You and I - Chapter 4

"vi ses"
sa jag, han bara nickade. Jag gick ner till hallen där min familj stod och väntade på mig så jag klädde på mig snabbt sen åkte vi. När vi kom hem att vi oss och kollade på foton sen jag oc Sarah var liten, där fanns en liten söt kille, det var Justin.






JUSTINS PERSPEKTIV

Jag hade verken träffat eller sett Mary på två hela veckor. Men där stod hon nu bara några meter framför mig och kysste en kille som jag aldrig sett förut. Hon hade aldrig sagt att hon hade en pojkvän? Eller hade jag inte lyssnat kanske? Jag tog upp telefonen och ringde henne, hon svarade.
"Hallå?" sa hon mjukt i luren
"Öm, hej... Det är Justin"
"Åh hej"
"Vill du kanske hitta på nått ikväll? Jag tänkte dra till Usher, du kan ju hänga med om du vill"
"Öm, jo visst varför inte" svade hon och sedan började hon skratta, jag kollade upp och såg att killen hon var med kittlade henne.
"Bra ses ikväll då" svarade jag och lade på luren.
Jag började dra mig till min bil och körde hem. Jag tog gitarren och började spela.

MARYS PERSPEKTIV

Varför fick Justin för sig att ringa helt plötsligt, jag kollade bak och såg en kille som var väldigt lik honom bakifrån gå bortåt mot parkeringarna en bit bort. Var de han tro? Längre hann jag inte tänka fören Jesse ställde sig framför mig och kysste mig ömt på läpparna. Jag tog hans hand och började gå mot hans bil. Han kollade förvånat på mig när jag gick med bestämda steg mor hans bil.
"Varför så bråttom?" frågade han
"Jag måste hem, jag glömde bort att vi ska på middag hos grannarna ikväll"
"Okej, men vi kan väl ses efter?" frågade han
"NEJ!... eller alltså... Vi blir nog borta ett bra tag in på natten"
"Okej"

När han släppte av mig hemma gick jag direkt upp i mitt rum och öppnade garderob dörrarna. Jag rotade igenom den tills jag hittade nått jag kunde ha på mig, svarta jeans och ett linne som var gjort av ett väldigt genomskinligt tyg, jag drog på mig ett linne under den så att jag inte skulle visa min BH. Jag kollade mig i speglen, det såg bra ut. Jag sminkade på lite nytt smink. Sen pep det i telefonen:

från Bieber: Tjaaa, jag drar om en timme, kan du komma över nu? //JB

Jag svarade lite snabbt och drog på mig en kofta och mina converse, och gick till huset bredvid där Justin bodde. Jag knackade på och Justin öppnade
"Vad fin du är" log han
"tack, du med" svarade jag och gick in.

Kommentarer
Postat av: johanna eklund

spännande!

2010-12-06 @ 19:29:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0