You and I - Chapter 16

När jag dragit på mig mina kläder och gett Justin en blick som betydde "JAG VILL HÄRIFRÅN!!!!!" sa vi hejdå till Usher och gick till Justins bil. Först i bilen kunde jag slappna av. Var Usher tvungen att se? Shiiiiit... Skulle Usher kunna hålla de hemligt eller skulle de här leda till att Sarah fick reda på allt. Jag suckade och kollade på Justin
"Vad gör vi om Sarah får reda på de här?" frågade jag honom
"Jag vet inte... Men de är nog bäst ifall du berättar de för henne..." svarade han
"Jo... Du har nog rätt. Jag menar jag gillar dig Justin, och hon får helt enkelt ta och acceptera att de är öm... Du och jag. Eller nått"
"Ja... Du och Jag Mary" log Justin






JUSTINS PERSPEKTIV


När jag vaknade nästa morgon kunde jag inte låta bli att le. Mary var så gott som min! Jag loggade in på twitter och skrev "An awesome night with an awesome girl last night" sedan gick jag ner till mamma som gjort frukost.
"God morgon gubben" log hon
"God morgon" svarde jag och satte mig vid bordet.
Det var en lång tystad innan någon av oss sa något, och den som sa nått var såklart mamma.
"Så... Vad är det mellan dig och Mary?" frågade hon med ett brett leende på läpparna
"Eh, alltså. Jag vet inte riktigt" svarade jag
"Okej" log hon och blinkade.

Jag gick upp till mitt rum och drog på mig kläder, enkla kläder eftersom att jag bara skulle vara hemma och slappa idag. Mysigt.
"JUSTIN KOOOOM!" hörde jag mamma skrika från nedrevåningen
Jag gick ner och kollade på henne där hon stod och bara såg allmänt förvirrad ut.
"What's up?" frågade jag
"Har du också glömt?" frågade hon
"Glömt vad?" frågade jag
"Att du åker till europa imorgon?"
"SHHHHHHHIIIIIIIIIIIIIIT" sa jag snabbt och sprang upp på mitt rum för att börja packa.

När jag packat klart ringde jag Mary




MARYS PERSPEKTIV


*Justin Ringer*

Jag kollade på telefonen, Justin stod de på displayen. Jag kunde inte annat än att le
"Hallå" svarde jag
"Tjaa, kan jag komma över?" hörde jag Justin säga på andra sidan luren, från grannhuset
"Visst" svarade jag och sedan la vi båda på.

Jag gick in på Justins twitter och såg vad han skrivit. Undra vem de var till? För när vi hade varit med varandra hade de ju inte direkt varit kväll. Jag loggade in på min twitter och kollade runt lite, jag hade 584 followers, hahah de var inte mycke gämnfört med Justins lite mer än 6 miljoner, typ 6 och en halv miljon... Men Justin följde mig, hahahah. Jag skrev lite snabbt "Waiting för @justinbieber to come!" och tröck på knappen "tweet" fällde jag ihop datan och hörde hur de ringde på dörren. Mamma, Pappa eller Sarah fick öppna jag orkade inte gå nånstans, jag la mig på sängen och tog upp någon gammal tidning som jag hittade på nattduksbordet. Det knackade på dörren till mitt rum och in far Justin med Sarah hack i häl.

Justin satte sig på min skrivbordsstol och log sitt fåniga leende. Sarah satte sig på min säng och började babbla som hon alltid gjorde. Hon är fjorton men ibland beter hon sig som sju... Men hon är ändå en av mina näsmsta vänner, + att hon är min syster.
"Såååh Justin vad gör att du dragit dig hit?" frågade hon och glodde på Justin
"Ehh, jag kom för att snacka med Mary" log han och blinkade mot mig
"Aha, såklart, Mary hit och Mary dit" sa hon och reste sig upp och smällde igen dörren efter sig när hon gått. Jag log mot Justin, men hans leende hande försvunnit.
"Vad är de?" frågade jag
"Eh alltså jag åker till europa imorgon..." suckde han
"Vad kul" sa jag och pressade fram ett leende "hur länge blir du borta" fortsatte jag sedan
"2 månader..." svarade han och kollade ner i golvet
"Åh okej..."

Jag visste inte vad jag skulle säga. Jag tror inte att justin visste vad han skulle säga för han satt bara helt tyst. Tillslut reste han sig upp och satte sig bredvid mig i sängen. Vi satt tysta bredvid varandra länge. Han la armen om mig och våra läppar möttes, samma underbara känsla strömmade genom min kropp. Jag gillade honom verkligen!
Jag avslutade kyssen och kollade på honom ett tag innan jag sa något
"Justin...?"
"Aah?"
"Vad kommer hända med oss...? Alltså jag menar om vi inte kommer ses på två månader?"
"Vi kan ju snacka varje dag" sa han och fortsatte sedan "Alltså Mary, jag gillar dig verkligen, vad är de som håller på att hända mellan oss?" han såg en aning nervs ut när han frågade
"Jag gillar verkligen dig också... Alltså..." mer han jag inte säga fören han kysste mig.
Jag besvarade kyssen och vi satt så ända tills Sarah kom in i rummet, men hon var ute ur rummet lika snabbt som hon kommit in i rummet.



SARAHS PERSPEKTIV:


HUR FAN KUNDE MARY GÖRA SÅ MOT MIG????? HON VET HUR JAG KÄNNER FÖR HONOM! Jag sprang in på mitt rum och kastade mig på sängen, jag kände hur tårarna forsade ner för mina kinder. Efter ett tag känner jag en hand på min rygg, de var Marys hand.
"GÅÅÅÅÅÅ!!!" skrek jag men hon gick inte...
"Sarah jag måste få förklara för dig..." sa hon bara
Jag kollade upp på henne, hon hade stängt dörren till mitt rum och vi var helt ensamma.
"Vad finns de att säga?" sa jag snabbt medans jag kollade på henne
"En hel del tydligen" svarade hon
"keep talking"
"Eh.. Alltså. Jag var ju med Justin igår, och alltså jag har känslor för honom och han har känslor för mig. Jag tänkte berätta när jag kom hem igår men du var inte hemma och när du kom hem sov jag. Jag är ledsen över att du skulle få reda på de på de här sättet, men du måste se de ur min synvinkel också... Jag vet att du gillar honom o så men är inte de bara en "kändis Crush"?"
"Jo jag antar de... Förlåt Mary!!" fick jag fram

Mary bara log och sedan klappa hon mig på huvudet och vi började skratta. Sedan drog Mary in till sitt rum där Justin va igen och jag gick in på min dator och loggade in på twitter och skrev "Goosh, @justinbieber totally diggs my sister" Hahahah jag kunde inte sluta le när jag insåg hur töntigt allt egentligen var.



JUSTINS PERSPEKTIV


"Mary..." sa jag kort när hon kom in i rummet igen
"Ja" log hon
"Eh, klarar du att vänta på mig i två månader? Eller ska vi öm bli öm typ tillsammans efter?"
"Hahaha Justin du och jag är redan tillsammans" log hon

När vi bara chillat och myst hela dagen, ett bra hejdå, så gick jag hem och skrev ett snabbt tweet till mina underbara fans "love ya all, 2morrow I'm goin' 2 europe for 2 mounths awesome" sedan loggade jag ut och släckte, flyget gick tidigt imorgon...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0