You and I - Chapter 13

Jag vaknade klockan nio av att någon kittla mig under fötterna. Jag kollade upp, de var Catlin. Jag log mot henne. Jag klev upp och drog på mig en tröja till mina pyjamas byxor. Jag gick ner tillsammans med Catlin och vi satte oss vid bordet där mamma dukat fram frukost. Vi åt och åt och åt, speciellt Chaz. Sedan gick vi och fixade oss. Sedan bar de av till flygplatsen där gänget klev på flyget. Jag ringde Mary.







MARYS PERSPEKTIV

Telefonen ringde, jag tog upp den från bordet och kollade på displayen, "Bieber Calling" stod det på den. Jag kände hur jag vart alldeles varm inombords.
"Hallå" svarade jag
"Tjenare, de är Bieber" hörde jag han säga
"Hej" sa jag
"Ska vi göra nått? Jag vet ett asgrymt ställe vi kan dra till"
"Ja, när kommer du?"
"tio minuter kanske"
"Okej, ses då"
*KLICK

Jag gick upp och satte upp håret i en tofs och drog på mig ett par svarta tighta jeans och en t-shirt. Jag sminkade mig lite lätt med mascara. Det ringde på dörren precis i tid, jag drog på mig mina vita converse och gick ner, där stod Justin och log. Jag röck åt mig min skinnjacka ifall de skulle bli kallt och så gick vi ut till hans bil.
"Vart ska vi?" frågade jag när vi satt i bilen och han hade börjat backa ut från uppfarten
"Du får se" sa han och blinkade.

Efter bara fem minuter var vi vid en stor byggnad som jag kände så väl igen, Ushers hus. Jag kollade på Justin som körde in på Ushers överdrivet stora gård.
"Ska vi va hon Usher?" frågade jag
"Ja, alltså... Vi tänkte JAMA lite. Men bara om du vill, jag trodde du gilla musik" sa han lite smått hysteriskt
"Åh, jag älskar musik, jama är en av de bästa sakerna jag vet, let's go inside" svarade jag och log brett.

Usher öppnade dörren och log,
"Hey man" sa han till Justin
"Hey man" svarade Justin
Själv log jag bara, vi gick till Ushers studio där de låg tre gitarrer och väntade på oss, en gitarr var en vänster gitarr, Justins såklart. Jag kunde inte annat än le.



JUSTINS PERSPEKTIV

Mary såg ut att stor trivas i Ushers studio. Jag kollade lite lätt på henne då och då. Vi satte oss och jag kom på att jag kommit på ett nytt beat som kunde komma med på mitt nästa album, jag spelade de för Usher och Mary, båda såg ut att gilla de. Jag log, texten som hörde till handla om Mary men jag tänkte inte sjunga den fören jag var ensam med Usher, jag ville inte att Mary skulle få veta något...

Vi satt och spela i säkert fyra timmar innan min mage börja låta som bara den, jag var vrål hungrig, Usher som verkade ha hört min mage log och sa att han skulle beställa pizza.

"Vad gillar du det här då?" frågade jag Mary som bara log hela tiden
"JAG ÄLSKAR DE!" nästan skrek hon
Jag började skratta och kunde inte sluta.



vad händer när pizzorna är ätna och Justin blir ensam med Mary?



Kommentarer
Postat av: Therese & Tilda

Hej :) Kolla våran novellblogg, http://justindrewstories.blogg.se vad tycker du/ni? :)

2010-12-15 @ 20:15:56
URL: http://justindrewstories.blogg.se/
Postat av: Nille

OMG , kommer definitivt följa denna blogg !! :)<3 har ni Twitter ?

2010-12-16 @ 17:20:32
URL: http://jblovestorys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0