You and I - Chapter 12

jesse ringer
"Mary" svarade jag
"hej det är.. Jesse" sa han
"jag måste berätta... en sak.. för dig" sa han kort






Vad kunde Jesse vilja... Jag suckade lite lätt och fråga vad han ville berätta.
"Kan vi inte ta de face to face?" fråga han
"Nej... Säg vad du vill nu"
"Okej... Jag älskar dig. Snälla ge mig en chans" sa han
Vad fan skulle jag säga och göra nu? Jag ville inte vara med Jesse... Jag suckade lätt i luren
"Jesse... Du är en underbar kille men... Alltså det finns någon annan..." svarade jag
"Vem?" Nu lät han riktigt förbannad
"Ingen du känner" svarade jag kort och lade på luren.

Jag beslöt mig för att skicka ett sms till Justin
"Vill du göra något imorgon?" var de enda jag skrev och sedan somnade jag.


JUSTINS PERSPEKTIV

Det plingade till i telefonen. De var ett sms från Mary. Hon ville göra nått med mig imorgon! Catlin, Ryan, Christian och Chaz skulle hem imorgon. Jag svarade "Självklart, gänget drar ju hem imorgon, deras flyg går runt 12, jag ringer dig efter" och sedan somnade jag.

Jag vaknade klockan nio av att någon kittla mig under fötterna. Jag kollade upp, de var Catlin. Jag log mot henne. Jag klev upp och drog på mig en tröja till mina pyjamas byxor. Jag gick ner tillsammans med Catlin och vi satte oss vid bordet där mamma dukat fram frukost. Vi åt och åt och åt, speciellt Chaz. Sedan gick vi och fixade oss. Sedan bar de av till flygplatsen där gänget klev på flyget. Jag ringde Mary.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0