You and I - Chapter 10

Jag vände mig om mot scenen där Justin och Jasmine stod. Låten var slut och de kramades och sedan kom Jasmine in backstage igen och Justin fortsatte sjunga på någon låt som verkade heta favorite girl. Jasmine log mot mig när hon såg mig, hon började gå emot mig
"Hej, du måste vara Mary" sa hon med ett leende
"Ja de är jag de" svarade jag "vad duktig du va" lade jag snabbt till
"åh tack" svarade hon
Vi stod där helt tyst ett tag tills hon helt random sa
"Du vet väl att Justin har en liten crush på dig?"
Jag brjade skratta och visste inte vad jag skulle säga tills jag sedan fick fram ett "har han".



 


MARYS PERSPEKTIV


Jag hade just fått reda på att Justin hade en "liten" crush på mig, men det visst jag redan men var ändå helt stumm. Ingen hade någonsin sagt att han var kär i mig, men det kändes riktigt skönt. Jag visst inte vad jag skulle svara på det, men i stället bytte jag samtals ämne.
"så du har känt Justin länge"
"ja det har jag" svarade hon.
Jag frågade om dom brukade sjunga tillsamman soch det hände ibland. Det kändes så dumt att stå där som ett frågetecken. Justin kom in bakom scenen och jag gav han en kram och sa att han var bra, sen gick han vidare och då kom Jasmine och mötte upp han dom pratade och han gav henne en kram. Jag tänkte för mig själv hur jag kunde tror att Justin gillade mig, det var ju uppenbart att han tycke nått för Jasmine. Jag gick och tog ett glas iskallt vatten, sen gick jag och pratade med Catlin. Jag försökte få reda på om Jasmine tyckte om Justin men hon sa bara att dom sjunger tillsammans och då kan det se ut som om dom hade nått tillsammans, men jag trodde ändå det var nått mellan dom jag blev lite sotis men gick och pratade med Justins vänner. När jag såg att Justin sneglade på mig så klappade jag Ryan på axeln och började skratta. Han vände sig om och fortsatte att prata men Jasmine, men vad kunde jag göra? inget. Justin kom till mig och frågade massa saker.
"det är inte tråkigt va?"
"nej verkligen inte" sa jag
"bra jag ska ut och sjung om femton minuter igen, men du kanske skulle vilja gå en sväng?"
"visst" sa jag snabbt och kort.
Vi gick in till hans louge och han visade mig runt. Jag tyckte det var coolt där inne, det fanns en foto på Justin och hans mamma när han var runt tolv. Nu var det dags att gå tillbaka, när vi kom tillbaka så kollade Catlin surt på mig som om jag gjort nått fel fast jag inte hade det, men jag kollade tillbaka och rynkade pannan. Justin sprang ut på scene och började prata lite sen drog han igång med Love me. Han var så grym att jag inte fattade hur man kunna vara så bra.


JUSTINS PERSPEKTIV


Det var fullt med folk, men det var ju jag van men. När jag sjöng så tänkte jag på Mary, men även på Jasmine. Det var ju så länge sen vi sågs och hon såg riktigt bra ut, sen kom jag och tänka på när Mary stod med mina kompisar och hon verkade riktigt glad med dom och det kunna ju bara betyda en sak.. Nu hade jag bara sex låtar kvar att sjung men jag körde på för fullt, när det bara var två låtar kvar ver det en lite paus på tio minuter så jag gick in backstage och letade upp Mary som satt och pratade med Chaz. Jag ropade på henne och hon kom till mig.
"var beredd att komma ut på scen om en kvart" sa jag.
Hon bara gapade och såg helt chockad ut. Sen gick jag iväg och var beredd att gå ut på scen. När jag började med sista låten såg jag att Mary stod och väntade och hon verkade lite nervös, hon hade fått en mic av Robert. Sen gick jag in mot skynket och tog hennes hand och gick ut på scenen med henne. Hela publiken började jubla och Jasmin kom springande och kollade vad det var, och sen såg hon att Mary var ute på scen med mig och hon började genast se lite sur ut. Men jag sjöng på som om låten var till Mary vilket den var också, men jag hade gett henne att papper som hon skulle öva på, så att hon skulle kunna sjunga lite jag viskade i hennes öra att det är hon nästa mening. Vi sjön mot varandra och publiken blev bara högre och högre, dom älskade det! jag hade lyckas att få med publiken. När låten var slut så tog jag Marys hand och vi små sprang mot skynket och gick in backstage. Mary slog mig lite löst på armen.
"vad tyckte du om det där då?" frågade jag
"faan Justin, hur kunna du?" sa hon och skrattade.
Jag visste att hon tyckte det var roligt.
"du ska få tillbaka" sa hon glatt.
men hon var jätte glad över att fått vara där med mig. Jasmine kom imot oss.
"det där var ju bra Justin" sa hon kort
"ja det bästa på hela kvällen" sa jag lite retsamt ock sen skrattade jag.
Jag tog med Mary till killarna och dom sa att det var skit bra. kunde det bli bättre? Att få hålla Marys han var det bästa på hela dagen. Efter var det massa fans som väntade så jag gick ut och blev fotad med mina fans och skrev några autografer sen gick vi till limosinen, alla min vänner var med. Vi åkte till en fin kina resturang, vi åt oss mätta och skrattade och hade kul. Restaurangen bjöd oss på maten. Sen var det dags att åka hem men alla följde med till mig utom Jasmine, jag gav henne en hejdå kram och sa attt vi ses. Mamma var redan hemma när vi kom hon hade gjort iordning lite snacks och hyrt en skräckfilm till oss amityville horror. Vi satt oss i soffan och jag hamnade bredvid Mary. Innan vi startade filmen så plingade det på, det var Sarah... Hon kom in och var med oss, sen startade vi filmen.


SARAHS PERSPEKTIV



Vi kollade på skräckfilm, den var läskig men ajag tänkte att jag kunde luta mig mot Justin om jag blev rädd. Jag tänkte att det var tur att jag kom annars kanske det hade hänt nått mellan Mary och Justin för dom satt så tajta. Jag skrek till och högg tag i Justin arm men han slingrade sig ur. sen la Justin sin arm runt Mary!!!!!!! Vafan han gillar ju inte henne!!! Jag märkte att det var på väg att hända nått mellan dom men jag lutade mig på Justin och han knuffade bort mig sen sa jag till att jag skulle säga en sak till henne i enrum.
"låt bli min Justin!!!!!!!!!!!!" skreck jag åt henne surt
"hahaah" var det enda hon sa.
Sen frågade jag henne om vi skulle sova över och det tyckte hon var en bra ide så frågade om vi kunna stanna över natten och det var självklart att vi fick, så vi gick hem och hämtade lite saker sen gick vi tillbaka. Och nu skulle jag förföra Justin tänkte jag.....

hoppas ni gillade det med har inte så mycket fantasi idag men kanske kommer mer bättre imorgon. tack hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0