar bråka med någon..."
Hon kollade bara på mig och nickade. Vi hade en bra relation till varandra. Hon litade på mig. Hon började gå mot dörren och stängde den sedan efter sig när hon kommit ut. Utan att jag märkt de hade Justin dykt upp bakom mig
"Vart skulle hon?" frågade han
"Hon skulle träffa en kompis" log jag
Jag började gå in mot köket med Justin hack i hälarna på mig.
I köket satt Ryan, Christian, Chaz och Catlin och åt. Dom skrattade och pratade om resan till Justin. Jag satte mig bredvid Ryan som kollade upp på mig från sin tallrik med mat, han log. Dumt gjort... Maten i hans mun trillade ut. Jag började små fnissa.

När vi äntligen kommit till stranden la jag mig på min handduk bredvid Catlin. Vi låg och solade medans killarna var och öm... lekte i vattnet. Catlin och jag konverserade lite om hur mycket vi älskade sommarlov. Sommaren har precis börjat, vi fick sommar lov för en vecka sedan. Härligt.


JUSTINS PERSPEKTIV

Mary och Catlin verkar komma bra överräns, det är bra. Killarna tyckte om henne, dom hade i alla fall sagt de. Jag börja nog helt seriöst bli kär i Mary...  Mary den underbart vackra grannflickan som jag först nu riktigt lagt märke till, jag har bott i USA i ett och ett halvt år med henne som min granne hela den tiden. Min mamma och hennees mamma Josephine har varit vänner lika länge som jag bott här. Men jag och Mary... Vi har knappt pratat.
Jag kom och tänka på min låt "One Time" allt påminde mig om henne i den låten. Jag måste våga berätta vad jag känner... Men hur? Jag kanske ska snacka med Catlin? Jag får göra de när vi kommit hem från stranden.

Klockan tickade och vi åkte hem. Mary drog till sig och vi andra satte igång en film hemma hos mig. Jag kollade på Catlin.
"Kan vi snacka" viskade jag i hennes öra
"Visst" viskade hon tillbaka
Vi gick upp på mitt rum och stängde dörren efter oss. Catlin kollade frågande på mig, jag besvarade hennes frågande blick med allt jag kände för Mary och att jag behövde hennes hjälp. Hon log när jag berättat klart.
"Justin, ta det lugnt" sa hon bara väldigt lugnt.
"Men jag kan inte!" svarade jag.
Hon började skratta och jag visste att hon visste nått som inte jag visste.


MARYS PERSPEKTIV

Mobilen plingade hela tiden, Jesse hade skickat minst tjugo sms den senaste timmen, och ringt två. Jag orkade inte prata med honom nu. Det enda jag kunde tänka på var Justin. Han var så söt idag på stranden. Jag kunde inte låta bli att le för mig själv. Catllin hade troligast misstänkt nått... Jag får inte gilla Justin, nej nej nej... Sarah gilla honom och inte jag. Jag svarade på Jesses senaste sms där han fråga om vi skulle hitta på något. Jag svarade att vi kunde ses om en timme på närmsta Starbucks. Jag drog på mig ett par svarta jeans shorts och ett linne. Jag drog på mig mina vita converse och en kofta och drog mot Starbucks. Jag visste att de var dags att bryta vad de nu var jag och Jesse hade. Jag skulle vara ledig. Jag och Jesse kunde inte bli tillsammans. Jag visste att nått så småning om skulle hända mellan mig och Justin...



Kommer kanske mer senare idag. Men inte just nu.

Kommentarer
Postat av: astriiiiiiiiid

Hahah omg you just made my day! I marys skor! Det är faktist en av mina favoritfilmer! Btw så skriver du asbra!!!!! :DDDDD

2012-03-13 @ 21:53:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0