You and I - Chapter 20

Jag gick upp och packade ner mina viktigtaste saker och efter de bara la jag mig på sängen och blundade... Jag vill inte till farmor och farafar i Texas, dom bor ju liksom inte ens i Dallas... Dom bor i Austin, finns inget att göra där...






JUSTINS PERSPEKTIV

*Mary Ringer*

"Hallå?"
"Hej, de är Mary" fick hon långsamt fram ifrån andra änden
"Hej baby, ska vi ses?"
"Eh, jaa ses om en timme"
*KLICK*

Hon la på snabbt, vart skulle vi ses? Hemma hos mig eller hos henne? Jag skickade ett sms och frågade. Hon skulle komma till mig om en timme. Jag duschade lite snabbt och torkade håret, sedan drog jag på mig ett par jeans och en lila T-shirt. Mamma satt i köket och kollade på massa bilder. Jag satte mig bredvid henne vid köksbordet och kollade med henne, de var mest bilder på mig från när jag var liten. Tiden gick ganska snabbt och rätt som de var ringde de på dörren. De var såklart Mary.
"Hey" sa jag när jag öppnade dörren och släppte in henne.
Klumpen i min mage växte och blev ännu större och värre... Men Mary såg också en aning nervös ut? Juste hon hade ju nått hon ville berätta för mig hon också? Vad kan de vara??

När vi satt i mitt rum, jag på skrivbordsstolen och Mary i min säng, började vi båda gruva oss över vad som skulle hända. Vi hade verken kramat eller kysst varandra än, nått var fel och de var spänt mellan oss.. Ingen av oss ville börja prata tills Mary fick fram några ord...
"Jag och Catlin är ganska bra vänner" var de hon fick ur sig
"Jag visste väl de" sa jag och log, men mitt leende dog bort ganska snabbt
Jag visste att jag måste säga de förr eller senare så varför inte nu?
"Ehm, jo Mary... De är så att jag eh... alltså. förlåt... jag tror att jag kan ha varit 'otrogen' emot dig..." fick jag fram efter en långstunds stammande. Marys reaktion förvånade mig, hon log... log? vad var de att le över? 
"Eh, jo alltså... jag tror att vi båda har varit 'otrogna' då" sa hon kort efter och min reaktion var bara en lättning från mitt bröst.
"Vi kan väl börja om nu? Jag ska ju stanna här i Atlanta i två månader innan jag åker nånstans igen"
"En ny start blir bra" sa hon och gick fram till mig och kysste mig med sina mjuka läppar!


MARYS PERSPEKTIV

Allt var löst! Tänka sig att vi båda varit "unfaithful"? Vad är oddsen? Jag var så glad att jag inte kunde sluta le. Jag måste ringa Catlin när jag kommer hem! Men nu var jag med underbara Justin! Vi satt tysta i hans säng länge innan någon av oss vågade röra oss eller säga nått, men tillslut så kysste han mig och jag besvarade kyssen...


Fantasin dog... Ledsen... Skriver mer imorgon om jag har nån fantasi...

Kommentarer
Postat av: Amandaa&juliaa(L)

Heeyy,din novell är verkligen jätte bra,vi har en ny startad novell och cheka gärna in och läs och komentera!<3

2011-08-15 @ 20:19:14
URL: http://justindrewbstory.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0