You and I - Chapter 3

Jag fastnade med min blick på Mary som var ovanligt fin idag, jag hörde vad hon sa och hon verkade inte tycka om den lilla överaskningen så jag spelade med. Jag gick in till vardagsrummet och satte mig bredvid Mary och sa
"så vad är det vi ska göra"
och la till en djup suck som om jag tyckte det var jobbigt fast jag inte tyckte det.
"pöh, hade jag vetat att vi skulle vara med er hade jag stannat kvar i sängen"
sa Mary. nu visste jag hur det hade kännst för Sarah. Sarah kom flygande ner för trappan och ställde sig framför tv, hon sa
"vi ska åka nu"
så vi reste oss och gick ut till våran bil, jag satt bak med Sarah och Mary och dom vuxna satt farmme.
"nå ungar vi ska till..."






MARYS PERSPEKTIV



bada? kunde dom inte komma på nått annat än att åka och bada. Och med Justin, undra hur han ser ut utan tröja nej  så kan jag ju inte tänka. När vi kom fram så tog jag min väska som mamma och pappa packat åt mig, jag gick och bytte om. Tur att dom tog rätt bikini i alla fall tänkte jag, jag drog på ett pösigt linne som räckte över rumpan och satt upp håret i en hög tofs. Sen gick jag ner till dom andra som låg ner på stranden. Sarah var redan i vattnet med pappa. Jag satt mig ner på filten om mamma började tjata om att jag skulle ta av mig min tröja för det är för varmt, aldrig tänkte jag. Men tillslut blev det alldeless för varmt med linnet så jag tog av mig det och la mig ner och solade tills Sarah kom upp och sa åt oss alla all komma ner och bada. Mamma och Pattie sa sisten i och började springa. Juntin kollade på mig och skakade på huvudet, sen reste han sig upp och ställde sig framför mig och sa
"ska du med"
och sträckte ut sin hand, som jag tog tag i och fick hjälp upp.


JUSTINS PERSPEKTIV


Att få röra vi Mrs hand var dt bäst på hela dagen, jag sa sisten iom våra mammr och å spran vi för fullt ut i havet där alla andra var, Sara såg lite sur ut när hon såg att vi sprang i vattnet tillsammans så jag tänkte hur det skulle varit för mig om Mary sprang med en annan kille. Så jag stänkte lite vatten i Sarahs ansikte och då börja hon stor flina och stänke tillbaka och sa till Mary
"nu tar vi han"
och sen var dom båda på mig och stänkte ner mig, jag hade ingen chans men tillslut så fick dom tillbaka. sen gick vi upp och satte oss på filten.
"Justin, kan inte du gå och köpa vatten och glass om ni vill ha"
frågade mamma, så jag fick pengar till att köpa glass och en flaska vatten. När jag gick så kom det nån springandes bakom mig och jag hoppade att det var Mary men det var Sarah.
"jag tänkte att jag skulle hjälpa dig att bära"
sa hon och slog mig lite löst på armen, jag skrattade bara. När vi var på väg tillbaka så knuffa jag henne så hon hamna i vattnet med fötterna, hon skrattade och knuffade tillbaka. Tänk om hon fick fel signaler tänkte jag, men jag kunna inte såra henne igen.


SARAHS PERSPEKTIV


det var så skönt att han var så snäll mot mig, skulle han ge mig en chans kanske tänkte jag. Glassen satt riktigt bra, jag och Mary gick ner i vattnet för att svalka oss lite, då pappa kom ner till vattnet och började stänka på oss. Jag gick upp men Mary stannade kvar med pappa, jag såg att Justin satt och kollade på henne. Men det var väl för att dom såg roliga ut tänkte jag. Jag la mig och lyssna på musik och solade lite, sen kom Mary och fråga om vi skulle gå en sväng. Så vi gick längs stranden och där var det killar som spelade volleyboll så vi stannade och spelade det var så roligt att jag villa vara kvar, men Mary sa att vi skulle gå men jag sa att jag vilja stanna kvar en stund till. Så hon gick iväg, jag hade inte haft så roligt på hela dagen.


MARYS PERSPEKTIV


Jag såg hur roligt Sarah hade så jag tänkte att det var bäst att hon var kvar. När jag kom fram så var det så att jag nästan svimmna, alla skulle gå och bada så jag hängde på jag letade fram mina solglasögon och gick ner till dom andra, Sarah var fortfarande kvar och spelade volleyboll. Justin stänkte lite vatten på mig svagt, jag flinade och stänkte tillbaka sen stänkte vi ner våra föreldrar. När Sarah kom tillbaka var dettid att åka hem, vi packade ihop sakerna och jag klädde på mig. Jag satt bak med Jutin och Sarah prcis som vi sat på vägen dit. Pattie släppte av oss utanför vårat hus, när vi kom in gick jag upp och duschade. Mamma kom upp och sa att vi skulle hem till Justin och Pattie och äta om en timme så jag gjrde mig i ordning, sen satt jag mig i soffan tills vi skulle åka iväg. När vi kom fram så gick vi in och satt oss i köket där det var dukat för oss alla. DEt var riktigt gott med mat i magen efter en så lång dag på stranden. Efter maten spelade vi ett familje spel, jag orkade inget mer så jag gick upp för att kolla hur det såg ut. Det var stort och fint. SEn hittede jag ett rum som såg ut som Justis rum, jag gick in där ock kollade, det var fint för att vara ett pojk rum. Jag satt mig ner i fåtöljen och hittade en lapp där det stod
"om du vara min".  Jag blev stum, jag funderade vem det var om sen kom Justin in och drog av mig lappen och slängde den i sopptunnan.
"det är början på en låt bara"
sa han snabbt och blev lite generad, då insåg jag att det inte var det. Men jag gick ut ur rummet och satt mig i soffan utanför Justins rum. Jag tog tag i en gitarr som låg på soffan, jag började spela lite och sjöng lite till det, precis då kom Justin och jag slutade direkt
"fortsätt"
sa han, men jag slutade. Sen satt vi och pratade om musik i en helv timme ungefär sen ropade mamma och sa att vi skulle åka. Så jag sa hejdå till Justin.
"vi ses"
sa jag, han bara nickade. Jag gick ner till hallen där min familj stod och väntade på mig så jag klädde på mig snabbt sen åkte vi. När vi kom hem att vi oss och kollade på foton sen jag oc Sarah var liten, där fanns en liten söt kille, det var Justin.
så vad tycks nu blir det inget mer av mig iaf :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0