You and I - Chapter 5

Jag svarade lite snabbt och drog på mig en kofta och mina converse, och gick till huset bredvid där Justin bodde. Jag knackade på och Justin öppnade
"Vad fin du är" log han
"tack, du med" svarade jag och gick in.






MARYS PERSPEKTIV



Vi fortsatte in i huset, Pattie satt i vardagrummet.
"hej, vad roligt att se dig"
"detsamma"
sa jag och log mot Pattie, vi gick upp för trappan till Justins rum. Jag satt mig i fåtöjlen och tog upp en låt som Justin hade skrivit. Den var bra. Det pep till i min mobil


från Jesse: Hej, tänkte bara kolla om du har tid att gå på bio imorgon klockan sex?


Jag tänkte visst så jag svarade det. Jag såg att Justin kollade på mig när jag skrev, nästan lite surt.
"det var bara Jesse"
"okej"
sa han, justin tog en gitarr och börja spela lite. Sen kom Pattie in med saft och bullar, det var riktigt gott.
"ska vi dra eller?"
sa Justin lite coolt, vi gick ner och klädde oss. Sen tog vi bilen till Usher, jag startade radion  och på den gick
- just the way you are.
Jag och Justin sjöng med lite då och då. Nu var vi äntligen framme, vi gick bara in och där var Usher.


JUSTINS PERSPEKTIV


Jag hade Marys ljuva röst i huvve från låten fortfarande, framför mig kom Usher.
"hey man"
sa jag och vi slog ett handslag. Vi gick in till Ushers rum och där lyssnade va på musik, jag såg att Mary tyckte det var roligt. jag hörde att det pep igen hos mary, men jag brydde mig inte nu. vi gick ner i Ushers musik studio. "WOW"
sa Mary. Där satt vi och chillade en stund, sen gick vi ut en sväng. Vi gick ner till en skateboard ramp där Usher åkte skateboard och trixade. Jag och Mary gick och köpte en varsinn mjuk glass som vi åt på när vi kollade på Usher.
"han är bra"
"jaa, det är han verkligen"
"hur länge har han hållit på?"
"i sex år tror jag"
svarade jag.
"är den där Jess...e din kille"
undrade jag. Mary stelnade till.
"umm, nja"
svarade hon, men jag förstod att dom var mer än vänner. När Usher kom gick vi tillbaka till han, jag och Usher skulle på bio imorgon så då tänkte vi fråga Mary om hon vella följa med.
"vill du med på bio imorgon, klockan sex"
frådage Usher
"nja, jag ska till.. mina grannar imorgon"
"okej"
Klockan var runt halv sju och jag och Mary skulle börja dra oss hemåt. Jag släppte av Mary vid hennes hus sen åkte jag och parkerade bilen på gatan. När jag gick in var det middag, sen gick jag och umgicks med min mamma.


MARYS PERSPEKTIV


Jag hade fått panik när Usher hade frågat mig om jag skulle med, men jag skulle gå med Jesse. Jag kunde inte sluta tänka på om det vara samma film, jag hoppades att det inte var det. Men jag satt mig i soffan och slappade med Sarah. Till middag var det något kryt liknande. sen gick jag upp på mitt rum och la mig och sov. På morgonen när jag vaknade så tog jag fram kläder tills ikväll sen hoppa jag in i duschen, jag blåste håret och sen plattade jag det och satt upp det i en tofs. Nu kunde jag inte vänta tills Jesse kom och hämta mig, men tiden kom och Jesse var utanför och väntade på mig. Jag sa hejdå och gick ut till bilen. Sen bar det av till bion, men jag var lite orolig att  Justin och Usher skulle vara där. Men vi köpte popcorn och coola, vi såg på Die hard 4. Jag såg mig omkring utifall Justin och Usher var där, men det var dom inte. När vi skulle hem så såg jag en kille som precis såg ut som Usher, så jag bad Jesse skjutsa hem mig snabbt innan Justin såg mig. Jesse vella följa med men jag sa att jag måsta plugga så jag gick in och satt mig på mitt rum och pluggade. det pep till på min mobil


från Justin: Tjena, undrar om du vill följa med till stranden i morgon med mig och mina kompisar?


Jag svarade att jag var på, så jag pakade min väska och gick och la mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0