You and I - Chapter 1



MARYS PERSPEKTIV

Sarah var helt klart förälskad i Justin, men han verkade inte bry sig om det. Justin den 16 åriga super stjärnan hade kollat på mig hela kvällen. Men de är klart jag är 15 och Sarah är bara 14. Min mamma och Justins mamma hade varit vänner enda sedan Justin flyttade till Atlanta från Kanada till vårat grannhus. Men jag och Sarah hade aldrig spenderat speciellt mycke tid med honom, först nu. Pattie, Justins mamma hade bjudit in våran familj på middag hemma hos dom ikväll, jag och Sarah hade inte kommit ifrån de, men Sarah hade fallit vid första ögonkast av hans charm när han öppnade dörren. Jag hade bara himlat med ögonen och gått in i huset. Det första han sa till mig var
"Är du sur på mig"
Då hade jag bara himlat med ögonen igen och gått med mamma och pappa till köket där Pattie stod och dukade.

Nu satt vi och kollade på film, Hajen 4. Sarah kollade hela tiden på Justin som inte släppte mig med blicken och jag var den enda som kollade på filmen. Klockan började närma sig midnatt och vi skulle knappast hem än på ett tag. Men jag var less på Justins blickar och reste mig upp för att gå på toa. Jag låste dörren efter mig och satte igång kranen och sköljde av ansiktet med iskallt vatten.


JUSTINS PERSPEKTIV

Sarah släppte mig inte med blicken, Mary hade dragit och Sarah satt nästn i mitt knä nu. Herregud kunde hon inte beundra mig på lite avstånd? Jag hade ju i alla fall haft lite avstånd när jag beundrade Mary.
"Du skulle inte kunna flytta dig lite" bad jag Sarah.
Hon såg lite besviken ut men gjorde ändå som jag sa och satt sig lite längre bort, hon log mot mig och vände sig mot filmen som snart var slut. Jag reste mig upp och gick ut i köket där mamma, Josephine och Pete satt och pratde. Mamma log mot mig.
"Varför är du inte med flickorna?" frågade hon
"Jag ska bara hämta en flaska vatten" sa jag och log.
Jag öppnade kylen och tog en flaska med vatten och lämnade sedan köket. Jag gick förbi vardagsrummet där Sarah satt och gick upp för trappen mot mitt rum istället. Jag tog min gitarr och satte mig på sängen och spelade lite av en av mina låtar. Det knackade på dörren.
"kom in" ropade jag
Det var Mary som stack in huvudet
"Öm... din mamma vill att du kommer ner" sa hon och gick.
Jag gick ner och ut i köket igen där alla satt. Mamma kollade snabbt på mig men inte länge nog för att jag skulle kunna läsa av hennes humör...



Kommer mer nån annan dag. Har ingen ork nu. De kommer att komma i Sarahs perspektiv också. Men de här är bara början.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0